VFRikus Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Het verlies is wel behoorlijk groot, vind ik. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Gemeten met deze meter en die liegt echt niet. En Rikus 20A met een paar tiende ohm geeft al een redelijk verlies. Bij het topic van Bas (VFoRever) over zijn spanningsmeter met ledjes hadden we het probleem ook dat de ledjes een te lage spanning aangaven, ik heb toen ook al geoppert dat je de spannings verliezen vanaf de accu niet moet onderschatten, Bas heeft daarna de meter op de accu aangesloten met een relais ertussen die de meter uitschakeld als het contact wordt verbroken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Ik heb ook nooit beweerd dat je meting niet klopt, maar het is een stevig verlies over een afstand kabel van helemaal drie keer niks. Mijn mazzel is dat ik een geschakelde zekering kast onder de buddy heb en ik sluit hem daar wel aan. Dan zit hij via een 6 mm2 rechtstreeks op de accu. VFRikus p.s. ik heb zelf ook een Fluke, dus die ken ik wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude-nl Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Ik zit ff te twijfelen of ik hem ook neem of toch voor een voltage metertje ga... Mijn gear indicator is beetje gaar door afgelopen winter (lees: 3 weken 1 meter sneeuw op en in de gear indicator) en deze wil ik dan misschien vervangen door de variant met voltage meter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qwerc Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 @Johan Jouw meting geeft aan dat mijn redenering klopt. Ik bedoelde sluit de SR-LED dus niet aan ik je Cockpit, maar direct op je accu. Het door mij aangegeven verlies over de kabel wordt niet veroorzaakt door de schakeling maar door de "andere gebruikers". Als je dus puur de accu wilt meten, dan moet je de schakeling ook op de Accu aansluiten. Maar goed dat is mijn mening, waarschijnlijk zijn er ook andere meningen. Rikus???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 In wezen maakt het niet uit waar je de aansluiting maakt, maar je zou rekening moeten houden met de onderste drempelspanning. Een aansluiting op de accu is natuurlijk het meest objectief, want daar meet je direct wat er uit de SR komt zonder invloed waarvan dan ook. Van de andere kant is het ook zo dat wij altijd met dimlicht aan rijden en dan is eigenlijk de enige wisselende factor bij het staan voor een verstoplicht of we rechtdoor willen of afslaan en dus de richting aanwijzers gebruiken. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qwerc Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Ben het met @Rikus eens.! Dat wil zeggen de meest opjectieve meting doe je op de accu. Want volgens mij is dat ook waar het om gaat. Eigenlijk zou de schakeling behalve een voedings aanluiting ook een aparte "sense" aansluiting moeten hebben. (= meet punt). Dat zou wel het mooiste zijn dan kan je de schakeling via de voeding aan/uit schakelen. Maar de meting geschied op de accu via de sense line. Maar ja, je moet iets de wensen hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
L1dert Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Ik heb ook nooit beweerd dat je meting niet klopt, maar het is een stevig verlies over een afstand kabel van helemaal drie keer niks.Mijn mazzel is dat ik een geschakelde zekering kast onder de buddy heb en ik sluit hem daar wel aan. Dan zit hij via een 6 mm2 rechtstreeks op de accu. VFRikus p.s. ik heb zelf ook een Fluke, dus die ken ik wel! Verlies is logisch... Elke kabel heeft een weerstand en per lengte kabel zakt dan (helaas) de spanning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paliasco Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Van de andere kant is het ook zo dat wij altijd met dimlicht aan rijden en dan is eigenlijk de enige wisselende factor bij het staan voor een verstoplicht of we rechtdoor willen of afslaan en dus de richting aanwijzers gebruiken.VFRikus behalve als je handvatverwarming hebt. of nog erger; een Gerbing motor jas en broek en navigatie en intercom en pro oiler en mistlampen en telefoonlader en op de helling de rem vasthoudt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude-nl Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 behalve als je handvatverwarming hebt. of nog erger; een Gerbing motor jas en broek en navigatie en intercom en pro oiler en mistlampen en telefoonlader en op de helling de rem vasthoudt. Doe daarbij: zadelverwarming, gear indicator, contourverlichting, gebring handschoenen (als je geen handvatverwarming hebt, of misschien wel beiden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fanman Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Ik sta al op de lijst Helaas op plaats 21 Nu ineens naar plaats 27 ??!!?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris747 Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Heeft iemand hem al op een 98-01 vfr gemonteerd ????, ben benieuwd hoe het daar met een eventueel spannings dipje zit. Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Zal op een 800FI waarschijnlijk niet anders zijn. Maar zoals Erik al aan geeft, als je hem af en toe een keer ziet branden weet je ook dat hij nog werkt. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fanman Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Nu ineens naar plaats 27 ??!!?? Centjes overgemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geestje Posted May 28, 2011 Author Share Posted May 28, 2011 Ik heb de email voor de bestelling van de onderdelen en de printjes voor de tweede serie "Haidie Hotziedok" al klaar staan om te verzenden. Zondagavond verzend ik deze Als je nog mee wilt doen in deze tweede serie stuur dan een PB met jou gegevens voor zondagavond dan zet ik je er nog bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts