Ga naar inhoud

Voorvorkolie vervangen vfr 750


cake
 Delen

Aanbevolen berichten

Hahaha, Ribus, stom van mij! Te snel gelezen!!! :1241emule:

 

Mover, ik heb toch een mooie zaak gedaan dacht ik? Zoals jij het beschrijft, geef je me de indruk dat jij denkt van niet?

Als we er ons weer in vinden, blijven we misschien met deze wel rijden en knappen we hem beetje bij beetje op tot ie zo goed als nieuw is! :yes:

 

Heeft er iemand raad ivm die gebogen zijkanalen?

 

Vandaag verder poetsen, motor gaan inschrijven, naar DIV voor de nummerplaat...

 

Waar bestellen jullie dichtingen voor de voorvoork?

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze keerringen zijn passend op verschillende merken en modellen. Als je even de diameter opmeet moet elke motorboer ze hebben hoor. De maat kun je natuurlijk ook vinden in het WPHB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe bellen naar de honda dealer! en dan vraag ik intussen ook of ze die keerringen hebben!

Welke olie moet daar ook alweer in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lampolie. :D

Elaba! :pfft:

 

 

 

:1210:

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon, 10W40 halfsyntheet. Wel opletten dat de olie geschikt is voor motorfietsen!

Voor de voorvorken! :rolleyes:

 

Schuifschade heeft hij idd gehad en volgens mij meer dan één keertje, want er zitten nog andere stukken bij die gescheurd waren. oa de linkerkuip (en die was dan al overspoten!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de voorvorken! :rolleyes:

Oh pardon :blush: Zou SAE 15 vorkolie nemen, die dempt wat meer dan wat er standaard in gaat. Aan de andere kant ben jij volgens mij niet zo zwaar, dus misschien dat je het bij SAE 10 moet houden. Laat je even adviseren, zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kost zo'n setje keerringen gemiddeld? Bij Honda spreken ze van ongeveer 65 Euro voor de 2 poten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan trekken ze je het vel flink over de oren................ ik had er niet meer dan 15 voor betaald maar dat waren universele en die zijn precies hetzelfde. Is er bij jou geen motorboer in de buurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan trekken ze je het vel flink over de oren................ ik had er niet meer dan 15 voor betaald maar dat waren universele en die zijn precies hetzelfde. Is er bij jou geen motorboer in de buurt?

 

Heb al naar een ander gebeld, die van de batterij.

21,40 Euro voor een setje, officieel van Honda met stofkappen erbij

En hij kan die plastieken blokjes ook bestellen voor mij.

 

Ben weg, tot straks! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 65 euro komt mij wel bekend voor maar dat was incl de glijbussen in de voorpoten alleen keerringen en stofringen mag dit zeker niet kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was die €65,- niet incl. olie?

Voor de keerringen was ik ook ongeveer die 21,50 kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ga ik 60,50 Euro betalen: keerringen, stofkappen en olie, lijkt me wel redelijk.

Bij Honda was het al 65 Euro zonder de olie...

Vandaag eens gaan informeren om mijn zadel te laten overtrekken. Ze spraken van 110 Euro, dat geef ik er niet aan hoor, dan doe ik het liever zelf... ;)

 

Die luchthappers zijn niet goedkoop, 33 Euro per stuk en aangezien ze alletwee weg zijn. :( Maar ik vind ze niet 2dehands, dus maar besteld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een voorvork van een R6 gereviseerd. Keerringen + stofhoezen 63euro.

Voor de VFR zou ik SAE 10 olie doen. SAE 15 geeft teveel compressie demping. Geeft een onconfortabel gedrag. SAE 15 wordt ook sneller dikker bij lage temperaturen. 1L voorvork olie van eurol kost 12,8 euro. Volgens mij moet er 385 cc per poot* olie in. ( of 10cm lucht kamer )

 

* aangepast na opmerking Deadly, thanks.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...