Ga naar inhoud

Log in om dit te volgen  
Steefer-VFR800FI

Sh633-12 op VFR800 fiw??

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Mijn spanningsregelaar begint alweer kuren te vertonen na 1,5 jaar.

Nu heb ik een nieuwe sh633-12 regelaar van een maat gekregen die had ie nog liggen.

Maar gaat dit passen deze heeft maar 5 draden namelijk?

 

Hij lijkt op deze (zie eBay link)

 

http://cgi.ebay.nl/Neu-Honda-REGLER-CB-CBR...3#ht_4626wt_922

 

Iemand hier ervaring mee?

Misschien een ombouw schema?

 

Groeten Stefan

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
 

TS vraagt om iemand met ervaring en die heb ik niet.

Ik meen dat die extra draad aan de plus van de accu komt als een soort van extra monitor van de accu spanning, maar ik weet er niet het fijne van.

Er moet op het forum wel iets over te vinden zijn, want het is al vaker aan de orde geweest.

VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

FF geleend uit een ouder topic ;)

 

Ik dacht dat ik goed gezocht had maar blijkbaar dus niet.

 

Hier alsnog het antwoord op mijn vraag.

 

Electrex RR58: Honda CB400/500, CBR250R, CBR600F/900RR, NR750, NTV650, NX250, PC800, RVF400R/750R, TRX450EX, VFR400/750, XL125V/650V, XL1000, VTR1000, TDM850

 

 

Volgens mij moet dit gewoon gaan. Officieel is deze regelaar niet voor een 800, maar in principe doen ze allemaal het zelfde. Namelijk 3 fasen in (gele draden) en een + en - uit (rood en groen). Jij hebt waarschijnlijk 2 rode en groene draden. Deze zou je dan even bij elkaar in een connector kunnen maken en zo in de stekker plaatsen.

 

Hier nog een plaatje van de aansluitingen die jij volgens mij hebt:

 

regulator.png

 

Aansluitingen:

1 - Alle rode/witte draden

2,3,4 - Elk een gele draad

5 - Alle groene draden

 

De zwarte draad niet aansluiten

 

Succes er mee!

 

Gr, Kees

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Plus, min en de fase draden zijn van alle regelaars het zelfde, maar de functie van de dunne zwarte draad is mij nog niet helemaal duidelijk.

VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik heb een keer tijdens een toertocht in duitsland stil gestaan met een kapotte SR. Gelukkig had ik Mc Gyver bij en met wat hulp van anderen hebben we er toen een SR van een 750 op geschroefd. Met die SR de tocht gewoon op mn gemak uitgereden en ging prima. Toen 's avonds nog van Twente uit naar huis gereden zonder problemen. Later die week toch maar een nieuwe erop gezet die erop hoort.

 

Ik heb nog steeds de aangepaste kabelboom (tussen SR en oem stekkers) Zal die eens opzoeken voor je om te kijken hoe het ook alweer zat

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Ik heb een keer tijdens een toertocht in duitsland stil gestaan met een kapotte SR. Gelukkig had ik Mc Gyver bij en met wat hulp van anderen hebben we er toen een SR van een 750 op geschroefd. Met die SR de tocht gewoon op mn gemak uitgereden en ging prima. Toen 's avonds nog van Twente uit naar huis gereden zonder problemen. Later die week toch maar een nieuwe erop gezet die erop hoort.

 

Ik heb nog steeds de aangepaste kabelboom (tussen SR en oem stekkers) Zal die eens opzoeken voor je om te kijken hoe het ook alweer zat

 

 

He top!! Ik hoor het graag van je.

 

Zal het schadelijk kunnen zijn voor je motor of schade kunnen veroorzaken door met zo'n ding te rijden?

Die ik heb liggen komt van een Honda CBR 600f uit 1995 dacht ik.

 

Groeten Stefan

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Kan geen kwaad voor je motor zolang dat ding het vermogen van je dynamo aankan zal er niks stuk gaan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Beetje laat maar hier komen de foto's;

 

foto_6.JPG

 

foto_1.JPG

 

foto_2.JPG

 

foto_3.JPG

 

foto_4.JPG

 

foto_5.JPG

 

foto_7.JPG

 

Met deze stekker op een SH633-12 regelaar heb ik één dag ongeveer 300km gereden zonder problemen maar weet niet of het op langere termijn kwaad zou kunnen. Die dag ging het iig prima

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Hè Daan bedankt voor de foto's helemaal duidelijk zo. zo'n kabeltje moet ik dus ook hebben (verkopen :D ) ik moet eigenlijk alleen nog zo' wit /transparant blokje hebben die op de spanningsregelaar past weet iemand of je die los kunt kopen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Die kabel is gewoon aan de kapotte OEM spanningsregelaar losgeknipt en dan heb je idd alleen nog zo'n stekker nodig voor in de SR die je wil gebruiken. Kabeltje ligt samen met zo'n VFR750 SR altijd in mn tanktas. Als ie er mee ophoudt schroef heb ik al het gereedschap in m'n tanktas om 'm te vervangen.

 

Toch zou ik dan wel weer een passende gaan kopen.......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Nou ff een update ik heb dus een tijdje (100km) ^_^ de Sh633-12 op me VFR800fiw gehad incl. een fan/koeler.

Gisteren aan het rijden in Hengelo en me toerenteller begint mee te bewegen op het knipperlicht.

De snelheidsmeter gaf ook niets meer aan en na een paar meter viel de motor uit.

Dit werkt dus ook niet blijkbaar :huh: Had geen stroom meer om te starten.

 

Daarna me oude ook kapotte maar toch reserve SR de SH....69.. gemonteerd en ik kon hem weer gewoon starten.

 

Vanavond ga ik me ebay SR monteren die ik voor 30 euro van ebay heb.

Deze dus. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rectifier-R...#ht_3478wt_1131

al heb ik hier ook niet al te veel vertrouwen in :wacko:

En hopen dat die het ff uit houdt gezien ik zaterdag een tripje in de Ardennen ga maken.

aangepast door Steefer-VFR800FI

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Hoe lang duurde het voor je die SR van ebay binnen had? Ik heb hem ook besteld namelijk... (puur als reserve)

 

Ben echt benieuwd hoe hij het gaat houden...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ging aardig snel eigenlijk gezien hij uit HongKong moest komen.

Het heeft hooguit een weekje geduurd voor ik hem binnen had.

Heb je een eerste VFR800 model dan moet je wel een stekkertje om solderen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

ff aanvulling trouwens. Toen ik gisteren kwam te staan en me buddy eraf haalde voelde ik even aan de SR en deze voelde gewoon koud aan nog niet eens lauw.

Wou het toch ff delen :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Log in om dit te volgen  

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien