Ga naar inhoud

Verlichting in dashboard


 Delen

Aanbevolen berichten

het blijkt dat er een paar lampjes in het dashboard stuk zijn. volgens wphb is het 12V, 1.7W. maar wat voor type lampje gaat erin? en kun je er een beetje bij zonder de kuip te demonteren.

en ik neem aan dat er achter het klokje ook een lampje hoort, of mag je 's avonds van meneer Honda niet weten hoe laat het is :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als het dezelfde zijn als in een 800FI dan zijn het wedge base lampjes die je alleen bij een dealer kan kopen in de 1,7W uitvoering.

Doe er geen zwaardere in, want dan word de boel te heet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien bestaan er LED lichtjes hier voor.... wordt wel een ramp om te zien wat past. best eens een modelnummer opzoeken en eentje er uit halen om de connector op te meten.

http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/sto...mini-wedge.html

aangepast door Teus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de dashbord verlichting van een RC36 II wilt vervangen moet je de topkuip verwijderen Dan kun je bij de lampen Als ik jouw was zou ik ze allemaal vervangen en wel voor leds Wit of Blauw

 

Je hebt dit type leds dan nodig met een T10 fitting KLIK

 

Je hebt er 5 nodig zie foto onder

 

dscn1354large.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de dashbord verlichting van een RC36 II wilt vervangen moet je de topkuip verwijderen Dan kun je bij de lampen Als ik jouw was zou ik ze allemaal vervangen en wel voor leds Wit of Blauw

 

Je hebt dit type leds dan nodig met een T10 fitting KLIK

 

Je hebt er 5 nodig zie foto onder

zalig, bedankt! :worshippy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is even een klusje om de topkuip los te halen, maar toch vrij makkelijk (kost gewoon tijd).

 

Vervangen door blauwe led heb ik in de zilveren RC36II gedaan, nadeel was dat de toerenteller bij nacht niet zo zichtbaar meer is, maar dat doe je toch op het gehoor :scratchchin:

 

Of was het nou de km teller?? Dat deed ik dan waarschijnlijk op de GPS :blink:;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Als je de dashbord verlichting van een RC36 II wilt vervangen moet je de topkuip verwijderen Dan kun je bij de lampen Als ik jouw was zou ik ze allemaal vervangen en wel voor leds Wit of Blauw

 

Je hebt dit type leds dan nodig met een T10 fitting KLIK

 

En is lampje 3 dan ook voor het klokje of heeft het een andere oorzaak dat die in het donker niet meer te zien is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft iemand nog een voorbeeld(foto) hoe het eruit ziet met de blauwe leds?

 

ben wel benieuwd

ik ga eerdaags mijn cockpit vervangen(kwam erachter dat 1 of 2 ophangpunten gebroeken zijn.

 

misschien dat ik dan gelijk alle lampjes vervang voor de blauwe leds.

 

grt erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

07082006288sh3.jpg

 

07082006284hv9.jpg

 

07082006283xh9.jpg

 

Het enige dat er is is dat je de nalden niet goed kunt zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft iemand nog een voorbeeld(foto) hoe het eruit ziet met de blauwe leds?

 

ben wel benieuwd

ik ga eerdaags mijn cockpit vervangen(kwam erachter dat 1 of 2 ophangpunten gebroeken zijn.

 

misschien dat ik dan gelijk alle lampjes vervang voor de blauwe leds.

 

grt erwin

 

Ik heb zelf vorige week ook leds geplaatst. Dit waren gewoon witte ledjes, maar die geven ook een blauwachtige uitstraling en zijn in het donker ook goed zichtbaar. Zie voor de foto's de topic "dashboard niet meer geheel verlicht". Dan kun je meteen het verschil zien tussen standaard en led..

aangepast door VFRLoos
Link toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...