Ga naar inhoud

oliefilter vervangen


patratel
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Ik heb een VTEC van 2005. Ik ben nu in de garage bezig met olie vervangen en heb gemerkt dat het vrijwel onmogelijk is om voor de oliefilter een speciale sleutel te gebruiken, in combinatie met een momentsleutel: zowel een vertakking van het koelsysteem, als de uitlaat staan in de weg. Ik overweeg om het daarom 'met gevoel', ofwel met de hand te doen. Daarvoor heb ik zo'n koord-houder dingetje, speciaal voor oliefilters. Is het verstandig om op gevoel te doen, en hoe ver moet je nog verder draaien, nadat de filter handvast is?

 

Gr, en bedankt,

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de hand vast draaien is prima. Zorg dat de afdichtvlakken goed schoon zijn en smeer een beetje schone olie op de rubber o-ring. Gewoon losjes aandraaien en dan met wat meer kracht nog een stukje verder vastzetten met de hand. Je hoeft niet heel veel kracht te zetten. Komt ook niet zo heel precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zorgen dat je geen vette handen meer hebt van het olie aflaten en dan handvast aandraaien met een druppeltje olie op de O-ring.

Als je dat doet krijg je hem er net zo moeilijk weer af bij de volgende wissel als wanneer je hem op moment vast zet... ook nooit geweten dat je die op moment vast moet zetten :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo af en toe zet ik beroepshalve best wel eens wat met een momentsleutel vast, maar een oliefilter heb ik nog nooit gedaan.

Gewoon handvast zoals de heren hier boven al aan geven. Ze gaan in de loop van de tijd alleen maar vaster zitten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo af en toe zet ik beroepshalve best wel eens wat met een momentsleutel vast, maar een oliefilter heb ik nog nooit gedaan.

Gewoon handvast zoals de heren hier boven al aan geven. Ze gaan in de loop van de tijd alleen maar vaster zitten.

VFRikus

Yep, 't zit erop, met gevoel vastgemaakt. Vast is vast..

 

Thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, gewoon met schone handjes vastdraaien , en als ie er weer af met zòn handige oliefiltertang, ook makkelijk te maken van een fietsketting.

Enne een moment sleutel gebruik je voor heel andere dingen ;) waarvan veel meer hier op het forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon er met de bandsleutel niet bij omdat hij tussen de uitlaatpijpen zit maar voor de volgende ronde heb ik zo'n geval met 3 pootjes voor op de ratel gekocht voor €6,50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: K&N verkoopt oliefilters met bovenop de kop een 6-kant.

Hiermee kan je hem altijd losdraaien, zelfs als hij veel te vast zit (of is gaan zitten). Je kan hiervoor een dopsleutel of een ringratel gebruiken......

De meerprijs t.o.v. andere imitatie-oliefilters is ca. 5 Euro, hiermee kost hij ongeveer hetzelfde als de meeste originele Honda oliefilters.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik heb een VTEC van 2005. Ik ben nu in de garage bezig met olie vervangen en heb gemerkt dat het vrijwel onmogelijk is om voor de oliefilter een speciale sleutel te gebruiken, in combinatie met een momentsleutel: zowel een vertakking van het koelsysteem, als de uitlaat staan in de weg. Ik overweeg om het daarom 'met gevoel', ofwel met de hand te doen. Daarvoor heb ik zo'n koord-houder dingetje, speciaal voor oliefilters. Is het verstandig om op gevoel te doen, en hoe ver moet je nog verder draaien, nadat de filter handvast is?

 

Gr, en bedankt,

Michael

 

voor de volgende (keer)

 

Met de hand zonder dat koordhouder dingetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...