Ga naar inhoud

uitlezen pgm fi 800


vfrnold
 Delen

Aanbevolen berichten

geachte heren

 

het volgende doet zich voor.

 

als ik mijn jumper voor het uitlezen van het zelfdiagnosesysteem plaats, geeft deze een mogelijke storing aan

 

1 x knipperen, wat zou wijzen op de map sensor en

 

9 x knipperen , wat zou wijzen op de iat sensor,

 

dit doet hij ook als ik hem volgens de beschrijving heb gereset,

 

als ik gewoon rij geeft hij geen storing aan,

 

hoort dit zo of is er toch niet iets in orde,,

 

het betreft een 800 van 2000

 

gr arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles goed functioneert mogen er geen storingen in het geheugen aanwezig zijn.

Kun je ze wel wissen en komen ze dan direct weer terug, of willen ze niet gewist worden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles goed functioneert mogen er geen storingen in het geheugen aanwezig zijn.

Kun je ze wel wissen en komen ze dan direct weer terug, of willen ze niet gewist worden.

VFRikus

 

 

hallo vrikus

 

dit is niet te resetten,,, aannemende dit ik deze handeling goed uitvoer,,,,

 

de storing blijft (inderdaad) in het geheugen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even in de manual gekeken, maar het wissen is een procedure die nog al nauw steekt.

Je kan natuurlijk de betreffende componenten ook op werking controleren door middel van meten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even in de manual gekeken, maar het wissen is een procedure die nog al nauw steekt.

Je kan natuurlijk de betreffende componenten ook op werking controleren door middel van meten.

VFRikus

 

 

zou je mij beknopt kunnen uitleggen hoe dit te doen

 

ik heb wel het handboek, maar mijn engels is niet best.

 

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem komt mij bekend voor. Mijn boek is ook in het engels en ik heb van de mijne het ook nog nooit gedaan.

Een opgeslagen fout is ook niet erg. Als het FI lampje brand is het een ander verhaal, dan is er een storing actueel die zorgt voor een noodloop situatie.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de handleiding er bij (engels) en dit in het nederlands hieronder de handelingen vertaald :

 

1. kill schakelaar (handvat rechts) op aan zetten en de sleutelschakelaar (ignition) uit

2. service stekker kortsluiten

3. sleutelschakelaar (ignition) aan zetten

4. verwijder de kortsluiting van de service stekker

5. De MIL zal dan 5 seconden oplichten. Tijdens het oplichten (dus binnen 5 seconden) moet je de service stekker weer kortsluiten.

Het geheugen zou dan gewist moeten zijn, en als bevestiging zal deze even uit gaan , en daarna knipperen.

 

Opmerkingen :

 

- De service connector MOET dus worden kortgesloten TERWIJL de MIL oplicht. Indien je dit niet doet zal de MIL niet gaan knipperen.

- Het geheugen zal NIET worden gewist als je de sleutelschakelaar (ignition) uit zet VOORDAT de MIL gaat knipperen

 

Als de MIL na het resetten 20 keer knippert dan is het geheugen niet gewist, en moet je het opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de handleiding er bij (engels) en dit in het nederlands hieronder de handelingen vertaald :

 

1. kill schakelaar (handvat rechts) op aan zetten en de sleutelschakelaar (ignition) uit

2. service stekker kortsluiten

3. sleutelschakelaar (ignition) aan zetten

4. verwijder de kortsluiting van de service stekker

5. De MIL zal dan 5 seconden oplichten. Tijdens het oplichten (dus binnen 5 seconden) moet je de service stekker weer kortsluiten.

Het geheugen zou dan gewist moeten zijn, en als bevestiging zal deze even uit gaan , en daarna knipperen.

 

Opmerkingen :

 

- De service connector MOET dus worden kortgesloten TERWIJL de MIL oplicht. Indien je dit niet doet zal de MIL niet gaan knipperen.

- Het geheugen zal NIET worden gewist als je de sleutelschakelaar (ignition) uit zet VOORDAT de MIL gaat knipperen

 

Als de MIL na het resetten 20 keer knippert dan is het geheugen niet gewist, en moet je het opnieuw proberen.

 

 

 

hallo

 

de handeling zoals mawi beschreef, en de storing is inderdaad gereset,

 

kijk hier hebben we iets aan,

hierbij wil ik mawi en vfrikus bedanken , voor de reacties, en mogelijke oplossingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...