Ga naar inhoud

vfr 1200 schokken bij lage snelheid


taaf
 Delen

Aanbevolen berichten

beste vfr 1200 rijders onder jullie graag had ik jullie ervaring geweten rijgedrag vfr 1200 f

 

ik heb momenteel een vfr 1200 gekocht en ondervindt dat de transmissie vooral op lage snelheid (1STE EN 2DE versnelling) nogal schokkerig overkomt vooral de overbrenging versnellingsbak cardanas, ik heb hiervoor altijd met een honda pan gereden dus ik weet perfect het verschil te rijden met cardan of met ketting op vroegere motoren , op de honda pan stx had je hier weinig of geen last van , zijn er hier onder jullie die dit probleem ook al opgemerkt hebben?

 

het is vooral het geluid klak klak van de overbrenging die je hoort bij lage snelheid ( lage snelheid tussen 20 EN 50 KM PER UUR)

 

graag jullie reactie

 

mvg

 

taaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep dat doen ze allemaal dat klakken, het lijkt net dat je met een slappe ketting rijd :schater:

 

Schijnt vooral te komen door de restrictie / Vblok / cardan

 

Je leert er wel mee omgaan door je schakelgedrag en toeren/koppeling te gebruiken, ik heb er na aanschaf ook wel eens naar gevraagd. Het hoort erbij blijkbaar.

Blijkbaar heeft de VFR een hekel aan langzame snelheden :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schokken op lage snelheid komt door de schrale afstelling ivm milieu regels. Tot 4500 toeren staat de 1200 heel krap afgesteld. Wil je het gasaannemen verbeteren zie dan dit topic:

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=15965

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Taaf,

 

lees maar eens mijn verslag van de PowerFRK, het schokken in de de 1ste en 2de versnelling is er niet meer. Laatste deel van mijn bevindingen zet ik later deze ochtend op het forum. O ja, er zit ook een BOS uitlaat onder wat ook veel soepeler rijdt.

 

Groetjes,

 

ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft speling cardan vindt ik persoonlijk niet kunnen voor een nieuwe motor , ik heb 5 jaar met een honda pan gereden en heb hiervan niets ondervonden , voor een nieuw model zou dit eigenlijk een verbetering moeten zijn maar dit is het zeker niet ! zeker op gebied van ervaring die ze hebben op de honda pan waar geen problemen zijn met de cardanas hadden ze beter overgebracht op de vfr 1200

 

voor de rest een prima motor maar hier stoor ik mij persoonlijk erg aan .

het is aan ons om honda hier op te wijzen en verbetering aan te brengen tenslotte is het een sport tour moto en geen race moto een sporttoer moto

moet zowel traag als snel kunnen rijden zonder horten of stoten en zeker nu met de snelheidsbeperkingen van 50 per uur, je koopt toch geen moto om enkel op autosnelweg te rijden!( en zeker als je weet dat een vfr nieuw zonder opties 15000 EUR kost) dan moet dit wel in orde zijn dit is mijn persoonlijke mening.

 

Greets,

 

taaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gewend altijd hoog toerig te rijden. Ik heb altijd op supersport motoren gereden. Bij twijfel 2 terug :) Als ik mijn gemiddeld verbruik vergelijk met dat van bv ErJo dan verstook ik veel meer.

Het gebok laag in toeren in de hoge versnellingen heb ik ook wel opgemerkt. Ik heb me er nooit aan ge-ergerd. Persoonlijk stoor ik mij er niet aan. Nu ik een PC-v gemonteerd heb ik het "bok" toerental :) 2000 toeren lager komen te liggen. Pas bij 2000 t/m begint het blok te protesteren. Voor mij geen probleem.

Hopelijk kun je iets met de aanbevelingen van ErJo of mij. Laat je de dealer de modificatie betalen ! :) suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag de dealer gebeld en heb dit gemeld hij zelf vind dit ook dat de transmissie veel speling heeft bij traag rijden hij verwees ook naar honda deauville de eerste serie had dit ook veel speling cardan ...... ik zei er wel bij maar nu zijn we 10 jaar later wat nu zou moeten beter zijn (techniek gaat er op voorruit niet achteruit!) hij ging honda contacteren en probleem voorleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schokken op lage snelheid komt door de schrale afstelling ivm milieu regels. Tot 4500 toeren staat de 1200 heel krap afgesteld. Wil je het gasaannemen verbeteren zie dan dit topic:

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=15965

 

tegen mij hebben ze verteld dat een powercommander niets uit doet als je niet eerst de module vervangt als deze op laag vermogen aangekocht is?

 

naar het schijnt als je motor op vol vermogen wil deze module +- 1500 EUR KOST inclusief gecodeerde sleutels?

 

GREETS TAAF

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag de dealer gebeld en heb dit gemeld hij zelf vind dit ook dat de transmissie veel speling heeft bij traag rijden hij verwees ook naar honda deauville de eerste serie had dit ook veel speling cardan ...... ik zei er wel bij maar nu zijn we 10 jaar later wat nu zou moeten beter zijn (techniek gaat er op voorruit niet achteruit!) hij ging honda contacteren en probleem voorleggen.

Het schokken/bokken bij lage snelheden komt ook mij bekend voor. Ben benieuwd wat Honda daar aan gaat doen! :scratchchin:

 

mvrgr. Johans VFR :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen mij hebben ze verteld dat een powercommander niets uit doet als je niet eerst de module vervangt als deze op laag vermogen aangekocht is?

 

naar het schijnt als je motor op vol vermogen wil deze module +- 1500 EUR KOST inclusief gecodeerde sleutels?

 

GREETS TAAF

 

Is jouw VFR1200 beperkt in vermogen ? Is het een 100pk type ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het wel. Taaf komt uit België en daar is een motor vaak in 2 klassen te krijgen.

Heeft te maken met de "verkeersbelasting". Misschien dat Taaf het uit kan leggen hoe het precies zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België wordt standaard de geknepen uitvoering met 116 pk geleverd. De full-power versie van 173 pk krijg je enkel op bestelling maar maakt je dan wel 2500 euro aan inschrijvingstaks armer. Bij de standaardversie hebben we het over 125 euro dacht ik... Zelf heb ik met de geknepen versie proefgereden, maar vond het motorkarakter te fel aangetast. Eigenlijk schakel je spontaan bij 5500-6000 toeren omdat je voelt dat de motor niet langer vermogen opbouwt. Mij is toen ook verteld dat de enige oplossing het vervangen van de complete ECU is en die zou 1100 euro exclusief BTW en plaatsing kosten. Hetzelfde verhaal geldt trouwens ook voor de Fireblades in België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België wordt standaard de geknepen uitvoering met 116 pk geleverd. De full-power versie van 173 pk krijg je enkel op bestelling maar maakt je dan wel 2500 euro aan inschrijvingstaks armer. Bij de standaardversie hebben we het over 125 euro dacht ik... Zelf heb ik met de geknepen versie proefgereden, maar vond het motorkarakter te fel aangetast. Eigenlijk schakel je spontaan bij 5500-6000 toeren omdat je voelt dat de motor niet langer vermogen opbouwt. Mij is toen ook verteld dat de enige oplossing het vervangen van de complete ECU is en die zou 1100 euro exclusief BTW en plaatsing kosten. Hetzelfde verhaal geldt trouwens ook voor de Fireblades in België.

 

 

zo is het in belgie zoals boven vermeld in belgie betaal je anders 2500 eu aan inschrijvings tax wanneer deze op full power staat dus vandaar aangekocht op laag vermogen nu betaal ik 125 EUR

 

bij ander motoren zoals yamaha kan dit ook en deze worden achteraf op full powergezet probleem bij de vfr is dat het 1200 eur kost plus plaatsing voor de module te vervangen, bij yamaha kost dit bijna niets dan is het uiteraard intresant van deze op laag vermogen te kopen en dit te omzeilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Taaf,

 

Ik heb geen schokkende transmissie. Mijn cardan draait prima. Bij het inschakelen van de 1ste versnelling hoor en merk ik nauwelijks iets, een heel licht klak, tha's it! :closedeyes:

Uiteraard in 2 of 3 rond de 2000 rpm schokt ie heel licht bij heel rustig gas geven. Is echt te verwaarlozen! :1210:

 

Aardige toevoeging: kun je bij 3000-4000 rpm (og hogere rpm) zonder enig geluid of wat dan ook opschakelen, werk feilloos, zelfs beter dan met het inschakelen van de koppeling. Dus ik heb vooralsnog geen automaat nodig! :ignore:

 

Groetjes,

 

ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Taaf,

 

Ik heb geen schokkende transmissie. Mijn cardan draait prima. Bij het inschakelen van de 1ste versnelling hoor en merk ik nauwelijks iets, een heel licht klak, tha's it! :closedeyes:

Uiteraard in 2 of 3 rond de 2000 rpm schokt ie heel licht bij heel rustig gas geven. Is echt te verwaarlozen! :1210:

 

Aardige toevoeging: kun je bij 3000-4000 rpm (og hogere rpm) zonder enig geluid of wat dan ook opschakelen, werk feilloos, zelfs beter dan met het inschakelen van de koppeling. Dus ik heb vooralsnog geen automaat nodig! :ignore:

 

Groetjes,

 

ErJo

 

IK heb gisteren een proefrit gereden met andere vfr 1200 van een vriend van mij ook ene op laag vermogen deze doet juist hetzelfde bokken en cardan awaai maken op lage toeren vooral als de motor niet belast is, dit heeft niets te maken met goed schakelen het is wanneer de motor niet belast is je het geluid van caran zal horen volgens mij zijn de versnellingen te lang en liggen de verhoudingen niet zo goed om traag met deze motor te rijden of je moet met een hoger toerental rijden; neem de proef op de som rij tussen 30 en 50 per uur en zet hem bv in derde wel gas respons niet veranderen en gas op zelfde hoeveelheid aanhouden dan ga je dit geluid zeer goed horen,

 

greets taaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...