Ga naar inhoud

VFR750 Koppeling pakt niet goed bij optrekken


deschil
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een VFR750 1997 en ik heb het idee dat de koppeling niet helemaal lekker is, of dat het komt dat ik geen hydraulische koppeling gewend ben.

In de eerste versnelling als ik optrek dan lijkt de koppeling wat te slippen en vervolgens als de versnelling dan wel goed aangrijpt krijg je een snuk. Best wel vervelend eigenlijk. Door wat met de koppeling te spelen kan ik het beter (geleidelijker) opvangen.

 

Bij het overschakkelen naar andere versnellingen heb ik helemaal geen problemen. Ik had me laten vertellen dat de push rod (pin achter slave cylinder die het blok ingaat) de boosdoener kon zijn ivm mogelijke corosie.

Bij nadere inspectie was er wel wat lichte corrosie aanwezig maar na schoon/glad maken heb ik nog steeds dezelfde problemen.

 

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

 

Ik heb ook al de kettingspanning gechecked en deze is volgens spec.

Fiets heeft 50.000 km gelopen en rijdt verder heerlijk.

 

Ik hoor het wel.

 

Groet,

 

Jo

aangepast door deschil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een koude motor plakt de olie juist meer dacht ik.

En een slippende koppeling treed pas op bij hogere vermogens, juist niet bij wegrijden.

Ingeslagen koppelingskorf wellicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik heb niet het idee dat het uitmaakt of de motor koud of warm is.

Als olie zit er trouwens Castrol Power RS 4T 10W-40 in, dus dat moet wel in orde zijn. Lees wel eens dat vol syntetische olie problemen kan geven.

 

Hoe kan ik controleren of het koppelingskorf is ingeslagen?

En wat kun je daaraan doen?

 

Jo

aangepast door deschil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deksel van de koppeling halen. (wel even je motor scheef zetten anders lekt hij olie) En dan je koppeling even loshalen. Johanvolvo heeft e.e.a. ook beschreven, met foto's: klik

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...