Ga naar inhoud

motor trekt in rechtuitstand met handen los naar rechts


Raindeer
 Delen

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, AndreV zei:

maar als ik het stuur tegen de rechter aanslag zet het stuur evengoed helemaal naar links valt.....? lijkt mij niet helemaal (helemaal niet) ok, of heb ik het mis en kan het één met het ander te maken hebben?

Dit lijkt me zeker niet okay. Stuur lijkt een eigen leven te hebben....... grote vraag is waardoor?  Liggen kabels/leidingen niet goed?  Of zit het balhoofdlager niet goed gemonteerd?  Staan de vorkpoten goed uitgelijnd in de kroonplaat? 

Moeilijk om een diagnose zo te stellen, maar zoals je het vertelt lijkt er iets scheef aan de voorvork...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet recht op de motor zit dan is dat zeker van invloed maar dat moet makkelijk te corrigeren zijn zonder kracht te hoeven zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel gevallen trekt de motor iets naar rechts. Veel wegen zijn een beetje bol zodat het water naar de berm/goot wegloopt.
Ook op de middenbok en het voorwiel omhoog zal het stuur makkelijk naar rechts geduwd worden omdat er naar de rechterkant meer kabels en slangen lopen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net alles opnieuw gemonteerd.  Vorkpoten, kabels allemaal zo soepel mogelijk erlangs geleid, voorwiel opnieuw erin. Test in de straat leek ok, op de bok ook. Nu maar eens echt stukje rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat scheelt weer :thumpup:

Heb je nog wel kunnen achterhalen wat de oorzaak was, ter lering en vermaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk toch de bedrading die te strak zat. De vorkpoten laten zakken en opnieuw gemonteerd en daarbij de draden en kabels zo optimaal mogelijk eromheen geleid. Dat zorgde er in ieder geval al voor dat het stuur op de bok niet meer van de rechter aanslag naar links klapte.
Balhoofd (conisch) ook nog opnieuw afgesteld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukkig al opgelost, maar heb zoiets ook bij de hand gehad bij een bevriende motorrijder. Zijn motor trok iets naar rechts.... Totdat er diverse andere bestuurders het uit probeerden,..... niks aan de hand. Motor ging strak rechtdoor. Wat bleek uiteindelijk: de eigenaar/bestuurder zat niet recht in het zadel, iets scheef erop en knikje in de rug,..... Tja :) 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...