Ga naar inhoud

Even wat technische vraagjes over de VFR VTEC


JohnvR
 Delen

Aanbevolen berichten

Op zich niet zo heel erg ingewikkeld hoor.

Je kan een aanpassing doen aan je motor (makkelijk te doen en omkeerbaar) om je motor wat lekkerder te laten rijden.

Sommige vinden het onzin, of merken niets, anderen (Deadly, mijzelf) merken merkbaar verschil.

In mijn handtekening zit een link naar de HOW TO.

Geheel omkeerbaar en 1/2 uurtje werk.

 

Groet Remco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ooooo ik dacht het ombouwen van je pair valve. (ben je trouwens wel van je plop af :whistle: )

 

Nou succes met het oplossen van je problemen.

Hopelijk valt het mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat het niet de klep in het luchtfilterhuis die kleng kloeng doet maar een deel van het DCBS of het balhoofd maar die klep die flappert maar kloengt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal Motoport Echt eens bellen voor een garantie-chek-up, heb nog 5 mnd garantie op de fiets.

 

Met de geposte info in je achterhoofd je Viffer aanbieden en je beroepen op de garantie is de kortste klap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat het niet de klep in het luchtfilterhuis die kleng kloeng doet maar een deel van het DCBS of het balhoofd maar die klep die flappert maar kloengt niet.

 

Punt 2.: Nu je het zegt kan het ook een "plop" geluid zijn. Met helm en oordopjes in klinkt het allemaal vervormd ;-) Bij de eerstvolgende rit zal ik er eens nadrukkelijker op letten rond het aangegeven toerental in dat (kabouter)plop-topic

 

Hmm ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen de achterrem gebruikt, met name bij stapvoets rijden, krijg je door de delay klep ook een heel raar geluid en gevoel in de voorvork.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen probeert alleen maar te helpen.

Het is best moeilijk om via een omschrijving direct een goeie en exacte diagnose te stellen.

Dus neem alle info mee als een advies....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik herken ook niet alle geluiden of die er wel of niet thuis horen, ik kan me voorstellen dat een beginnende vifferaar dat al helemaal niet weet...

 

zijn er wellicht ervaren vifferaars in jouw omgeving die tijd hebben om een stukje te rijden en te luisteren naar wat ze horen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt 1 verdenk ik het niet goed synchroon staan van de SV's, dit is af fabriek niet god afgeregeld en veel dealers weten ook niet hoe je die GOED afstelt bij de V-tec.

Hiervoor adviseer ik eens bij een sleuteldag langs te gaan.

mee eens, ik heb mijn Vtec in onderhoud bij een Motoport waar ook goede sleutel ervaring aanwezig is, maar SV's synchroniseren is daar ook geen gemeengoed.

een bezoekje aan een sleuteldag doet idd echt wonderen! motorloopt veel vloeiender en de aan-uit reactie op het gas is veel minder.

 

als je niet zolang kan wachten kan je bij Jake's syncshop de boel ook laten afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik herken ook niet alle geluiden of die er wel of niet thuis horen, ik kan me voorstellen dat een beginnende vifferaar dat al helemaal niet weet...

 

zijn er wellicht ervaren vifferaars in jouw omgeving die tijd hebben om een stukje te rijden en te luisteren naar wat ze horen?

 

Deadly_Paradox woont amper 20km bij me vandaan, heb al via PB contact gezocht :-)

 

mee eens, ik heb mijn Vtec in onderhoud bij een Motoport waar ook goede sleutel ervaring aanwezig is, maar SV's synchroniseren is daar ook geen gemeengoed.

een bezoekje aan een sleuteldag doet idd echt wonderen! motorloopt veel vloeiender en de aan-uit reactie op het gas is veel minder.

 

als je niet zolang kan wachten kan je bij Jake's syncshop de boel ook laten afstellen.

In welke regio woont deze beste Jake? Heb namelijk weinig behoefte om op de Viffer 'ff' 700km saaie snelweg km's te maken... daar heb ik een 6 cilinder lijnmotor op diesel voor :worshippy:

aangepast door VFRLoos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misverstand is al uit de wereld... Jake woont in Someren en ik in Maasbracht B)

De trillende spiegels niet live gezien maar aan de hand van mijn spiegels lijkt het een gevalletje V4 te zijn.

Balhoofdlagers nog prima in orde en het trillen in het stuur is een gevalletje BT-020 oftewel een gecupte voorband.

De klak zit naar mijn beoordeling in de speling van de scharnierpunten van de DCBS beugel waar de linker remklauw aan hangt maar niets alarmerends.

John vertelde me dat de motor een lange tijd had stil gestaan dus ik vermoed dat de klak over een tijdje wel weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak daar maar ook n gecupte achterband van ... zo op de vlakke hand althans.

Es ff zien of ik beide onder garantie kan laten vervangen ... zou mooi zijn, anders ga ik zeker voor die dunlops waar je het over had ;-)

 

Thanks voor de tips en het showen van je gadgets ;-)

 

Project 'Ombouw naar model 2004 van alarmlichtknop en altijd-aan-verlichting' staat alvast op de to-whish-and-do-list :-) (uiteraard pas deze winter ivm de garantie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...