Ga naar inhoud

Shoei Raid-II


bollocks
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe helm gekocht, een Shoei Raid-II.

Schitterende helm, past als een handschoen, de dubbel D sluiting is een verademing na de kliklak sluiting van mijn vorige (budget) helm.

Het enige wat me erg tegenvalt is het pinlock vizier. Die siliconenrand zit praktisch in mijn blikveld.

Hebben anderen hier ook last van? Went het? Ik overweeg om het pinlock gedeelte er maar uit te halen...

 

434Shoei_Raid_2_Flipwire_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bollocks,

'k zou maar even wachten met slopen - veel te handig dat dubbel glas

:blush: Probeer er eens langs te te kijken ;) rijdt ook wat veiliger :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een pinlock op mijn Schuberth maar vond die randjes maar niks en had teveel last van shittering in de felle zon. Aangezien ik in de winter niet rij is het op een kier zetten vh vizier voldoende voor eventuele ontwaseming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hans, ik zal hem nog even een kans geven, maar hij zit eigenlijk wel behoorlijk in de weg, hoop dat ik er geen hoofdpijn van krijg.

Het is een mooi systeem maar waarom hebben ze hem niet wat groter (hoger) gemaakt :/

Ik begrijp dat de nieuwe XR1100 grotere pinlocks hebben (maar dan gaat het over het dubbele bedrag van wat ik voor de Raid-II betaald heb).

 

@VFRikus, ik wil mijn oude helm houden, maar ik zal kijken of ik nog iets kan vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hans, ik zal hem nog even een kans geven, maar hij zit eigenlijk wel behoorlijk in de weg, hoop dat ik er geen hoofdpijn van krijg.

Het is een mooi systeem maar waarom hebben ze hem niet wat groter (hoger) gemaakt :/

Ik begrijp dat de nieuwe XR1100 grotere pinlocks hebben (maar dan gaat het over het dubbele bedrag van wat ik voor de Raid-II betaald heb).

 

@VFRikus, ik wil mijn oude helm houden, maar ik zal kijken of ik nog iets kan vinden ;)

 

De nieuwe XR1100 hebben inderdaad grotere pinlocks en die zitten totaal niet in het zichtveld, heerlijk helmpje!

 

Maar misschien gewoon een kwestie van wennen ? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er bij mijn XR1100 ook totaal geen last van. Denk ook dat het een kwestie is van wennen. Als brildrager moet ik ook altijd weer even wennen aan een nieuw montuur. Die randern blijf je ook altijd zien maar op een gegeven moment let je er niet meer op en kijk je er langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superhelm die Raid II! Heeft mijn hoofd goed beschermt bij mn ongeval 3 jr terug en ik mis m nog steeds! Zelf had ik nooit last van die rand van het pinlock systeem. Irriteer me er nu meer aan met mn SHOEI systeemhelm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Ik heb een nieuwe helm gekocht, een Shoei Raid-II.

Schitterende helm, past als een handschoen, de dubbel D sluiting is een verademing na de kliklak sluiting van mijn vorige (budget) helm.

Het enige wat me erg tegenvalt is het pinlock vizier. Die siliconenrand zit praktisch in mijn blikveld.

Hebben anderen hier ook last van? Went het? Ik overweeg om het pinlock gedeelte er maar uit te halen...

 

434Shoei_Raid_2_Flipwire_.jpg

Ja, ik heb dezelfde helm, ook het pinlock vizier.Gewoon laten zitten, went heel erg snel, in ieder geval heb ik er geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...