Ga naar inhoud

contactslot maakt slecht contact


Gast Mike1447
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik het contactslot van mijn VFR750F (bouwj 1994) omdraai dan gaan de controlelampjes opmijn dashboard niet direct branden en kan de motor niet gestart worden. Als ik daarna de sleutel een aantal keren van aan naar uit bedien komt het dashboard wel tot leven. De accu is in orde, het klokje loopt mooi op tijd. Is mijn contactslot aan vervanging toe? Kent iemand dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook gehad met een oude cb750.

de oplossing was om het contactslot open te maken, onderin een koperen stripje opschuren en bijbuigen en de boel weer dicht bouwen.

avondje knutselen maar het kost niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst met mijn VFR uit 1995 hetzelfde probleem. Bleek een los contact te zijn waar het kabelboompje van het contactslot op het contactslot zit gesoldeerd(aan onderkant contactslot). Ik heb de kroonplaat met het contactslot erin gedemonteerd, het plastic kapje aan de onderkant van het contactslot verwijderd en het losse contact opnieuw vast gesoldeerd. Ik weet natuurlijk niet zeker of dit bij jou ook het geval is, maar wellicht de moeite waard om de contacten van het kabelboompje waar ze op het contactslot gesoldeerd zitten te controleren.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...