Ga naar inhoud

Welke broeken en jassen zijn met elkaar te combineren?


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kan het antwoord eigenlijk niet vinden op de vraag welke jassen en broeken uitwisselbaar zijn qua ritsen. Oftewel naar combi...

 

Zo heb ik een MQP en een Lookwel combi, maar die ritsen zijn verschillend.

Een andere MQP waar ik helaas uitgegroeid ben (in negatieve zin) paste wel weer op de Lookwel.

Dus merken onderling verschillen ook nog wat.

 

Wat zijn julle ervaringen hierin?

 

Waarvan weten jullie dat het wel of niet past.

 

ik heb het overigens wel over de leren combi's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs als het merk hetzelfde is, dan kunnen de ritsen nog door bv maatverschil niet op elkaar passen.

Als je jas een grotere maat is dan je broek, of omgekeerd, dan zijn de ritsen niet altijd even lang.

 

Heb mooiste is wanneer er op 1 van de 2 kledingstukken een 'contra-rits' bij geleverd wordt. (of besteld kan worden)

Deze kun je dan op de rits van 'de andere kant' (laten) naaien en dan past het altijd.

 

Nog mooier is wanneer er op beide delen een contra-rits zit.

Dan kun je deze twee delen aan elkaar (laten) naaien en zijn de broek en jas nog steeds origineel.

 

Zelf heb ik een leren broek waar geen contra-rits bij zat.

Maar een belletje met de winkel, leverde (na het doorgeven van de lengte van de rits) een envelop met contra-rits op.

Nog gratis ook. Goede service!

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn jas zitten 2 maten rits, waardoor het meestal wel zal passen. Elke fabrikant heeft blijkbaar zo zijn oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik weet niet of je verschillend qua merk rits of qua maat bedoeld.

 

Bij Louis hebben ze wel verloopritsen voor verschillende lengtes qua maat (let even niet op de omschrijving want daar gaan ze de fout in) zie deze link:

 

http://www.louis.de/_100adb9cf9955cd1bebd4...artnr_gr=200001

 

PS ik weet niet of Jacqueline ook zoiets bedoeld met contrarits?

 

Gr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die bedoelde ik niet.

Die ik bedoel is met een rits aan 1 kant. De andere kant kun je dan vast naaien op een broek of jas...

 

Deze heeft wel aan 2 kanten een rits, maar daarmee is de lengte nog niet altijd goed.

Want als de rits te lang is, zit de jas scheef ten opzichte van de broek, of andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de ritsen zijn niet gelijk van lengte (niet duidelijk in de beschrijving) maar op de foto wel te zien.

Ik weet niet of deze ook bij Motozoom (Nederlandse equivalent van Louis) te koop zijn, kun je wellicht de goede maat proberen.

 

Gr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik weet niet of je verschillend qua merk rits of qua maat bedoeld.

 

Bij Louis hebben ze wel verloopritsen voor verschillende lengtes qua maat (let even niet op de omschrijving want daar gaan ze de fout in) zie deze link:

 

http://www.louis.de/_100adb9cf9955cd1bebd4...artnr_gr=200001

 

PS ik weet niet of Jacqueline ook zoiets bedoeld met contrarits?

 

Gr Newie

Damn, das handig...

 

Nu eens kijken welke ik nodig heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...