Ga naar inhoud

Sh633-12 op VFR800 fiw??


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Mijn spanningsregelaar begint alweer kuren te vertonen na 1,5 jaar.

Nu heb ik een nieuwe sh633-12 regelaar van een maat gekregen die had ie nog liggen.

Maar gaat dit passen deze heeft maar 5 draden namelijk?

 

Hij lijkt op deze (zie eBay link)

 

http://cgi.ebay.nl/Neu-Honda-REGLER-CB-CBR...3#ht_4626wt_922

 

Iemand hier ervaring mee?

Misschien een ombouw schema?

 

Groeten Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS vraagt om iemand met ervaring en die heb ik niet.

Ik meen dat die extra draad aan de plus van de accu komt als een soort van extra monitor van de accu spanning, maar ik weet er niet het fijne van.

Er moet op het forum wel iets over te vinden zijn, want het is al vaker aan de orde geweest.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

FF geleend uit een ouder topic ;)

 

Ik dacht dat ik goed gezocht had maar blijkbaar dus niet.

 

Hier alsnog het antwoord op mijn vraag.

 

Electrex RR58: Honda CB400/500, CBR250R, CBR600F/900RR, NR750, NTV650, NX250, PC800, RVF400R/750R, TRX450EX, VFR400/750, XL125V/650V, XL1000, VTR1000, TDM850

 

 

Volgens mij moet dit gewoon gaan. Officieel is deze regelaar niet voor een 800, maar in principe doen ze allemaal het zelfde. Namelijk 3 fasen in (gele draden) en een + en - uit (rood en groen). Jij hebt waarschijnlijk 2 rode en groene draden. Deze zou je dan even bij elkaar in een connector kunnen maken en zo in de stekker plaatsen.

 

Hier nog een plaatje van de aansluitingen die jij volgens mij hebt:

 

regulator.png

 

Aansluitingen:

1 - Alle rode/witte draden

2,3,4 - Elk een gele draad

5 - Alle groene draden

 

De zwarte draad niet aansluiten

 

Succes er mee!

 

Gr, Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus, min en de fase draden zijn van alle regelaars het zelfde, maar de functie van de dunne zwarte draad is mij nog niet helemaal duidelijk.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer tijdens een toertocht in duitsland stil gestaan met een kapotte SR. Gelukkig had ik Mc Gyver bij en met wat hulp van anderen hebben we er toen een SR van een 750 op geschroefd. Met die SR de tocht gewoon op mn gemak uitgereden en ging prima. Toen 's avonds nog van Twente uit naar huis gereden zonder problemen. Later die week toch maar een nieuwe erop gezet die erop hoort.

 

Ik heb nog steeds de aangepaste kabelboom (tussen SR en oem stekkers) Zal die eens opzoeken voor je om te kijken hoe het ook alweer zat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer tijdens een toertocht in duitsland stil gestaan met een kapotte SR. Gelukkig had ik Mc Gyver bij en met wat hulp van anderen hebben we er toen een SR van een 750 op geschroefd. Met die SR de tocht gewoon op mn gemak uitgereden en ging prima. Toen 's avonds nog van Twente uit naar huis gereden zonder problemen. Later die week toch maar een nieuwe erop gezet die erop hoort.

 

Ik heb nog steeds de aangepaste kabelboom (tussen SR en oem stekkers) Zal die eens opzoeken voor je om te kijken hoe het ook alweer zat

 

 

He top!! Ik hoor het graag van je.

 

Zal het schadelijk kunnen zijn voor je motor of schade kunnen veroorzaken door met zo'n ding te rijden?

Die ik heb liggen komt van een Honda CBR 600f uit 1995 dacht ik.

 

Groeten Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje laat maar hier komen de foto's;

 

foto_6.JPG

 

foto_1.JPG

 

foto_2.JPG

 

foto_3.JPG

 

foto_4.JPG

 

foto_5.JPG

 

foto_7.JPG

 

Met deze stekker op een SH633-12 regelaar heb ik één dag ongeveer 300km gereden zonder problemen maar weet niet of het op langere termijn kwaad zou kunnen. Die dag ging het iig prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Daan bedankt voor de foto's helemaal duidelijk zo. zo'n kabeltje moet ik dus ook hebben (verkopen :D ) ik moet eigenlijk alleen nog zo' wit /transparant blokje hebben die op de spanningsregelaar past weet iemand of je die los kunt kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kabel is gewoon aan de kapotte OEM spanningsregelaar losgeknipt en dan heb je idd alleen nog zo'n stekker nodig voor in de SR die je wil gebruiken. Kabeltje ligt samen met zo'n VFR750 SR altijd in mn tanktas. Als ie er mee ophoudt schroef heb ik al het gereedschap in m'n tanktas om 'm te vervangen.

 

Toch zou ik dan wel weer een passende gaan kopen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou ff een update ik heb dus een tijdje (100km) ^_^ de Sh633-12 op me VFR800fiw gehad incl. een fan/koeler.

Gisteren aan het rijden in Hengelo en me toerenteller begint mee te bewegen op het knipperlicht.

De snelheidsmeter gaf ook niets meer aan en na een paar meter viel de motor uit.

Dit werkt dus ook niet blijkbaar :huh: Had geen stroom meer om te starten.

 

Daarna me oude ook kapotte maar toch reserve SR de SH....69.. gemonteerd en ik kon hem weer gewoon starten.

 

Vanavond ga ik me ebay SR monteren die ik voor 30 euro van ebay heb.

Deze dus. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rectifier-R...#ht_3478wt_1131

al heb ik hier ook niet al te veel vertrouwen in :wacko:

En hopen dat die het ff uit houdt gezien ik zaterdag een tripje in de Ardennen ga maken.

aangepast door Steefer-VFR800FI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang duurde het voor je die SR van ebay binnen had? Ik heb hem ook besteld namelijk... (puur als reserve)

 

Ben echt benieuwd hoe hij het gaat houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...