Ga naar inhoud

Even wat technische vraagjes over de VFR VTEC


JohnvR
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo, VTEC is eerder deze avond gesynched door Jake's synchshop en mijn grijns is tijdens de proefrit én terugrit niet van mn aangezicht geweest. ... Trekt nu lekker in 1 stuk door naar de 12000 toeren. En de overgang naar de VTEC gaat smoot en is bijna niet te merken :-). Hij klinkt nu als een soepele V8 ipv een bijna regelmatige V4!

 

Op advies ga ik wel na dit weekend onder garantie de balhoofdlager laten controleren, want het stuur draait op sommige punten toch stroef, ookal is er geen speling. Waar dat klak geluid vandaan komt is nog een raadsel. Van voor, van achter... ik hoor het, hij ook 1 of 2 keer. Maar verder rijdt de VFR op en top! :-)

 

Edit: Ik was bijna de foto's vergeten (om jullie even bezig te houden)

 

post-1391-1308167563.jpg

 

post-1391-1308167573.jpg

aangepast door VFRLoos
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Iedere VTECer kan bij m terecht voor het synchen van zijn/haar VTEC. Kosten vallen reuze mee, maar dat mag hij je zelf vertellen ;-) En de proefrit na synchen maakt de reis en investering de moeite waard :w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, VTEC is eerder deze avond gesynched door Jake's synchshop en mijn grijns is tijdens de proefrit én terugrit niet van mn aangezicht geweest. ...

ik kan Jake wel provisie gaan vragen... :rolleyes:

 

lekker hé, rijdt gelijk een stuk beter!! :w

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan Jake wel provisie gaan vragen... :rolleyes:

 

lekker hé, rijdt gelijk een stuk beter!! :w

 

Hé Bazz, waar had je aan gedacht :beer::rolleyes:

 

En ja hoor ik zie nog steeds wel eens VFR rijders vanaf Den Helder tot Antwerpen die hier "op de koffie" komen :k

 

Greetz Jake

aangepast door Jake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Bazz, waar had je aan gedacht :beer::rolleyes:

als ik es bij je in de buurt ben kom ik wel een bakkie scoren! :beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

It's alive...

1262.jpg

 

And kicking................... :39:

 

Greetz Jake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jap, hij rijdt lekker (net terug uit da Eifel), soms merk ik nog wel n 'brute' overgang. Bij volgas accelereren bijvoorbeeld. Maar geen angst meer in bochten waarbij de motor tussen de 6000 en 7000 toeren zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisteren een garantieafspraak gemaakt bij Motoport Echt voor het controleren en eventueel vervangen van de balhoofdlagers.

 

Dinsdag de 26e is het zover... en heb m dezelfde dag weer terug!

 

Iemand nog tips verder?

 

Grt, John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb mijn motor vanmorgen opgehaald bij Motoport Echt en het was idd de rotte balhoofdlager die voor het probleem zorgde. Deze is onder garantie vervangen en de motor rijdt idd wat koersvaster heb ik het idee :-).

 

De voorband stond op een spanning van 2.7 bar, deze heb ik verlaagd naar 2.5 vorige week (voordat ie naar MPE ging). Achter was al op 2.9 en dus goed.

 

Alleen nog het 'tikkend' geluid waar ik het eerder in dit topic over had blijft nu over ... MPE kon ook niks vinden omdat ik toen het geluid niet kon reproduceren. Dit geluid lijkt vooral te komen bij n koude motor/lage olietemperatuur. Wat volgens een vriend van mijn (auto monteur) wel vaker voorkomt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denkl ik dat je NAKS het aan het begeven is, bekend probleem bij de eerste generatie V-tec.

Die werken op oliedruk en een veer, bij de aankondiging van het overlijden begint het eerst bij een koude motor en als de olie warm en dus dun is heeft de veer nog even genoeg kracht maar dat is een kwestie van tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies DP en voor je het weet lijkt het alsof je op een tractor rondrijdt...

mijne zojuist vervangen en zoals de meesten rond de 40.000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die NAKS toch niet al bij 15.000km ???

 

Ik hoor het geluid overigens alleen op het moment van licht gas geven in combinatie met de koppeling op laten komen. Er valt bijna geen peil op te trekken. En dat is geen constant (herhalend) geluid!!! En soms manifesteert het zich bij gas los laten en uitrollen.

 

Het lijkt mij eerder een klep of hydraulisch systeem die van "status" veranderd op dat moment.

aangepast door JohnvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...