Ga naar inhoud

uitlaten topic


Erwin_1965
 Delen

Aanbevolen berichten

ik ben benieuwd naar de reacties van de vfr rijders over diverse soorten uitlaten

welke klinkt het mooist

welke geeft meer vermogen.

welke loopt verder door in toeren

etc etc

 

ik zal aftrappen.

 

vfr 750 f

1995

vzv mig uitlaat.

mooie donkere roffel

loopt iets verder door in de toeren dan een standaard uitlaat.

eerdaags gaat het carbon eraf en komt er een rvs uitstraling op.

geen e-keur.

aangepast door Erwin_1965
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

VFR 750 F uit 1993. Met een Laser RVS uitlaat. Standaard doorvoermaat.

Mooie donker roffel met vaak backfire/klapperen bij loslaten gas :pompom:

 

post-4575-1309964636.jpg

 

VFR van VFRiend ook een VFR 750 F uit 1993. Met een Remus Carbon ovale uitlaat met grote doorvoermaat, een echte Deeptone.

Zwaarder geluid dan de mijne, maar volgens hem minder zwaar wanneer je er op rijdt. misschien doordat hij een highmount heeft en ik niet.

Nog geen backfire, waarschijnlijk nog teveel dempend materiaal aangezien deze uitlaat zgan gekocht is en er net een maandje onder zit.

 

post-4575-1309964716.jpg

 

Bij beide motoren niet het idee dat het iets gedaan heeft met vermogen... Ik heb geen vergelijk want ik kocht 'em met die Laser.

aangepast door Susanna
Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR800fiw uit 1998

• Met een Micron RVS demper

• Donkere roffel maar ook niet te overdreven.

• Silencer heb ik erbij kan vast met een schroefje maar de demper heeft dacht ik geen E-keur.

 

plaatje met de telefoon

GroteFoto-FXGEO3K4.jpg

 

Hoe streng zijn ze trouwens in belgie met uitlaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportdempers zonder E-keur leveren vaak op top een pk of 3-4 extra. Icm met powercommander / dynojet kit is er vaak van onderuit vooral tussen de 2500 - 4000 t/m extra koppel te halen.

E keur vervangings demper kosten vaak vermogen tov origineel Alleen A-merk dempers weten het OEM systeem te evenareen of soms zelfs iets te overtreffen.

 

Ga je voor echt meer vermogen dan is een volsysteem icm met PC of kit een must. Ik vraag me af of er voor de VFR750/800 wel een vol syteem leverbaar is.

 

Bij injectie motoren van na 2006 is er met alleen een slip-on weinig meer te halen. Of je doet het voor de sound en de looks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carbon SPES zonder e-keur of dB-killer omgebouwd naar highmount mét dB-killer. En nog steeds zonder e-keur trouwens.

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=14793

 

post-4190-1288795359.jpg

 

Geluid: lekker donker, roffelt mooi. En met de dB-killer erin een lekker, net beschaafd geluid.

ps: ik heb gemerkt dat het geluid ook sterk bepaald wordt door de afstelling van met name de carbs: als de motor te arm loopt, zal hij veel "pefferiger" klinken. Zodra hij lekker benzine krijgt, klinkt hij veel voller, lager. (Stationair sproeiers zaten wat dicht verstopt, na ultrasoonbad liep hij niet alleen mooier, maar klonk hij ook een stuk beter.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenhandig gemodificeerde Laser Oval Carbon demper. Hoe die precies klinkt weet ik eigenlijk niet (helm oordoppen) maar volgens mij komt er wel een mooie rauwe roffel uit en bij gas los wat klappen door naverbranding.

Db-killer en E-keur, denk het niet.......onderaan de pijp staat ''for race use only" maar mijn engels is niet zo goed.... :1210:

 

post-3965-1309961650.jpg

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahaha Heej Barrel,

 

Kan ik je wel vertellen hoor, wat voor geluid eruit zijn broertje komt :1210:

Ga meer ff buiten staan dan laat ik het je ff horen, hahahahah. Het is een hele mooie diepe lage volle lekkere, In hoge toeren gas dicht gooiende knallen uit de demper komende heerlijke sound :yahoo:

post-3781-1309961986.jpg

15 cm ingekorte open Laser Oval Carbom demper :schater:

 

Chris

 

nb:leuk topic, wel allemaal ff een foto'je erin knallen dan hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto-YIDHZQ3E-D.jpg

 

VFR750F

Bj. 1995

Laser Deeptone uitlaat zonder e-keur en zonder dB-killer

i.c.m. de Dynojet stage 1 kit trekt ie goed hard en lekker door tot in de toerenbegrenzer :lol:

tja...het geluid...vriend van me heeft me ooit van 3 km afstand aan horen komen toen ik over de snelweg reed naar z'n huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

RC36II:

 

Vol Carbon Scorpion High mount met ekeur en dB killer (niet gemonteerd)

 

Uitlaat systeem is volledig RVS.

 

Dyno Stage 1.

 

Geluid voor een beetje indruk (niet mijn motor) klik

 

Persoonlijk vind ik deze uilaat voor wat betreft het geluid mooist bij de VFR750 passen. De halve V* komt er goed in uit. Mooi diep ook bij hogere toeren niet jankerig. I.C met de RVS collector moetje eeen beetje geluk hebben kwa klankleur. Mijn vorige uitlaat de NIKKO viel daarin tegen. Dat terwijl deze met de OEM collector een heel mooi geluidje had.

 

post-725-1309973983.jpg

 

post-725-1309974004.jpg

 

post-725-1309973992.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een BlueFlame op mijn VFR800 van '98 zitten.

Geen E-keur. Wel DBkiller meegeleverd, maar niet geplaatst.

Goede donkere sound!

 

post-3875-1309976500.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

loopt iets verder door in de toeren dan een standaard uitlaat.

 

heb je daar ook een verklaring bij?

voor zover ik weet wordt je toeren begrensd op de ontsteking, daar verandert je uitlaat niks aan.

 

ik rij overigens met een laser carbon highmount.

 

en otoplastieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...