Ga naar inhoud

Buddyseat gaat niet meer los.


Ruler
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mede-forumleden,

gisteren ondanks de bakkende hitte me toch in de motor-outfit gehesen met als doel een eindje met Memphis te gaan rijden en zo zijn corbin zadel uit te proberen.Ik wil dit wellicht overnemen omdat dit toch niet op z'n nieuwe Gixxer past.

 

Zo gezegd zo gedaan....ofja....net niet gedaan eigenlijk.

Mijn buddy verwijderd, en de motor proberen op te zadelen met de Corbin. Helaas,..past net niet, er moet even iets versteld worden. (paar mm)

Enfin,...dit hebben we toch maar uitgesteld tot later tijdstip omdat we beiden al weg zweetten in de motorkleding.

 

Oow..nog even het gereedschapssetje terugleggen onder de buddy.Helaas gaat dit nu even niet lukken.

 

Het probleem:

Zoals ik nu kan ontdekken is de pal die je normaalgesproken naar beneden moet trekken los van de daadwerkelijke "borging" van de seat. Ik voel hier in elk geval erg weinig weerstand.

Probleem is dat ik een givi topkofferrek op de motor gemonteerd heb dat ik moet verwijderen alvorens de achterste kap te kunnen verwijden. Echter gaat dit niet, omdat hiervoor weeg de buddy er af moet kunnen. Wellicht zou ik er via die weg aan hebben gekund.

 

Mijn vraag dan ook: Is er iemand met een dergelijke ervaring die een slim idee heeft om de buddy los te krijgen zonder deze kapot te hoeven snijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook niet vanaf de onderzijde bij die pal?

Ik weet niet waar die zit bij de 800 dus wellicht een loze opmerking omdat ik wel weet dat dat bij de V-tec niet gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb geen ervaring met dit model maar als er nog sprake is van een kabelbediening zou het kunnen zijn dat ie uitgerekt of losgeschoten is. Hoe je daar bijkomt lijkt me beter te beantwoorden door de echte 800fi bezitter. In ieder geval suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ruler,

 

Heb het een keer gehad met mijn orginele buddy kreeg ik niet meer los samen met mijn broer die terhoogte van het slot daar naar beneden duwde en ik aan de achterkant spanning op het buddy zette door die om hoog te trekken ,schoot die in ene los het is te proberen hopelijk lukt het veel succes.

 

 

 

greetz vfred800fi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als ik het zo lees staat er spanning op de pal die hem vergrendeld. Ik weet alleen uit het verhaal niet in welke richting, voor/achter horizontaal of verticaal.

Schuiven en/of drukken cq. trekken zou hem los kunnen maken.

 

Probeer alle mogelijkheden eens en hij zal ongetwijfeld los komen.

 

Suc6 Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een keer dat de kabel uit de sluiting onder het zadel was losgeraakt. Met een fietswielspaak kreeg ik de sluiting ontgrendeld. Misschien dat het bij de 800 ook lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...