Ga naar inhoud

Voorvorkolie vervangen vfr 750


cake
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kun je er een beetje bij met een (kleine!)ijzerzaag? Als je precies en voorzichtig zaagt kun je misschien een gleuf in de kop zagen waar een schroevendraaier in past. Wat somt ook werkt is met hamer en een stalen beiteltje aan de rand van de kop een klein inkeping beitelen(in de losdraairichting beitelen) en dan daarin in de losdraairichting tikken met hamer en schroevendraaier of beitel . Als je een groef gaat zagen is het handig om de poot met weerbarstige bout vast te zetten in een bankschroef oid; anders lukt het moeilijk om een mooie rechte en smalle zaagsnede te maken. Ook voor het beitelen van een inkeping is dit handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens jullie zijn lief hoor! :kiss: Maar we hebben dat allemaal al geprobeerd en het lukt echt niet...

Ik ga gewoon naar de motorzaak gaan en vragen om het eruit te halen voor mij...

Anders kan ik niet verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi om te zien. blijkbaar heb je al wat sleutelervaring.

ik begon aan dit klusje een paar weken geleden en raakte niet verder dan het losmaken van de remmen :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens jullie zijn lief hoor! :kiss: Maar we hebben dat allemaal al geprobeerd en het lukt echt niet...

Ik ga gewoon naar de motorzaak gaan en vragen om het eruit te halen voor mij...

Anders kan ik niet verder.

Bij de motorzaak hebben ze misschien de mogelijkheid een klein gaatje te boren en er een linkse tap in te draaien. Ben wel benieuwd naar wat een motorzaak voor een dergelijk klusje vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

 

de bike zit terug in elkaar! En is al getest door Kevin. Geen zwetende pootjes meer en een goede demping bij het remmen! :ole:

Pfff, bij de motorzaak zijn ze een uur bezig geweest om die schroef eruit te krijgen. Eerst kopje eraf geboord, dan met een fijner boortje de rest er proberen uitkrijgen.

Hij had in mijn schroefdraad gezeten, dus heeft hij er nog een nieuwe schroefdraad ingestoken.

En het beste van al, ik heb nieuwe schroeven meegekregen en ... niets moeten betalen! :whistle:

 

Ben wederom best wel trots op mijzelf. :yes: Ik denk dat ik er alles samen (zonder die hardnekkige schroef) een 6-tal uurtjes aan bezig geweest ben. Ik heb ook ontdekt dat mijn schroevendraaiers en imbussen flutmateriaal zijn en ik dringend eens wat deftige sleutels moet aanschaffen!!!

Volgende keer zal ik er beslist niet meer zo lang aan bezig zijn. Goed gereedschap is al het halve werk! ;)

 

Greetz,

Caro

 

Poot 2 opgepoetst

post-4073-1303315338.jpg

 

Vorkpoten terug op hun plaats

post-4073-1303315346.jpg

 

En klaar voor een testritje!

post-4073-1303315377.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

net werk.

 

ik had alleen als je al zo ver was ook de poten geschuurd, gespoten en gelakt.

was je voorlopig helemaal klaar geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Had ik toen wel meteen in de klus meegenomen. Het kan misschien nog met een pot verf en een heel fijnharig kwastje. Of de voorkant van de brommer goed afplakken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Caro,

Heb je nog gemeten hoe hoog het olie nivo in de poot stond tov de bovenkant?

Boek (die ik je gestuurd heb) op bldz 173 punt 41 en bldz 175 foto 7.50

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ulco en Blue, ik zag het niet zitten om dat nu te doen om dat we morgen voor een paar daagjes naar Duitsland gaan en de bike uit de tuin en in de garage moet terwijl we weg zijn...

De staat van de onderpoten valt wel mee hoor!

 

Johan, ik heb de veren niet compleet uit elkaar gehaald en vond het nogal moeilijk om het zo te meten. Ik heb zo nauwkeurig mogelijk het aantal ml ingegoten, zodat iedere poot evenveel en volgens de voorschriften kreeg.

Als ik die imbus onderaan de poot er weer inzette zag ik niet goed hoe ik een lege binnenpoot kon hebben, dus ik heb ze niet uit elkaar gehaald uit schrik om iets verkeerd te doen... :blush:

Volgende keer doe ik het volgens jouw voorschriften! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caro,

 

Om de maat te meten moet de veerpoot juist helemaal in elkaar zitten op de spiraalveer na.

Je kunt het ook meten als de poten al gemonteerd zijn in het frame.

Moer bovenop verwijderen, touwtje aan de zuigerstang en zuigerstang laten zakken in veerpoot, spiraalveer verwijderen, veerpoot in elkaar schuiven of voorkant laten zakken tot de poten helemaal ingeschoven zijn.

....meten.... olie vullen of teveel olie er uit halen, terug in elkaar zetten, klaar.

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caro,

 

Om de maat te meten moet de veerpoot juist helemaal in elkaar zitten op de spiraalveer na.

Je kunt het ook meten als de poten al gemonteerd zijn in het frame.

Moer bovenop verwijderen, touwtje aan de zuigerstang en zuigerstang laten zakken in veerpoot, spiraalveer verwijderen, veerpoot in elkaar schuiven of voorkant laten zakken tot de poten helemaal ingeschoven zijn.

....meten.... olie vullen of teveel olie er uit halen, terug in elkaar zetten, klaar.

 

Johan

De volgende keer haal ik de hele boel uit elkaar! Beloofd! ;)

Kevin heeft ermee gereden en het voelde goed aan volgens hem.

Is het nodig dat ik het nog nameet dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...