Ga naar inhoud

Givi topkoffer 3e remlicht


Jacco76
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Givi (E450) topkoffer.

Vanwege een nieuwe baan zal ik vaker gebruik moeten gaan maken van m'n topkoffer.

 

In Delft heb ik met iemand gesproken die ook verlichting en een derde remlicht in zijn topkoffer heeft gebouwd, weet alleen niet meer wie dit was .

 

Na een speurtocht op internet ben ik dit setje tegen gekomen. Nu ben ik benieuwd of bij dit setje je ook verlichting hebt en bij remmen het derde remlicht?

Wie o wie kan me hier meer over vertellen of heeft een beter idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Arno, toch zit ik me af te vragen of het alsnog mogelijk is de remlicht op halve kracht te laten branden zodat het ook nog dienst als verlichting. Moet ik dus wel meerdere draadjes trekken :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik dus wel meerdere draadjes trekken :scratchchin:

 

Is een optie maar er zullen vast bestaande eenheden zijn die zowel het normale licht tonen als het remlicht, net zo als je wel eens ziet bij Goldwings.

Op de site van Twisted throttle staan een aantal voorbeelden waar je misschien wat mee kunt: Givi brakelight, stoplight, turn signal kits - LED

Op VFRdiscussion is ook een topic te lezen over het plaatsen van een extra licht unit in de koffer:Givi Trunk tail/brake light wire up?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk was ik dat.

Ik heb de koffer gekocht via Ebay (geen GIVI) inclusief de lichtmodule.

Richtingaanwijzer li/re en rem en gewoon licht.

Is allemaal LED.

Er lopen geen grote stromen door. Ik heb het verbonden met een 'grote' USB steker. Heb je precies 5 draden (incl aarde)

Werkt tot nu toe goed.

Kun je je koffer zonder veel moeite verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de volgende site:

 

http://www.circuitsonline.net/forum/view/8...ed+gemeten+edit

http://www.motelek.net/schema/led/12v_hecklicht2k.png

http://drriders.com/topic1038.html

 

Wil eigenlijk hetzelfde doen als jij. Ben even aan het kijken wat de opties en mogelijkheden zijn.

 

Volgens mij als je de remkit bestel kan je ook deze aansluiten op je achterlicht met daartussen een weerstand en diode. Zie schema in bovenstaande link.

Wat ik eigenlijk afvroeg is wat de helderheid van een LED-achterlicht moet zijn.

 

Groeten en Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wim, ik dacht al dat jij het was maar wist het niet meer zeker. Weet je toevallig het merk van die lichtmodule? Op één van de sites die Arno aangaf staat ook wel iets dergelijks.

 

@PdC ik was eigenlijk opzoek naar iets bestaands omdat ik geen mogelijkheid heb om printjes te etsen. Maar evengoed bedankt voor het opzoeken. De optie om iets met een diode en weerstand in de kabel te doen is wellicht interessant.

 

Allen bedankt voor zover voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, weet ik niet, want het zit compleet geintegreerd in mijn koffer. Is namelijk geen originele GIVI, maar een aftermarket koffer die er op lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Led-jes laten branden op halve kracht is geen optie, dan branden ze namelijk helemaal niet....... De enige manier is met een snelle tijdsinterval ze aan en uit laten schakelen, waardoor het lijkt alsof ze op halve kracht werken.

 

Ik heb hetzelfde remlicht in mijn topkoffer, maar gebruik het niet meer. Ten eerste omdat de contactstekker voor het kofferrek toen niet leverbaar was, dus ik heb een losse draad hiervoor. In dit bovenstaande setje lijkt hij erbij te zitten. Ten tweede omdat de kabel in de koffer al 2 keer gebroken is. Door het openen en sluiten van de koffer breekt deze originel kabel vrij snel......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf 1 gemaakt maar ben over de felheid niet helemaal tevreden dus misschien dat ik ook wel zo'n setje er in ga zetten. Ben ook nog niet super tevreden over de aansluiting die ik bedacht had. Zelfde een beetje als wat AFS zegt. Ik zou overigens alleen de remlicht functie naar de koffer brengen dan is het effect in mijn ogen het grootst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag het derde remlicht in de koffer ingebouwd. Ging erg makkelijk. Maar helaas heb ik de verkeerde adapter plaat om de kabel verbinding te maken. Dus deze staat nu in bestelling. Dus nog even afwachten voor het eindresultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...