Ga naar inhoud

Even wat technische vraagjes over de VFR VTEC


JohnvR
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kom net dit bericht tegen .. PRECIES wat hij omschrijft hoor ik ...

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messa...148503#17148503

 

Bij de Vtec zit in het luchtfilterhuis een klep die wordt aangeduid met de mooie naam fappervalve. Deze klep kan je bij stationair toerental horen klapperen. OP het forum van de vfroc is er genoeg over geschreven. schijnt zo'n 60% van de 800´s en vtecs last van te hebben. kan op zich geen kwaad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oké, dan zal het geluid meer klepperen zijn dan tikken.

Je kan dat makkelijk testen door de klep even uit te schakelen, voor iemand met 2 linker handen is dat in een half uur te doen en een handige harrie doet het in een kwartier op z'n dooie gemak.

Zo kan je meteen kijken of hij nog iets beter oppakt want dat is vaak een bijwerking van het uitschakelen... hè bah, wat een vervelende bijwerking is dat toch B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het hier al is vermeld, maar je kan beter een klep horen tikken dan helemaal niet.

nu heb je wel een verschil van tikken en tikken.

als een klep tikt weet je zeker dat hij dicht is, dat is het tikken, klep tegen de zitting aan, maar het probleem is dat de klep op een gegeven moment niet goed meer opengaat en verbrand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klep die tikt heeft te veel speling en de tik die je hoort is het raken van de klep door de stoter.

Een klep verbrand doordat hij geen speling meer heeft en dus op een kiertje blijft staan zodat er hete gassen bij langs blazen, terwijl de klep juist gekoeld moet worden via de zitting naar de kop.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik heb mijn motor vanmorgen opgehaald bij Motoport Echt en het was idd de rotte balhoofdlager die voor het probleem zorgde. Deze is onder garantie vervangen en de motor rijdt idd wat koersvaster heb ik het idee :-).

 

:yes:

 

Greetz Jake

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
mee eens, ik heb mijn Vtec in onderhoud bij een Motoport waar ook goede sleutel ervaring aanwezig is, maar SV's synchroniseren is daar ook geen gemeengoed.

een bezoekje aan een sleuteldag doet idd echt wonderen! motorloopt veel vloeiender en de aan-uit reactie op het gas is veel minder.

 

als je niet zolang kan wachten kan je bij Jake's syncshop de boel ook laten afstellen.

 

ff domme vraag misschien. maar wat zijn SV's? :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afkorting van Starter Valves. In mijn ogen een volstrekt mislukte benaming voor de afstel mogelijkheid van het lucht omloop kanaal van het stationair gedeelte van het injectie systeem.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afkorting van Starter Valves. In mijn ogen een volstrekt mislukte benaming voor de afstel mogelijkheid van het lucht omloop kanaal van het stationair gedeelte van het injectie systeem.

VFRikus

en hoe merk je dat of het nodig is?

btw, ik kwam nog een afkorting tegen. NAKS??!!

weet je toevallig ook wat dat betekend rikus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is er een van Deadly Paradox: NokkenAsKettingSpanner :)

Het afstellen / synchroniseren van de SV's zorgt voor een soepele overgang van stationair naar deellast.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik niet zelf bedacht hoor, is veel gebruikt ;)

En dan heb je ook nog WPHB wat de afk. van WerkPlaatsHandBoek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...