Ga naar inhoud

bandenslijtage VFR1200


erjo
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste vfr1200 berijders, :closedeyes:

 

Even een klein onderzoekje. Recent heb ik mijn voorband (Michelin Pilot Road II vervangen. Na 9000 km was het profiel slechts 1,1 mm. De achterband (ook MPR II) heeft nog voldoend profiel. Voor alle duidelijkheid beide banden zijn vorig jaar gelijktijdig vervangen. :rolleyes:

 

Mijns inziens speelt het gewicht van de motor in combinatie met de waanzinnige stopkracht, een grote rol. Want remmen doet ie!! Er komt wel 267 + 84 kilo op de voorkant te staan!! :unsure:

Zelf ben ik nogal van 'laat' remmen, als het kan en dat vertaalt zich in meer slijtage. Overigens ben ik zeer tevreden over de combinatie VFR1200/Michelin. Feedback van de band is erg goed, erg stabiel in snelle bochten, omgooien en in de regen is Bibendum onovertroffen.

Remmen betekent voor mij aanzetten van de handel en vervolgens goed doorknijpen!! Uiteraard daar waar dit kan, dus niet in de stad daar gebruik ik eigenlijk alleen de achterrem en blijft het zaakje lekker stabiel.

 

Graag een reactie m.b.t. jullie bandenslijtage............ :zucht:

 

Groetjes,

 

Rubberen ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels 2 sets MPP versleten. Voor en achter slijten even snel en gaan ongeveer 5500 km mee. Ik rijd nu met dunlop sportsmart. Die hebben nu 4500 km gezeten maar zijn nog lang niet af. Wat opvalt dat de dunlop wat stuur kwaliteit betreft minder gevoelig is voor slijtage dan de MPP voorband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor werd afgeleverd met bridgestone BT21.

Voorband was na 10.000 km geheel versleten, achterband na 15.000 km. Deze band veraste regelmatig door uitbreken achterzijde.

Heb voorband vervangen door Michelin pilot road 2. deze ligt er nu 13.000 km onder en is ver versleten nog +/- 1,5 mm. Vorm van de voorband blijft mooi rond.

Achterband is nu de Michelin Pilot Road 3 , deze ligt er 8000 km onder en profieldiepte is +/- 4 mm. Vorm van de achterband blijft mooi rond en band heeft me geen enkele keer verast met uitbreken. Wel vertoond de band na het rijden in de bergen een soort kamprofiel, hetgeen na het rijden op vlakke wegen weer grotendeels verdwijnt. Voor foto's zie: KLIK

Michelin bevalt me prima onder de Vfr1200. Voorband wordt binnenkort vervangen door de Michelin pilot road 3.

Bandenslijtage in vergelijking met mijn vorige VTEC: voorband gaat korter mee +/- 3000 km (gewicht speelt daarbij volgens mee ook een grote rol) en achterband lijkt langer mee te gaan maar dit is wel de pilot road 3 ipv de pilot road 2 (deze ging n.l. op de VTEC +/- 12.000 km mee) .

 

mvgr, Johans VFR :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de Dunlops op mijn 1200 liggen en heb daar 7000 mee gereden, waren gelijk gesleten.

Heb nu Pirelli Angels er op liggen en bevallen tot nu toe goed maar heb nog niet echt kunnen uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik rijd zeker als een slak :blush:

 

Bij mij zit de MPR 2 er ook op, net even gemeten, voor nog 2,8 mm na 14.500 km, achter nog meer.

Bij mij cupped hij wel wat van voren en is hij vierkant aan het worden, het feit dat ik 90% van de tijd op de snelweg zit zal wel meehelpen denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...