Ga naar inhoud

uitlaten topic


Erwin_1965
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch apart om te horen (op de filmpjes) hoe de andere blokopbouw een totaal ander geluid geeft dan de bekende 90 graden V4 blokken van de VFR 750-800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij deze mijne:

 

Laser Hotcam, custom linkpijp voor high mount.

Heerlijk donkere roffel maar niet storend of patserig. Hoog in de toeren komt de wow factor qua geluid.

Ik heb hele wat uitlaten gehoord onder een VFR maar vind de Hotcam toch het mooiste klinken :) Daarom heb ik hem uiteraard ook gekocht :)

 

post-4223-1310818170.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leovince carbon uitlaat zonder dB-killers. Geeft een lekker diep geluid. Laat het V4 soundje goed horen bij het open trekken van het gas.

dB-killers zijn gemakkelijk in te schuiven en met schroefje aan onderzijde vast te zetten.

 

post-3252-1311014494.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net besteld, maar nog niet binnen.

DAM uitlaat

post-4265-1310018534.jpg post-4265-1310018544.jpg

 

post-4265-1310018554.jpg post-4265-1310018565.jpg

 

Waarom?

Ik vond die patatzak toch iets te braaf en groot, maar vond de vervangingsmarkt met de huidige modellen niet zo mooi onder het nieuwe model 1200

( Ovaal van achteren met zo'n rond tuitje naar benenden ) Paste niet echt bij de looks. (dat is smaak en daar mag je over twisten :rolleyes: )

 

En vaak moest je sleutelen wil je er een koffer opzetten.

 

De DAM kreeg goede recensies over het geluid op diverse fora (er zit ook een DB-Killer bij, maar hij heeft geen E-keur op dit moment)

Ik vond het wel een leuk dempertje, niet te groot en een "ander" model.

Voordeel de koffer kan er ook zo op.

 

Geluid moeten we afwachten, zal het wel posten. Er staan wel filmpjes op youtube zie die site van DAM zelf

Hopenlijk wordt hij volgende week geleverd, ze hadden het razend druk met uitleveren van de VFR1200 uitlaten, ik heb hem al twee weken geleden besteld.

 

 

Daar ga je absoluut geen spijt van hebben van die DAM. En e-keur is onderweg. Ik ben ook hard aan het wachten. :pompom:

 

Ik heb dus ook een DAM onder mijn VFR. Met db-killer en e-keur on the way.

 

DAM special:

Honda_VFR800fi_61.jpg

Honda_VFR800fi_63.jpg

 

Geluid, donkere roffel, die bij gaslossen een ware V8 symphonie af steekt. :yahoo:

 

Vorige week kreeg ik zelfs van een Harly rijder de opmerking dat het niet eerlijk was dat mijn japanner mooier en luider klonk dan zijn V-twin. :357:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks all.

 

Tja chroom is inderdaad smaak gebonden, ik heb er bewust voor gekozen. (Er is ook een matte uitvoering)

 

Nog geen filmpje van het geluid (komt ook niet echt over volgens mij) maar Dam heeft zelf wel 3 filmpjes geplaatst op youtube:

 

 

 

 

Eerste indruk met de db killer is al een mooi zwaar geluid, ik moet er nog mee rijden (even op een nieuw kuipruitje wachten de huidige is gebarsten en daar wil ik niet mee rijden)

 

Dan zal ik eens kijken hoe hij klinkt in het gebruik, met en zonder killer.

Ik ging trouwens meer voor de looks, ik denk niet dat ik zonder killer ga rijden, of het geluid moet wel heel mooi zijn :rolleyes:

 

 

Zelfs met db-killer is die nog luid genoeg. :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-23-1311247229.jpg

 

Ik heb gekozen voor een BOS uitlaat. Argumenten waren: 2 type bevestigingsplaatjes lage en hoge montage, waarbij de eerste het gebruik van koffers mogelijk maakt.

Bovendien blijkt uit de vermogens/koppeltest dat het koppel wat beter is (pakt heel soepel op) bij heel weinig toeren rijdt de motor minder schokkerig. Pakt over het hele toerengebied 'lekker' op. En het geluid is waanzinnig. Kwalitatief ziet het er allemaal goed uit. Ook ga ik nog een ander lucthfilter monteren waarmee de luchtstroom beter wordt benut. Chroom is ook van goede kwaliteit en goed schoon te houden.

 

Vroem groetjes,

 

ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gereden met en zonder killer.

 

Met killer, mooi donker geluid, wat zwaarder als het orgineel, maar ik vind het geluidsnivo wel meevallen.

Stationair iets luider maar op de snelweg vind ik hem niet veel luider klinken dan het orgineel.

(Dat zal wel komen doordat het geluid naar achter waait door de wind)

Ik denk dat het geluidsnivo niet veel hoger ligt dan mijn orginele pijp met de klep open.

 

Zonder killer (wow :blush: ) stationair heel zwaar en wanneer je gas geeft komt er een heel orkest uit.

Nivo flink hoog, ik trok erg de aandacht toen ik de 1200 eens de sporen gaf op de rondweg :ninja:

Wel heel mooi, maar voorlopig zit de killer er weer even in.

 

Mijn ervaring is als je om aandacht vraagt ga je die ook krijgen.......

 

Motor pakt net zoals Erjo zegt beter op en de DAM kan ik zo laten zitten, met of zonder koffer, ook handig.

 

Kortom, tevreden met mijn nieuwe aanwinst.

Killer is ook erg makkelijk te verwijderen/monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
mijn MIG high mount word momenteel voorzien van rvs ipv carbon.

 

daarom nu maar even een remus gemonteerd.

 

scheelt wel een hoop herrie achterin.

 

Is dat een remus innovation? Klinkt dus in verhouding veel zachter dan je MIG?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een remus innovation? Klinkt dus in verhouding veel zachter dan je MIG?

 

 

ja veel zachter.

 

als ik met de MIG gas gaf knalde die goed.

nu met de remus maar een beetje.

 

het is een mooi beschaafd geluidje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja veel zachter.

 

als ik met de MIG gas gaf knalde die goed.

nu met de remus maar een beetje.

 

het is een mooi beschaafd geluidje.

 

Wil je die MIG niet kwijt ;) Ik zoek nog wat minder beschaafd dan mijn remus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een BSM Future high mount (2e hands) op mijn Viffer gezet. Die heeft een uitneembare DB-killer en E keur.

Voor het geluid zie

.

Zelfs zonder de DB killer blijft het geluid nog redelijk binnen de perken.

De demper paste vrijwel zonder aanpassingen op de originele plaats, alleen de bout bij de voetsteun is iets ingekort.

 

post-4701-1312890051.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid, donkere roffel, die bij gaslossen een ware V8 symphonie af steekt. :yahoo:

 

Wow, mooie uitlaat. Zou het geluid eigenlijk wel eens willen horen, zou je het zien zitten om eens een opname te maken met je gsm ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...