Ga naar inhoud

Hoe originele uitlaat demonteren vtec?


R0B3rt
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben niet echt een sleutelaar maar wilde mijn nieuwe uitlaat toch zelf eens proberen te monteren helaas zonder resultaat.

Ik krijg de oude/originele uitlaat niet eraf.

 

Ik heb links en rechts 2 bouten los gedraaid en verwijderd(net onder het zadel) en onder de slangklem van de uitlaat naar de kat of collector (of hoe je het ook noemt), de dag ervoor had ik het koppelstuk al eens goed vooraf ingespoten met WD40 (had geen kruipolie)

Ik dacht hiermee is de uitlaat dan los maar krijg er geen beweging in, ik zou verwachten dat ik hem onder gewoon eraf moet schuiven (omhoog) en dat de hele uitlaat dan eraf is, blijkbaar niet.

 

Krijg geen beweging in de uitlaat, of deze zit noch ergens vast of ik doe iets verkeerds.....

 

Iemand tips wat er mis gaat of wat ik vergeten ben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de jaren heen gaan uitlaat pijpen erg vast zitten. Als de klem er af is maar eens een beetje proberen te draaien, dan wil het nog wel eens lukken.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs ook een originele uitlaat onder mijn VFR verwijdert en kan je zeggen dat je best de cardinage achteraan de motor eerst verwijdert zodat je een beetje meer plaats creëert om met de uitlaat te kunnen draaien en wringen.

 

Het is en blijft een zeer lastige klus omdat de uitlaat in 1 stuk is, het eerste wat je zou moeten proberen is de 2 bouten bovenaan te lossen en daarna de verbinding tussen de uitlaat collector uiteen te prutsen, daarna zou hij er makkelijk moeten uitkomen.

Zonder wringen en serieus trekken gaat het je niet lukken.

 

Veel geluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder wringen en serieus trekken gaat het je niet lukken.

 

 

Ik heb nu mijn 2e set uitlaten eronder, en met het plaatsen van de 2e moest ik de slangenklem vernielen om hem los te krijgen.

Ff doorprutsen en misschien alvast een nieuwe slangenklem kopen.

 

(stukje hout en een hamer wil wel eens helpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klem er volledig afhalen, eventueel door deze er voorzichtig met een platte schroevendraaier oid af te steken (evt een doek gebruiken tegen beschadigingen). Vervolgens met een stuk hot en een hamer een paar klappen geven, een beetje draaien, wrikken e.d., en dan moet de uitlaat er echt wel afkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even het achterspatbord verwijderen (als dat nog niet gebeurd is)

Zit met 4 boutjes vast, als hij weg is heb je wat meer ruimte om te manouvreren en wrikken.

 

suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kontkuip eraf halen en het spatbord eraf, dan uitlaatklem bij de collector losdraaien en de bouten van de ophanging achter losmaken.

Dan kan je een beetje heen en weer en op en neer bewegen en proberen wat te draaien, wel met beleid want er zit een pakkingring in die je normaal gesproken opnieuw kan gebruiken maar dan moet je hem niet pletten bij de demontage.

Ik heb die van mij 2 keer gewisseld toen ik mijn eigen heb aangepast en die van een maat kon lenen (die had een setje LeoVince eronder)... goed half uur was hij weer rijklaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Klopt allemaal wat jullie hebben gezegd, kontkuip en achterspatbord moeten er echt af wil je het geheel in 1 keer eraf halen. Bij mij duurde het een uur of twee om het eraf te krijgen en de nieuwe erop. Bedankt forumleden :worshippy:

 

Maar dan heb je ook wat, een heerlijke originele Laser Xtreme Deeptone, zonder db killers :kill::upyours:

 

 

post-5728-0-57510600-1401889516_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik ook de enige echt mooie uitlaat voor de vtec, dan hoor je hem tenminste ook!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...