Ga naar inhoud

Poedercoaten of spuiten?


 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat ik dat in het najaar ook maar eens laat doen. Kan de wielen nu niet missen... :w

Dat is eigenlijk ook mijn probleem. Ik was een week weg voor de baas en dacht, dit is het moment. Uiteindelijk was het nog best wat werk om het geheel straalklaar op te leveren en alles weer in elkaar te zetten, maar al met al zeer de moeite waard. Je bent ze minimaal een week kwijt.

 

Had alle benodigdheden ver van te voren besteld, dus kon gisteren (zondag) lekker alles zelf in elkaar zetten. Het scheelt als je de banden ook zelf kan doen, dan hoef je daarvoor niet apart naar een bandenboer met de kans op beschadigingen als je de verkeerde treft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, het eindplaatje is helemaal niet zo mooi aangezien de hele fiets een smeerbak is. De velgen zijn inmiddels ook alweer van een beetje rommel voorzien. Dus die foto laat ik maar. Misschien over een paar maanden als het werk wat rustiger is, ga ik de rest onder handen nemen en dan maak ik een totaalfoto. Heb de motor bijna een jaar niet gepoetst, op de verlichting na, en heb de winter doorgereden. Nou dan weet je het wel. ;)

 

Verder rijdt het prima met m'n ongebalanceerde achterwiel. Geen extra trillingen voor zo ver ik kan voelen. Misshien geluk, misschien is het ook niet echt nodig als je binnen een bepaalde marge zit.

 

Vraag:

Toch wil ik het achterwiel zelf kunnen balanceren. Wie weet waar ik een adapter vandaan kan halen of kan er een maken voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat toch wel eens met een auto naar de garage?

Die kunnen dat in een hand omdraai voor je doen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eigenlijk zelden. Doe het meeste zelf, gewoon omdat ik het leuk vind. Heb VCDS om de auto uit te lezen en te herprogrammeren, dus wat wil je nog meer ;) OK, ik ga geen DSG-bak olie vervangen, maar de rest gaat aardig ;)

 

Rikus, het gaat me er gewoon om dat ik het zelf kan doen op een tijdstip dat het mij past. Ik rij zo naar Zot van het motor forum en laat het hem doen, maar als ik het zelf kan doen, ben ik er in 10 minuten mee klaar. Gewoon omdat het kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je het op een balanceer machine laat doen heb je hem ook gelijk dynamisch gebalanceerd.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, het eindplaatje is helemaal niet zo mooi aangezien de hele fiets een smeerbak is. ........

Ook interessant......Ben wel nieuwsgierig naar het eindplaatje.. :)~

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag:

Toch wil ik het achterwiel zelf kunnen balanceren. Wie weet waar ik een adapter vandaan kan halen of kan er een maken voor mij?

Iedereen met een draaibank en wat meetgereedschap kan een pasende bus voor je draaien.

Ik koop ze bij de speciaalgereedschapshandel (automotive), maar dat is veel te duur voor een particulier......

 

Ik heb gisteren nog een VFR weggestuurd met een ongebalanceerd achterwiel. Door ondeskundig poedercoaten ging de pasbus er niet meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen met een draaibank en wat meetgereedschap kan een pasende bus voor je draaien.

Zou jij de buitenmaat van de adapter kunnen meten? Liefst met micrometer indien mogelijk. Dan laat ik 'em wel ergens draaien. Al wordt het een van kunststof.

 

Mijn achterwiel is gelukkig niet gepoedercoat aan de binnenkant, dus dat probleem heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...