Jump to content

Bestellen “Haidie Hotziedok”


Geestje
 Share

Recommended Posts

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gemeten met deze meter en die liegt echt niet.

En Rikus 20A met een paar tiende ohm geeft al een redelijk verlies.

Bij het topic van Bas (VFoRever) over zijn spanningsmeter met ledjes hadden we het probleem ook dat de ledjes een te lage spanning aangaven, ik heb toen ook al geoppert dat je de spannings verliezen vanaf de accu niet moet onderschatten, Bas heeft daarna de meter op de accu aangesloten met een relais ertussen die de meter uitschakeld als het contact wordt verbroken.

 

post-4095-1305747455.jpg

 

post-4095-1305748666.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook nooit beweerd dat je meting niet klopt, maar het is een stevig verlies over een afstand kabel van helemaal drie keer niks.

Mijn mazzel is dat ik een geschakelde zekering kast onder de buddy heb en ik sluit hem daar wel aan. Dan zit hij via een 6 mm2 rechtstreeks op de accu.

VFRikus

p.s. ik heb zelf ook een Fluke, dus die ken ik wel!

Link to comment
Share on other sites

Ik zit ff te twijfelen of ik hem ook neem of toch voor een voltage metertje ga...

Mijn gear indicator is beetje gaar door afgelopen winter (lees: 3 weken 1 meter sneeuw op en in de gear indicator) en deze wil ik dan misschien vervangen door de variant met voltage meter...

Link to comment
Share on other sites

@Johan

Jouw meting geeft aan dat mijn redenering klopt.

Ik bedoelde sluit de SR-LED dus niet aan ik je Cockpit, maar direct op je accu.

Het door mij aangegeven verlies over de kabel wordt niet veroorzaakt door de schakeling maar door de "andere gebruikers".

Als je dus puur de accu wilt meten, dan moet je de schakeling ook op de Accu aansluiten.

Maar goed dat is mijn mening, waarschijnlijk zijn er ook andere meningen. Rikus????

Link to comment
Share on other sites

In wezen maakt het niet uit waar je de aansluiting maakt, maar je zou rekening moeten houden met de onderste drempelspanning.

Een aansluiting op de accu is natuurlijk het meest objectief, want daar meet je direct wat er uit de SR komt zonder invloed waarvan dan ook. Van de andere kant is het ook zo dat wij altijd met dimlicht aan rijden en dan is eigenlijk de enige wisselende factor bij het staan voor een verstoplicht of we rechtdoor willen of afslaan en dus de richting aanwijzers gebruiken.

VFRikus

Link to comment
Share on other sites

Ben het met @Rikus eens.! Dat wil zeggen de meest opjectieve meting doe je op de accu.

Want volgens mij is dat ook waar het om gaat.

Eigenlijk zou de schakeling behalve een voedings aanluiting ook een aparte "sense" aansluiting moeten hebben. (= meet punt). Dat zou wel het mooiste zijn dan kan je de schakeling via de voeding aan/uit schakelen. Maar de meting geschied op de accu via de sense line.

Maar ja, je moet iets de wensen hebben.....

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook nooit beweerd dat je meting niet klopt, maar het is een stevig verlies over een afstand kabel van helemaal drie keer niks.

Mijn mazzel is dat ik een geschakelde zekering kast onder de buddy heb en ik sluit hem daar wel aan. Dan zit hij via een 6 mm2 rechtstreeks op de accu.

VFRikus

p.s. ik heb zelf ook een Fluke, dus die ken ik wel!

Verlies is logisch... Elke kabel heeft een weerstand en per lengte kabel zakt dan (helaas) de spanning.

Link to comment
Share on other sites

Van de andere kant is het ook zo dat wij altijd met dimlicht aan rijden en dan is eigenlijk de enige wisselende factor bij het staan voor een verstoplicht of we rechtdoor willen of afslaan en dus de richting aanwijzers gebruiken.

VFRikus

 

behalve als je handvatverwarming hebt. of nog erger; een Gerbing motor jas en broek en navigatie en intercom en pro oiler en mistlampen en telefoonlader en op de helling de rem vasthoudt.

Link to comment
Share on other sites

behalve als je handvatverwarming hebt. of nog erger; een Gerbing motor jas en broek en navigatie en intercom en pro oiler en mistlampen en telefoonlader en op de helling de rem vasthoudt.

Doe daarbij:

zadelverwarming, gear indicator, contourverlichting, gebring handschoenen (als je geen handvatverwarming hebt, of misschien wel beiden) :scratchchin:

Link to comment
Share on other sites

Heeft iemand hem al op een 98-01 vfr gemonteerd ????, ben benieuwd hoe het daar met een eventueel spannings dipje zit.

 

Chris

Link to comment
Share on other sites

Zal op een 800FI waarschijnlijk niet anders zijn. Maar zoals Erik al aan geeft, als je hem af en toe een keer ziet branden weet je ook dat hij nog werkt. :)

VFRikus

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de email voor de bestelling van de onderdelen en de printjes voor de tweede serie "Haidie Hotziedok" al klaar staan om te verzenden. Zondagavond verzend ik deze ;)

 

Als je nog mee wilt doen in deze tweede serie stuur dan een PB met jou gegevens voor zondagavond dan zet ik je er nog bij.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Create New...