Ga naar inhoud

Poedercoaten of spuiten?


 Delen

Aanbevolen berichten

Als het goed is worden de velgen 2 keer afgeplakt.

Eerst voor het stralen om de pasvlakken te beschermen en daarna opnieuw om de pasvlakken vrij te houden van coating.

 

Ja idd, de pasvlakken ed moeten natuurlijk tijdens het stralen ook beschermd worden had ik niet aan gedacht ( :smileystupid: )

 

@Rikus, Poeder Coating Hoogeveen gaat het doen.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag even met een kale velg bij Rikus geweest om te controleren hoeveel onbalans de velg heeft voor het coaten.

10gr. Statisch en 15gr. dynamisch gemiddeld.

Als ik tijd heb breng ik de velgen volgende week naar de coater, wanneer ze terug zijn zullen we opnieuw de velg controleren.

To be continued, ik ben benieuwd.

 

VFRiendelijke groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn velgen zijn weer klaar, moet zeggen dat het erg goed gelukt is, ben er dik tevreden mee. :)~

 

Als iemand nog een adresje zoekt omgeving Breda, pb me maar (weet niet of ik zo reclame mag maken :?

post-4606-1327214464.jpg

post-4606-1327214476.jpg

post-4606-1327214485.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zien er weer mooi 'bling-bling'uit (en zijn de banden gemonteerd zonder de velg te beschadigen)

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke kleur ik ze laat coaten, maar als ik dit zo zie ga ik toch ook maar weer voor origineel zwart.

Btw. lijkt wel of je dezelfde demper hebt, Laser toevallig?

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zien er weer mooi 'bling-bling'uit (en zijn de banden gemonteerd zonder de velg te beschadigen)

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke kleur ik ze laat coaten, maar als ik dit zo zie ga ik toch ook maar weer voor origineel zwart.

Btw. lijkt wel of je dezelfde demper hebt, Laser toevallig?

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

 

Nee hoor, niets beschadigd, zijn netjes rubbertjes tussen gelegd met de banden erop leggen.

 

Ik vind persoonlijk zwart het mooist bij een rode vfr, bij mijn vorige vfr (90-ér) zaten origineel witten wielen in, die heb ik destijds zwart laten spuiten, RAL9005 btw.

Ga nu nog even kijken voor rimstriping, weet niet wat het best is met een rolletje of voorgevormd.

 

Ik heb inderdaad ook een Laser oval carbon, mooi geluidje hoor maar vindt hem persoonlijk wat aan de lange kant dus daar gaat de slijptol binnenkort nog een keer in.

 

groet,

Jos

aangepast door Zjoske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, niets beschadigd, zijn netjes rubbertjes tussen gelegd met de banden erop leggen.

 

Ik vind persoonlijk zwart het mooist bij een rode vfr, bij mijn vorige vfr (90-ér) zaten origineel witten wielen in, die heb ik destijds zwart laten spuiten, RAL9005 btw.

Ga nu nog even kijken voor rimstriping, weet niet wat het best is met een rolletje of voorgevormd.

 

Ik heb inderdaad ook een Laser oval carbon, mooi geluidje hoor maar vindt hem persoonlijk wat aan de lange kant dus daar gaat de slijptol binnenkort nog een keer in.

 

groet,

Jos

 

Ik heb de demper van mij ook ingekort, het werk viel opzich wel mee. Gewoon netjes aftekenen en dan met een ijzerzaag rustig doorzagen, ik denk dat je dan wat gecontroleerder kunt werken dan met een slijptol.

Zie dit topic.

 

Vwb. de rimstriping check Motorsticker maar eens.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor mijn velgen ook € 80,- /stk incl. BTW kwijt maar als het goed en netjes is heb ik het er voor over, wil natuurlijk niet zeggen dat het voor € 50,- minder mooi zal zijn.

We zullen zien

 

Is dit een 2-laags poedercoat job? Heb mijn velgen gisteren naar Hamax gebracht. Ik heb een groene VFR en dan is grijs de mooiste kleur. Stond daar een setje grijs, maar die waren dof grijs, wil toch wat meer glans. Daarom gekozen voor een 2-laags systeem waardoor ze een beetje gaan glimmen, prijs ging dan naar 70 euro per velg.

 

Ben erg benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een 2-laags poedercoat job? Heb mijn velgen gisteren naar Hamax gebracht. Ik heb een groene VFR en dan is grijs de mooiste kleur. Stond daar een setje grijs, maar die waren dof grijs, wil toch wat meer glans. Daarom gekozen voor een 2-laags systeem waardoor ze een beetje gaan glimmen, prijs ging dan naar 70 euro per velg.

 

Ben erg benieuwd.

 

 

Zou het niet weten, vraag is mij niet gesteld, heb alleen gezegd dat ik ze in RAL9005 wilde hebben in hoogglans, zo is het ook geworden.

 

Ik heb altijd gedacht dat coaten niet kon in glans, vandaar bij vorige VFR spuiten, maar kan dus wel.

 

Als je nu met je neus bovenop het vlakke gedeelte van de velg gaat hangen zie wat sinasappel-effect, dit was met spuiten niet.

Daar staat dan wel tegenover dat je met spuiten elke bandenwissel goed kon zien.

Coaten is veel harder dan lak.

 

groet,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de demper van mij ook ingekort, het werk viel opzich wel mee. Gewoon netjes aftekenen en dan met een ijzerzaag rustig doorzagen, ik denk dat je dan wat gecontroleerder kunt werken dan met een slijptol.

Zie dit topic.

 

Vwb. de rimstriping check Motorsticker maar eens.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

 

 

heej Barrie,

 

Heb je topic gelezen over demper inkorten, ga ik zeker binnenkort doen.

 

Er zijn zeker wel nog db-killers te krijgen voor deze demper, heb de mijne afgelopen zomer bij MP-Breda gehaald voor ik naar Duitsland-Luxemburg ging.

 

Heb dat ding wel gekocht maar denk dat het nutteloos is, je hebt toch nog steeds geen E-keur als ze je staande houden, ook al hoor je "hem" wat minder.

En die E-keur op je demper ius toch waar ze naar kijken.

 

groet,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zjoske, het inkorten op zich is niet moeilijk, het in elkaar zetten is wat lastiger. Zodra je de carbon huls los hebt springt hij in z'n oorspronkelijke vorm, rond dus.

Heb die van mij ge-popnageld met een huis-tuin-keuken popnageltang van de gamma, dit viel nog niet mee de RVS popnagels zijn erg sterk.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was onlangs op het auto-motorsalon in Brussel en zag dat er veel van de nieuwe motoren een matte velg hebben (vooral donkergrijs en zwart). Is misschien ook een optie voor jullie. Bij mijn witte zou ik graag mat zwart hebben als kleur... met 4 kids echter andere prioriteiten op dit moment

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Barrie,

 

Weet je zo de maten van die popnagels nog??

 

bvd,

 

Jos

 

Ik weet niet precies wat de maat van de popnagels is, volgens mij moet ik nog ergens 1 hebben. Zal dadelijk eens zien of ik die nog vinden kan.

Op zich is het denk ik een vrij standaard maat, ik ben gewoon naar een motorzaak gegaan en heb daar een handvol gekregen voor een paar euro, volgens mij houden ze die dingen nog al eens over wanneer ze een demper van nieuw dempingswol voorzien.

 

@Mat zwart misstaat zeker niet, vooral op motoren waarin meer matzwarte accenten zijn aangebracht. Ikzelf ga toch voor een diep zwarte glans.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jos, ik heb nog een popnagel gevonden. De dikte is ca. 4.8mm x 12mm, en het zijn zgn, 'gasdichte' popnagels als je gewone popnagels gebruikt heb je kans dat uitlaatgassen op den duur door de popnagel naar buiten komen.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...