Ga naar inhoud

Bestellen “Haidie Hotziedok”


Geestje
 Delen

Aanbevolen berichten

post-1346-1305359691.gif

 

Naar aanleiding van het topic van Hansjehonda een nieuw topic waar je de "Haidie Hotziedok" op bestelling door mij kan laten maken.

Ik heb nu al wat printjes gemaakt, maar de vraag blijkt groter dan het aanbod. :)

Om efficiënt nieuwe onderdelen te kunnen bestellen heb ik een bestellijst gemaakt waar je je bestelling kan opgeven.

Je stuurt mij dan een PB met je naam en adres, ik stuur je dan mijn bankrekeningnummer waarmee je de "Haidie Hotziedok" kan betalen. Ik vind printjes maken leuker dan boekhouden, vandaar dat je bestelling voor mij pas geldig is als je betaald hebt.

Voor de 'luie lezers':

De “Haidie Hotziedok” houdt je spanningsregelaar in de gaten met slechts 1 LED-je

Bij het in- en uitschakelen van het contact licht het witte LED-je even op als check, brandt het LED-je niet dan is de spanningsregelaar in orde.

Brandt het LED-je continue dan laadt je accu niet of onvoeldoende bij, langzaam knipperen betekend dat de accu op het punt staat de geest te geven –

knippert het LED-je snel... zet dan je motor af en vervang de spanningsregelaar.

Zie ook het filmpje op

De naam “Haidie Hotziedok” is ontstaan door de woorden “de SR-waakhond met 1 oog” via Google te laten vertalen naar het Japans, luister je de vertaling af dan hoor je ...haidiehodziedok...

De Haidie Hodziedok bestaat uit een ingegoten schakeling in een zwart kunststof doosje van ongeveer 7 x 5 x 2,5 cm, 1 m draad en een wit LED-je.

Over de mogelijkheden hoe en waar je de SR-waakhond met 1 oog kan monteren is hier een topic gestart.

De onderstaande mensen hebben interesse getoond voor de Haidie Hotziedok:

  1. Hansjehonda
  2. johanvolvo
  3. VFRikus
  4. Arno71
  5. Ulco
  6. L Coudert
  7. Fivepack
  8. Syhoro
  9. Bubblemaker
  10. Falo
  11. Chris747
  12. Ikiro
  13. WilcoZwolle
  14. Theo
  15. ferry
  16. Davy
  17. Ribus
  18. appie
  19. VFoRever
  20. Fanman
  21. vfroem
  22. Qwerc
  23. jidema
  24. Thunderbird(vervallen i.v.m. verkoop van de Viffer)
  25. Paliasco
  26. VFRobert
  27. Bert1986
  28. AFS Motorparts
  29. Erwin_1965
  30. rob72
  31. de VFR bikkel ???
  32. Zwollecity ???
  33. VFROOOM ???
  34. perry
  35. Motochaly
  36. Michiel
  37. Maurice205
  38. Tinus
  39. vfr750
  40. vfrtom
  41. HenkTr
  42. VFR-Offers
  43. Fostar82

 

PB gestuurd Betaald Gemaakt Vestuurd

aangepast door Geestje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De eerste serie is uitverkocht :) Begin volgende week gaan ze op de post. Eind mei (over twee weken) wil ik graag voor de tweede serie onderdelen bestellen. Daarom wil ik dus voor 27 mei weten wie er meedoen zodat de mensen die besteld hebben niet te lang hoeven wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat het een leuk hebbedingetje is, is er nog een reden waarom ik het zou aanschaffen ?

 

 

Nee nee niet meteen boos worden, het is een leuk dingkie, maar misschien zie ik iets over het hoofd ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het apparaat kan er voor zorgen dat je zelf nog, enigzins, kunt bepalen waar je stil valt met een tekort aan stroom of hij zorgt er voor dat je bij een te enthousiast ladende installatie niet je accu en/of je elektronica op blaast.

Persoonlijk vind ik de waarschuwing voor een te hoge spanning de belangrijkste reden voor aanschaf.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit moeilijk te instaleren ? groetjes

Even voor Erik spelen tot hij weer online is:

d'r komt gauw een montage-topic waarin zover ik weet een inbouw-dash en een losse externe aansluiting beschreven wordt.

En verder natuurlijk de waardevolle onderlinge tips hier op het forum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet even een via het contactslot geschakelde plus opzoeken en een draadje aan de massa leggen.

Verder alleen de led ergens plaatsen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet mij maar op de lijst voor een setje aub!!

 

Grt ard

Hoi Ard,

Ik heb je op de lijst gezet. Verder zoals beschreven in de openingspost: "Je stuurt mij dan een PB met je naam en adres, ik stuur je dan mijn bankrekeningnummer waarmee je de "Haidie Hotziedok" kan betalen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta al op de lijst :)

Helaas op plaats 21 :pompomdown:

Je hebt ook nog geen PB gestuurd met jou gegevens, en de als je snel bent kun je nog 10 plaatsen stijgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat het een leuk hebbedingetje is, is er nog een reden waarom ik het zou aanschaffen ?

 

 

Nee nee niet meteen boos worden, het is een leuk dingkie, maar misschien zie ik iets over het hoofd ??

Jij ziet over het hoofd dat je een V-tec hebt.

Tenzij die van jou van voor '05 is en je hebt nog geen nieuwe stator, dan heb je wel een reden om hem aan te schaffen wat voor zover ik heb begrepen geeft hij ook aan als je stator het begeeft/begeven heeft.

Voor de SR hoef je het bij een V-tec niet te doen want voor zover ik weet is dat een zeldzaamheid dat die het begeeft... het komt wel voor dus zekerheid heb je nooit.

Wil je die zeldzaamheid ook gedekt hebben dan is het ook een reden, let wel dat de boel wel stuk blijft gaan maar met de hotzie zie je het en kan je voorkomen dat er meer mee gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet even een via het contactslot geschakelde plus opzoeken en een draadje aan de massa leggen.

 

Dus alle draden liggen aan het dashboard, je moet geen draden onder de benzinetank door laten lopen naar de batterij ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "Haidie Hotziedok" testrijder, johanvolvo, gaf door dat de LED zo nu en dan aan ging als hij stationair draaiend met de (doorgeluste kop-) lampen aan, richtingaanwijzer aan, rem vast, voor het stoplicht stond. Blijkbaar komt de boordspanning achter het dashboard van de Viffer dan soms net onder de 12V. Dat geeft de LED dan ook aan. Johan heeft een nieuwe SR en een nieuwe accu dus die waarde leek hem ook heel normaal.

Nu heb ik de eerste serie nog net niet ingegoten dus ik ben wat met de schakelpunten gaan experimenteren. (andere weerstandswaarden op het printje) De eerste serie ging daarom vandaag nog niet met de post mee. Het moet natuurlijk wel goed zijn ;) want we willen niet on-nodig gewaarschuwd worden.

 

Johan heeft de nieuwe schakelpunten ook al in z'n Haidie Hotziedok zitten en test dit ook weer uit.

 

De schakeling is ook bedoeld voor in een auto, deze hebben meestal een zwaardere dynamo, SR en accu zodat bij stationair de stroom verbruikers de boordspanning minder zullen beïnvloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey erik.

als je er nog een over hebt dan wil ik me wel beschikbaar stellen om er 1 te komen halen.

betaling en verzending natuurlijk via vfrexpress.

 

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...