Ga naar inhoud

MPR3 VS Roadsmart


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoy

 

Ben aan nieuw rubber toe en was benieuwd of er al mensen waren die ervaring hadden met de Michelin Pilot Power 3 :glare:

Heb momenteel Roadsmart om de velgen en deze bevallen me wel. Na 8000km en 2 circuitcursussen op zolder zijn ze wel aan vervanging toe.

Dus ga ik terug voor roadsmart of MPR3 of misschien wel sportsmart (maar hier vrees ik voor de snelwegkilometers die er deze zomer aankomen) :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoy

 

Ben aan nieuw rubber toe en was benieuwd of er al mensen waren die ervaring hadden met de Michelin Pilot Power 3 :glare:

Heb momenteel Roadsmart om de velgen en deze bevallen me wel. Na 8000km en 2 circuitcursussen op zolder zijn ze wel aan vervanging toe.

Dus ga ik terug voor roadsmart of MPR3 of misschien wel sportsmart (maar hier vrees ik voor de snelwegkilometers die er deze zomer aankomen) :scratchchin:

De Pilot Power 3 bestaat (nog?) niet.........

Ik neem aan dat je de Road 3 bedoeld zoals je verderop ook schrijft. Er zijn zeker al VFR-rijders die ervaring hebben, ik heb er zat gemonteerd. De voorlopige feedback is gewoon goed, al heb ik nog niemand die veel over slijtage kan zeggen.

 

M.b.t. de Sportsmarts: ik doe er zelf vrijwel net zoveel kilometers mee als met de Roadsmarts! En dat valt mij dus enorm mee......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hè gelukkig...!

Na 17.000 km gereden te hebben op MPR2, met nooit enig gebrek aan grip en dus veel vertrouwen, heb ik vorig jaar tóch gekozen voor de BT-023.

Hoewel een stemmetje zei "never change a winning team", dacht ik anderzijds dat de BT-023 een nieuwere band is waarbij Bridgestone ongetwijfeld de lat nóg hoger wilde leggen dan haar voornaamste concurrent. :wall:

 

Nu in de Eiffel 'gelukkig' een spijker opgepikt en daardoor 'gedwongen' om achter een nieuwe band te monteren. Nouja 'gedwongen'..., de band was toch al op, na slechts 8000km..! :~

3 maal raden welke er nu weer op ligt: de MPR3.

En na rustig inrijden gelijk de schaamrandjes weer weggereden, heerlijk! :yahoo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic gaat over de vraag Dunlop Roadsmart vs Michelin Pilot Road3 en niet de BT-023.... daarvan wisten we al dat het geen concurrentie is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic gaat over de vraag Dunlop Roadsmart vs Michelin Pilot Road3 en niet de BT-023.... daarvan wisten we al dat het geen concurrentie is ;)

:ignore:

Volgens mij was de vraag of er al mensen waren met ervaring met de MPR3 en Humaxy is er een van. Zo te lezen helemaal enthousiast. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topictitel is MPR3 vs Roadsmart.

Humaxy had na de MPR2 BT-023 gemonteerd welke niet bevielen en heeft nu de MPR3 waar hij alleen een eerste indruk van heeft als ik het goed lees.

Kortom, mijn opmerking klopt wel want er is geen vergelijking tussen de Roadsmart en de MPR3 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klopt misschien de titel niet?

De vraag was in ieder geval of er mensen ervaring hadden en die heeft Humaxy, eerste indruk of niet.

Humaxy vergelijkt ook niet echt, hij is alleen blij dat hij na die BT-23 weer een MPR heeft.

:focuski9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de nieuwe vergelijkingstest uitgevoerd door "Das Motorrad" (Europa's grootste motormagazine) maakt de Roadsmart gehakt van de MPR3. Alleen in de regen is de MPR3 iets beter dan de Roadsmart, maar het gebrek aan stabiliteit van de MPR3 maakt de Roadsmart de winnaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de nieuwe vergelijkingstest uitgevoerd door "Das Motorrad" (Europa's grootste motormagazine) maakt de Roadsmart gehakt van de MPR3. Alleen in de regen is de MPR3 iets beter dan de Roadsmart, maar het gebrek aan stabiliteit van de MPR3 maakt de Roadsmart de winnaar.

 

Kan zeker zo zijn, Frank, maar als ik uit eigen ervaring met een setje MPR2 zo'n 17.000 km gereden heb met veel vertrouwen en daarna die beduidend mindere ervaring met de BT-023, dan hoop ik dat je het mij niet euvel duidt dat ik weer 'terug' ben bij MPR3 en niet weer een ander probeersel (Roadsmart) heb laten monteren, hoe goed die volgens tests ook zou mogen zijn.

Maar misschien denk ik hier over (hopelijk weer) 17.000 km anders over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het gebrek aan stabiliteit van de MPR3 maakt de Roadsmart de winnaar.

Op een 60kg lichtere supersport:

 

Landstraße: (121 Punkte, Platz 4)

Mit seiner extrem handlichen Geometrie kommt der Road 3 vor allem eher schwerfälligen Allroundern und Naked Bikes entgegen. Kehrseite der Medaille: Auf der ohnehin sehr handlichen Honda CBR 600 RR prägt sich die auf Agilität ausgelegte Kontur durch eine indifferente Lenkpräzision aus. Während sich das Motorrad mit dem Road 3 bei moderatem Tempo noch sehr leicht in Schräglage bringen lässt, ändert sich das Bild bei sportlicher Gangart: Etwas zu leicht klappt die CBR 600 RR in hohe Schräglagen ab und verlangt nach feinfühliger Linienkorrektur.

 

De VFR kan prima uit de voeten met de Michelins en ik ga na PR2, Roadsmart, Angel ST weer terug na Michelins. De Roadsmarts bevielen mij in dit rijtje het minst, ik heb de poten een stuk doorgestoken om de motor wat vlotter te laten insturen, de Angels waren in dat opzicht al een stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zeker zo zijn, Frank, maar als ik uit eigen ervaring met een setje MPR2 zo'n 17.000 km gereden heb met veel vertrouwen en daarna die beduidend mindere ervaring met de BT-023, dan hoop ik dat je het mij niet euvel duidt dat ik weer 'terug' ben bij MPR3 en niet weer een ander probeersel (Roadsmart) heb laten monteren, hoe goed die volgens tests ook zou mogen zijn.

Maar misschien denk ik hier over (hopelijk weer) 17.000 km anders over...

Het allerbelangrijkste van alle argumenten voor bandenkeuze is vertrouwen....... Een band kan nog zo goed zijn, als je er geen vertrouwen in hebt, dan zal het nooit wat worden. Ik adviseer alleen, de klant maakt zelf zijn keuze. Als ik een keuze van een klant forceer, dan is de kans vrij groot dat hij er niet tevreden mee zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een 60kg lichtere supersport:

Juist! Bij zwaardere machines is het verschil nog groter!

Door het slappere karkas van de Michelins zal de motor nog meer bewegen door de grotere massa die tegenwerkt. Dat is met de MPR2 ook al meerdere keren aangetoond op zowel Supersports als op zwaardere toermachines zoals de Bandit 1200.

De MPR3 zou (volgens opgave van Michelin) op gebied van stabiliteit juist beter moeten zijn dan de MPR2, maar een direct vergelijk is mij (nog) niet bekend.

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerbelangrijkste van alle argumenten voor bandenkeuze is vertrouwen....... Een band kan nog zo goed zijn, als je er geen vertrouwen in hebt, dan zal het nooit wat worden. Ik adviseer alleen, de klant maakt zelf zijn keuze. Als ik een keuze van een klant forceer, dan is de kans vrij groot dat hij er niet tevreden mee zal zijn.

 

Heb je helemaal gelijk in, Frank.

Ik moet wel zeggen dat destijds de keuze voor de switch naar BT-23 geheel door mijzelf genomen is, uitgaande dat Bridgestone voor hun nieuwste band de lat wel hoger gelegd zou hebben dan de 'benchmark' MPR2 en dat het niet zo was dat ik géén vertrouwen in de band had. Echter, de band heeft mij ook niks extra's gegeven t.o.v. de MPR2, maar uiteindelijk wel de helft van het aantal km's.

Bovendien ontstond gaande weg de Pyreneeën duidelijk cupping en meer slijtage aan de achterband, waardoor een minder gevoel (lees 'vertrouwen') in deze band is ontstaan.

Maar nogmaals, ben nu blij met mijn keuze voor de MPR3 maar sluit voor de toekomst ook een andere bandenkeuze (bijv. Roadsmart) ook niet helemaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...