Ga naar inhoud

Pijnlijk dilemma


Davy
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben dol op mijn VFR800, bouwjaar 98. Ook al is hij redelijk oud, ik vind het design nog altijd geslaagd, de motor is geweldig, het geluid is geweldig, de stuureigenschappen zijn geweldig, het ding is onverwoestbaar ... maar ...

 

Ik heb al meer dan 2 maand niet meer gereden omdat ik een spierontsteking heb in mijn lage rugspieren. Een spierontsteking is niks ernstig, maar neemt wel zijn tijd om te genezen. Daar werd ik wel wat zenuwachtig van, want eind mei vertrek ik voor 2 weken naar z-frankrijk. Ik wil er niet aan denken dat die vakantie in het water zou vallen (heb het nodig!) Deze week ben ik echter op het punt gekomen dat het eigenlijk zo goed als volledig genezen is, ik voel enkel nog wat stijfheid, maar ik heb dan ook al 2 maanden niet echt heel actief geweest.

 

Dus : vandaag terug eerste ritje met de VFR. Ik heb er heel intens van kunnen genieten, ik had er echt zin in. Maar ... ik merkte ook wel vrij snel dat de zitpositie van mijn VFR er voor zorgt dat die lage rugspieren echt wel worden belast (Oorzaak van spierontstekingen : oa langdurige belasting).

 

Nu vraag ik me een beetje af wat ik moet doen. Ik ga nu allesinds 2 of 3 keer in de week met de VFR naar het werk rijden, om die spieren terug te laten wennen aan die belasting, en ik hoop dat het zo wel goed komt. Maar die belasting is (denk ik nu) waarschijnlijk ook de oorzaak geweest van die spierontsteking. Als ik nu eind mei 3000km ga rijden op 2 weken tijd, kan dat wel eens terug een probleem worden.

 

What to do ... what to do ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

heb je al eens een superbike stuurtje geprobeert. is voor mij een wereld van verschil. je hele zithouding word er anders door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al eens een superbike stuurtje geprobeert. is voor mij een wereld van verschil. je hele zithouding word er anders door.

 

Is dat geen raar zicht? Heb je daar fotos van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat geen raar zicht? Heb je daar fotos van?

 

ik heb daar eigenlijk nog geen foto,s van nee maar er is vast wel iemand met een foto en anders maak ik er morgen een. ik vind het geen raar gezicht.

waar kom je vandaan? mischien een real life plaatje als het niet te ver is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel leuk zijn, maar is toch al een redelijke rit :)

 

http://maps.google.be/maps?f=d&source=...amp;t=h&z=9

whaha das nie echt om de hoek nee.

fotoke zal ik morgen regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vraag ik me een beetje af wat ik moet doen. Ik ga nu allesinds 2 of 3 keer in de week met de VFR naar het werk rijden, om die spieren terug te laten wennen aan die belasting, en ik hoop dat het zo wel goed komt. Maar die belasting is (denk ik nu) waarschijnlijk ook de oorzaak geweest van die spierontsteking. Als ik nu eind mei 3000km ga rijden op 2 weken tijd, kan dat wel eens terug een probleem worden.

 

What to do ... what to do ...

koop een niergordel, en doe die om rond de heup net boven je broeksband , scheelt aanmerkelijk in de belasting van je lage rugspieren

(ik spreek uit ervaring) koop een pot magnesiumtabletten met vit. B6 bij je reformhuis of vitaminespeciaalzaak (geen oxide!!).

uiteraard zijn er nog meer mogelijkheden, maar dit zijn de belangrijkste, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In aanvulling op bovenstaande...

Ik ben enkele dagen geleden teruggekomen van een tripje naar Singapore.

Sinds de heen vlucht had ik behoorlijk last van mijn rug, bij het wachten op de vlucht terug wist ik niet meer hoe ik moest lopen of zitten.

Ik heb me op de luchthaven laten masseren en ben door een chinees vrouwtje van 45 kilo volledig verbouwd.

Ellebogen en knieën kwamen eraan te pas.

Het was voor mij de eerste keer dat ik me liet masseren en schrok nogal van het geweld.

Maar nu komt het...sinds die tijd heb ik (op de beurse plekken na) geen last meer van mijn rug.

Ik ontdekte gisteren dat ik eigenlijk altijd pijn in mijn rug had waar ik me niet eens meer bewust van was, pas nu hij weg is voel ik een soort 'gat' waar de pijn zat.

Alles gaat nu soepeler.

 

Dus suggestie, zoek een chinees vrouwtje van 45 kilo en laat je in elkaar rossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook altijd mijn bedenkingen bij een superbike stuur maar heb er op de sleuteldag een V-tec mee gezien (volgens mij die van deadly) en vond ik het eigenlijk niet eens lelijk. Dus misschien een optie. De niergordel werkt ook super weet ik uit ervaring maar als het boven de 25 graden wordt dan ga ik hem toch een beetje vervelend vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jouw type kun je ook stuurverhogers krijgen, als je een superbike stuur niet mooi zou vinden. De stuurverhogers geven je ongeveer 2 cm meer rechtop. Dat lijkt weinig, maar scheelt heel veel. Verder scheelt een niergordel echt heel veel. Die dingen kosten je niks, maar leveren veel waar voor het geld. Heb er vorig jaar 6000km mee in Noorwegen gestuurd en ik vraag me af of ik het had gered zonder...

Heb op de sleuteldag op een VTEC met superbike stuur gezeten van Deadly Paradox), en los van het feit of je het mooi vindt of niet, zit het gewoon erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet altijd een verhoging van het stuur dat een verbetering biedt. Sommige mensen hebben juist baat bij een verlaging, met name bij onderrug-klachten. Naarmate je meer vooroverzitten neemt de druk op je onderrug af, en bij rechter op neemt deze juist toe.....

 

Je kan ook eens kijken naar verstelbare clip-ons, daarmee kan je zelf jouw ideale positie bepalen. Ik heb op mijn Blackbirds vanwege met name nekklachten alle verschillende verstelbare clip-ons die ik verkoop zelf geprobeerd (o.a. Gilles Tooling VarioBar, BKG verstelbare clip-ons, en de Spiegler/ABM verstelbare clip-ons). Die laatste zitten er nu op, maar ik heb er nog geen meter mee gereden.....

Behalve de hoogte kan je ook de afstand tot aan de clip-ons bepalen, en je kan de verschillende hoeken aanpassen (zowel in het horizontale als in het verticale vlak). De clip-ons worden altijd breder geleverd dan het originele stuur, maar je kan ze indien gewenst natuurlijk inkorten.

In tegenstelling tot een Superbike-stuur hoef je geen andere kabels en/of leidingen te kopen.

 

De mate van verstelbaarheid wordt gedefinieerd door de geometrie van de motor. Voordat je het uiterste stelbereik van de clip-ons bereikt hebt zit je al tegen de tank, kuip of kuipruit aan, maar je kan toch zeer grote resultaten behalen..... Bij de Blackbird bijvoorbeeld zit het stuur vrij ver weg (de BB is een fors maatje groter dan de VFR), maar slechts 2cm dichterbij is een wereld van verschil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn superbike stuur zitten mijn handen een kleine 5 cm hoger dan oorspronkelijk en ook 5cm naar achter.

Daarnaast draag ik meestal een combo van een niergordel met rugbeschermer.

I.c.m. met mijn corbin zadel de laatse 2 500km+ ritjes geen centje pijn.

 

Via http://cycle-ergo.com/ (linkje via Bert Leever ooit eens gekregen) kun je het verschil enigzins visualiseren

Vergeet niet het vakje voor het metrieke stelsel aan te vinken.

 

De how to van Deadly is evt een basis voor het plaatsen van zo'n stuur, zij het dat een VTEC wordt aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

foto,s even snel genomen geeft iniedergevel alvast een idee. bij dit stuur heb ik geen andere kabels hoeven leggen.

post-1391-1303139666.jpg

 

post-1391-1303139675.jpg

 

ik hoop dat je het hier een beetje op zien kan.

aangepast door VFRLoos
Formaat foto's aangepast!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de vele suggesties allemaal!

 

- De niergordel : die ga ik dit weekend alvast halen. De plaatselijke motorshop heeft er blijkbaar een stuk of 6 verschillende liggen, dus keuze genoeg.

- Magnesium en B6 : wat is daar dan het effect van? (uit google wordt ik niet direct veel wijzer)

- Een chinees vrouwtje van 45kilo : is dat dan met of zonder "happy ending", of maakt dat niet uit? :D

 

Ribus : bedankt om die foto te nemen. Ik moet ook zeggen dat het helemaal niet storend lijkt! Het heeft eigenlijk wel iets. Ik ga allesinds een rondkijken naar prijzen van superbike stuurtjes en die bar risers (waar heb jij je stuur besteld?)

aangepast door Davy
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...