Ga naar inhoud

Poedercoaten of spuiten?


 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zuidwolde en Hoogeveen liggen heel dicht bij elkaar. :D

VFRikus

 

Klopt helemaal, maar dit bedrijf is gevestigd in Zuidwolde, Groningen.

 

VFRiendelijke groet,

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Om even een oud topic nieuw leven in te blazen, ik zit in de afrondende fase van een grote verbouwing dus heb binnenkort eindelijk weer tijd om wat energie in m'n VFR te steken.

De wielen moeten dus gecoat worden maar ik ben er nog niet over uit welke kleur ze moeten worden, Gewoon weer zwart, of grijs zoals bij de latere modellen of iets afwijkender zoals brons/ goud kleur zoals sommige Italiaanse exoten. Dus suggesties en eventueel foto's van eigen projecten zijn welkom.

 

@VFRikus, je aanbod om de wielen voor -en na het coaten op (on)balans te controleren staat nog steeds?

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de banden laten demonteren om de velgen te laten coaten. Het bedrijf waar ik ze heb laten demonteren wilde ze wel weer monteren maar kon niet garanderen dat dit zonder beschadigen kon?!? Banden demonteren en monteren moet toch, als het zorgvuldig gedaan wordt, kunnen zonder ze te beschadigen?

Er werd mij nog wel geadviseerd om een nieuwe achterband te monteren (had ik zelf ook al gedacht) band is behoorlijk vierkant gereden.

 

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de banden laten demonteren om de velgen te laten coaten. Het bedrijf waar ik ze heb laten demonteren wilde ze wel weer monteren maar kon niet garanderen dat dit zonder beschadigen kon?!? Banden demonteren en monteren moet toch, als het zorgvuldig gedaan wordt, kunnen zonder ze te beschadigen?

Er werd mij nog wel geadviseerd om een nieuwe achterband te monteren (had ik zelf ook al gedacht) band is behoorlijk vierkant gereden.

 

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Ja en nee.....

Heeft het montagebedrijf een goed montageapparaat met kunststof koppen, en ook een kunststof hielafdrukker, dan is de kans klein dat je beschadigingen krijgt. De coatinglaag is een soort porselein, dus even aanstoten is voldoende om er een buts uit te laten springen.

Ik heb trouwens wel een goed en goedkoop adres bij jou in Musselkanaal als je dat wilt (een "professionele particulier").

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.....

Heeft het montagebedrijf een goed montageapparaat met kunststof koppen, en ook een kunststof hielafdrukker, dan is de kans klein dat je beschadigingen krijgt. De coatinglaag is een soort porselein, dus even aanstoten is voldoende om er een buts uit te laten springen.

Ik heb trouwens wel een goed en goedkoop adres bij jou in Musselkanaal als je dat wilt (een "professionele particulier").

 

Het motorbedrijf gebruikt igg geen de- en montage apparaat met een kunstof hielafdrukker, volgens de monteur gaat een motorband zo strak om de velg dat dit alleen al voor beschadigingen kan zorgen. Ik zou het natuurlijk erg jammer vinden als m'n straks smetteloze velgen al beschadigd zijn voor ze goed en wel in de motor zijn gemonteerd.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... De coatinglaag is een soort porselein, dus even aanstoten is voldoende om er een buts uit te laten springen...

 

Sorry dat ik het zeg maar jullie hebben alleen ervaring met slechte coaters of wij hebben al jaren 'geluk' gehad (groothandel in klassieke verlichting. de aluminium verlichting wordt ook allemaal gecoat, polyester verlichting gespoten).

Het enige wat wij hebben teruggekregen is wat in Zeeland jaren langs het strand heeft gestaan zonder enig onderhoud. (maar dat zandstralen + zout had een andere manier ook niet aan geholpen vrees ik)

 

Wat je omschrijft klinkt mij als een slechte voorbehandeling.

 

Over de oneven dikte. Tijdens het spuiten zal de laag exact zijn. (immers waar al coating zal het minder aantrekken)

Of het tijdens het drogen zakt weet ik niet. Dit is misschien afhankelijk van de dikte van de laag. Ik heb dit bij het gecoate nooit gemerkt, bij het gespoten werk wel.

Ik kan me voorstellen dat voor het balanceren elk verschil telt dus ben erg benieuwd naar de test als de velg klaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlichting met velgen vergelijken is geen appels met peren vergelijken maar eerder appels met eieren.

De verlichting heeft als het goed is geen last van puntbelasting zoals een velg bij het monteren van een band of steenslag onder het rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens de monteur gaat een motorband zo strak om de velg dat dit alleen al voor beschadigingen kan zorgen.

Misschien spuugt hij er een beetje op ipv montagevet te gebruiken. Als hij het velgbed bedoelt dan is beschadiging inderdaad onvermijdelijk, maar daar zie je niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vwb. meer onbalans in een velg na het poedercoaten, ik heb afgesproken met VFRikus om en velg te controleren voor het coaten en na het coaten, dus ik ben benieuwd. Overigens zat er nu ook al 50gr. plaklood op de achtervelg.

Kwam ook tot de ontdekking dat de wiellagers niet te demonteren zijn zonder deze te beschadigen, dus na het coaten ook maar gelijk nieuwe lagers monteren.

 

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Rikus zijn de lagers prima zonder beschadiging te verwijderen. Nieuw kan natuurlijk geen kwaad, heb je d'r voorlopig geen omkijken meer naar.

In velgen zit soms en behoorlijke onbalans, ik heb een perfect rond SP1 wiel liggen waarvoor bijna 40g nodig is om het wiel statisch in balans te brengen. Mijn achterwiel heeft ook altijd redelijk wat lood/zink nodig dus die ook maar eens en keer zonder band balanceren en wat permanent lood in de spaken aanbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Rikus zijn de lagers prima zonder beschadiging te verwijderen.

 

Oke dat wist ik niet, heb alleen even in het WPB gekeken, hierin staat dat je de lagers eruit tikt door met een drevel op de binnenring van het lager te tikken.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om de wiellagers te vervangen voordat ie naar de coater gaat. Is dat een goed idee?
Ja,maar monteer de nieuwe dan pas daarna ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...