Ga naar inhoud

Niet kloppende brandstofmeter


 Delen

Aanbevolen berichten

Het volgende;

 

Als ik net getankt heb staat mijn benzinemeter op vol, tot zover niks geks.

Na 100 kilometer gereden te hebben staat hij nog steeds op vol!

 

Na ongeveer 120 kilometer begint hij flink te zakken en bij 160 kilometer staat hij op halfvol.

Daarna lijkt hij weer redelijk te kloppen tot aan de reserve.

 

Wie o wie heeft er een idee wat dit kan zijn?

Betreft een VFR750 1995.

 

Mvg Wilco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom bij de club. Doen ze allemaal.

De digitale meter van de 800 FI en later is wel wat zuiverder, maar ook die hebben dit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je 100 kilometer kan rijden voordat de meter gaat zakken komt ook omdat jij, net als iedereen, de tank te vol gooit.

Nou ja, te vol kan niet, maar je vult hem hoger af als Honda san het bedoeld heeft.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1200 vertoond dit gedrag ook, het duurt lang voordat het eerste blokje van het LCD scherm verdwijnt, de onderste drie blokjes gaan veel sneller.

Blijft lastig natuurlijk, voor een goede meting zou je mooie kubus als tank moeten hebben :blink: of een koppeling met de boordcomputer.

 

Ik rij ook gewoon op de dagtellen en gebruik het reserve symbool als indicatie dat ik rustig een pomp moet gaan zoeken. (volgens mij heb ik dan nog 4 liter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je 100 kilometer kan rijden voordat de meter gaat zakken komt ook omdat jij, net als iedereen, de tank te vol gooit.

Nou ja, te vol kan niet, maar je vult hem hoger af als Honda san het bedoeld heeft.

VFRikus

 

 

Klopt, tegenwoordig tank ik gewoon weer als de motor op de zijstandaard staat. Dan loopt hij redelijk af. Toch blijft de meter onbetrouwbaar.

 

Groetjes, Nan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat je dat zegt. Ik heb wel eens geprobeerd wanneer er het meest in gaat, op de zij stander of op de midden bok.

Maakt praktisch geen verschil. :)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat je dat zegt. Ik heb wel eens geprobeerd wanneer er het meest in gaat, op de zij stander of op de midden bok.

Maakt praktisch geen verschil. :)

VFRikus

Haha, das ook nieuw voor me. De (onbetrouwbare) benzinemeter geeft een blokje minder aan als ik zo tank. Maar ik trek me toch al niks meer van dat ding aan. Pas als het rood knipper wordt ga ik op zoek naar een tankstation(ligt er trouwens aan waar ik rij hoor!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat jij een VTEC bezit, misschien is die weer even anders

VFRikus

 

Zou kunnen, maar zelfs bij de testen van de nieuwe vfr1200 zag ik overeenkomsten in de onbetrouwbaarheid van de benzinemeter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel eigenlijk dat de tank van de VTEC een andere vorm heeft dan de 800 en dat daarom er meer verschil te zien is bij tanken op midden bok of zij stander.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VTEC had hetzelfde 'probleem' met de benzinemeter. Eerste helft van de blokjes denk je dat je makkelijk de 400km gaat halen maar die laatste blokjes gaan dan ineens heel erg snel. Wel gaat er nog ca 5 liter benzine in als het laatste rode blokje begint te knipperen.

 

Het is trouwens niet alleen een Honda-eigenschap want de BMW-k1300s die ik nu heb vertoont hetzelfde gedrag. Alleen geeft die aan hoeveel km je nog kan rijden. Ik durf dat alleen niet te testen hoe betrouwbaar dat weer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel eigenlijk dat de tank van de VTEC een andere vorm heeft dan de 800 en dat daarom er meer verschil te zien is bij tanken op midden bok of zij stander.

VFRikus

 

Oke, zou kunnen wat het streepje , inhoud betreft. Misschien neemt mijn tank bovenin meer op als een "niet" Vtec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VTEC had hetzelfde 'probleem' met de benzinemeter. Eerste helft van de blokjes denk je dat je makkelijk de 400km gaat halen maar die laatste blokjes gaan dan ineens heel erg snel. Wel gaat er nog ca 5 liter benzine in als het laatste rode blokje begint te knipperen.

 

Het is trouwens niet alleen een Honda-eigenschap want de BMW-k1300s die ik nu heb vertoont hetzelfde gedrag. Alleen geeft die aan hoeveel km je nog kan rijden. Ik durf dat alleen niet te testen hoe betrouwbaar dat weer is.

 

Nou, dan is er voor de slimme jongens in de motortechniek nog wat te halen!! Er is behoorlijk behoefte aan correct werkende benzinemeters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...