Ga naar inhoud

blauwe en rode loctite


Teus
 Delen

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is dit handig spul: hiermee kun je een schroefdraadverbinding steviger vastmaken. Bij alu schroefdraad kun je zo de verbinding sterker maken zonder het alu kapot te maken.

 

Op de 2 nieuwe boutjes van mijn remklauwen zat er wat rode loctite. Misschien koop ik rode loctite, maar da's duur. Voorlopig gebruikte ik maar blauwe loctite op de andere 2.

Had ik dit maar geweten. De uitlaat van mijn brommer komt altijd los en ik heb teveel kracht op de schroefdraad gezet. In het vervolg gewoon blauwe of rode loctite gebruiken, in plaats van te knoeien met het aanhaalmoment?

aangepast door Teus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loctite is superspul, ik gebruik het (beroepsmatig) zeer veel.

Je moet alleen wel weten wat je doet; er zijn zeer veel types, van een beetje vast(222) naar erg vast(242) tot nooit meer los(270).

Ook kun je de meeste types loskrijgen door verwarmen, sommigen zijn hittebestendig (272).

 

Hier een lijst(je): Klik Loctite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is dit handig spul: hiermee kun je een schroefdraadverbinding steviger vastmaken. Bij alu schroefdraad kun je zo de verbinding sterker maken zonder het alu kapot te maken.

 

In het vervolg gewoon blauwe of rode loctite gebruiken, in plaats van te knoeien met het aanhaalmoment?

Het is om te borgen, dat wil niet zeggen dat waar je loctite gebruikt je aanhaalmomenten kunt negeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewoon vast gedraaide bout loopt ook maar zo niet los.

Wat dat betreft is het mij een raadsel waar tegenwoordig die manie van fabrikanten vandaan komt om maar alles met borgmiddelen vast te kliederen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewoon vast gedraaide bout loopt ook maar zo niet los.

Wat dat betreft is het mij een raadsel waar tegenwoordig die manie van fabrikanten vandaan komt om maar alles met borgmiddelen vast te kliederen.

VFRikus

Ik ben het met je eens, daar waar die manie vandaan komt is makkelijk te verzinnen: aansprakelijkheidsclaims........ (vooral in de USA een miljardenbusiness)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar ff een flesje halen binnenkort, Olie aftap plug van mn NX is er uit getrilt... En ik gebruikte hem al een paar maanden dus het is niet dat hij net na een beurtje eruit flikkerde.. :closedeyes:

 

 

Arm beestje heeft het wel zwaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borgmiddel moet je gebruiken op een schone en vet vrije ondergrond. Benieuwd hoe je dat gaat doen bij een olie aftap plug.

Een nieuwe koper ring en/of goed vast zetten werkt tenminste net zo goed.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borgmiddel moet je gebruiken op een schone en vet vrije ondergrond. Benieuwd hoe je dat gaat doen bij een olie aftap plug.

Een nieuwe koper ring en/of goed vast zetten werkt tenminste net zo goed.

VFRikus

 

Dat gaat lastig worden haha, dan maar een nieuw ringetje.

Maar ik snap nog steeds niet hoe hij er zomaar uit kan vallen, zou offroaden zon aanslag zijn op alle boutjes en moertjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij gewoon niet vast genoeg is gedraaid en een hele tijd op het randje van los lopen heeft gezeten alvorens te beslissen om het maar te doen.

VFRiksu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar ff een flesje halen binnenkort, Olie aftap plug van mn NX is er uit getrilt... En ik gebruikte hem al een paar maanden dus het is niet dat hij net na een beurtje eruit flikkerde.. :closedeyes:

 

 

Arm beestje heeft het wel zwaar..

Heb nog klein flesje rode liggen, Als je die wilt hebben hoor ik het wel

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat betreft is het mij een raadsel waar tegenwoordig die manie van fabrikanten vandaan komt om maar alles met borgmiddelen vast te kliederen.

VFRikus

mja. als de Haynes vermeldt Loctite te gebruiken, doe ik het dan ook. ik zou het op eigen initiatief enkel aanbrengen op kritieke punten zoals remklauwen, of wanneer iets lostrilt.

 

m'n tweetakt brommer trilt ENORM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik snap nog steeds niet hoe hij er zomaar uit kan vallen, zou offroaden zon aanslag zijn op alle boutjes en moertjes?

dat kan je wel zeggen, dat is een veel zwaardere belasting voor je bike, vereist regelmatig controle.

een maat van mij deed voor de hobby aan crossen, maar na elke crossdag ging de halve bike uit elkaar, schoomaken en controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borgmiddel moet je gebruiken op een schone en vet vrije ondergrond. Benieuwd hoe je dat gaat doen bij een olie aftap plug.

Een nieuwe koper ring en/of goed vast zetten werkt tenminste net zo goed.

VFRikus

Of anders net zoals in de racerijeen borgkabeltje door de kop van de bout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...