Ga naar inhoud

Log in om dit te volgen  
vogel

stuurverhogers

Aanbevolen berichten

Heb een Vfr aangeschaft om mijn rug te ontlasten, nou dat is wel aardig gelukt moet ik zeggen, ik moet dus wel wat voorover hangen om dit te bewerkstelligen en dat gaat goed. Maar nu hang ik toch wel erg in mijn armen en krijg daar dan toch enigsinds last van. Zijn er voor dit type Vfr750f uit 1995 stuurverhogers, en zo ja, heeft iemand hier ervaring mee ? En mijn tweede vraag, heeft iemand die misschien nog liggen, dat ik dat kan proberen, en dan ook eventueel kan overnemen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Gast Fanman
Zijn er voor dit type Vfr750f uit 1995 stuurverhogers, en zo ja, heeft iemand hier ervaring mee ?

Volgens mij niet.

Misschien is een "superbike" stuurkit wat voor je?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Hallo

Kijk eens bij Helibars.com

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Genmar bar risers. werkt simpel en niet al te duur. 1.9 c.m. lijkt niet veel maar scheelt een hoop. Bij een 36II moet je voor een superbikekit in je kuip gaan zagen en dit is precies pas.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Zie hier :

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?sho...15902&st=30

 

Dit is op een 800cc, maar volgens mij bestaan die helibars ook voor de 750.

 

Ik heb die toen iets van een 260€ betaald. Dat is vrij duur, maar het is in mijn ogen ook wel de meest elegante oplossing (het valt eigenlijk niet op dat er een ander stuur op staat).

Resultaat is dat ik vroeger op dagtrips naar de ardennen de laatste 100km last had van polsen en hoge rug en nek spieren, en dat is nu echt compleet weg.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Genmar risers:

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

tourristic, zitten daarmee je stuurhelften niet bijna 19 mm minder op je vorken geklemd? en ook de sluitring, zit er niet meer boven.

het risico dat je ineens met een losse stuurhelft in je hand zit is wel toegenomen volgens mij.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik rij er al langer dan twee jaar mee, ze zitten echt stevig. Had er ook twijfels over maar na montage wist ik wel dat het goed zat

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
:withstupid: Nee dit is ongeveer een milimeter of 5/6 en het spul zit zodanig precies pas dat het met geen mogelijkheid los te wrikken is. Geen beweging in te krijgen. De enige manier dat het los zou komen is als je een klapper maakt lijkt mij.( Maar dan heb je in de originele situatie ook niks meer aan je stuur)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

We moeten in dit alles ook niet vergeten dat het stuur van een motor een heel ander doel heeft dan de helmstok van een zeil boot.

Daar moet je echt tegen aan leunen en kracht uit oefenen, terwijl het stuur van de motor in die zin alleen maar zo gebruikt word bij manoeuvreren op lage snelheid.

VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
En mijn tweede vraag, heeft iemand die misschien nog liggen, dat ik dat kan proberen, en dan ook eventueel kan overnemen.

Er staat een setje op Marktplaats voor de 800Fi en dat past ook op de 90-94. Het setje lijkt me alleen niet compleet en behoorlijk aan de prijs dus mocht je genmar risers willen dan kan je denk ik beter rechtrstreeks in de VS kopen. VTR Firestorm clipons passen ook en zijn volgens mij iets hoger dan VFR750 clipons, geen idee hoeveel het scheelt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

1: vogel heeft een 94-97 dus past niet.

2:setje is inderdaad incompleet. Vuldeel en afdekkap zijn missing.

3: bij genmar zelf kost een setje +- 100 dollar en bij betaling met paypal zonder shippingkosten dus ook nog eens goedkoper.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
 
Log in om dit te volgen  

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien