Ga naar inhoud

tevreden over vfr1200 ?


MVG
 Delen

Aanbevolen berichten

...........................

Banden: Michelin Power II, zeer goede band. Stuur zeker, is snel warm, goede grip en in de regen is er geen betere band. Voor is de band na 6000 op, maar ja het gewicht, he? Achter gaat ie 11.000 km mee. Op Almeria Michelin Sport gereden, dat is net Bisontix, wauw wat een plakkracht. Alleen na 2,5 dag moeten er weer nieuwe op, zucht.

.........................

Groetjes, ErJo

Weet je dit zeker? Ik kan mij niet voorstellen dat er een bijna 15 jaar oude band opgezet is voor circuitgebruik....... (en dan nog een vrij slechte met minder grip dan de Power 2CT waar je normaal mee rijd)

Was het niet de Power One of de Power Pure?

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ach, je wordt ouder en hebt goede herinneringen, dus schrijf je over oude dingen.......Maar het waren Michelin Power One banden. Scherp gelezen. Dank je, ik ga het nu onthouden.

 

ErJo :ignore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nu het motorseizoen begonnen is en ik mijn eerste ritten achter de rug heb kan ik ook mijn meningen geven over de vfr1200.Ik kocht hem al eind oktober maar buiten de rit van mijn dealer naar huis had ik er nog niet mee gereden omdat ik de motor pas vanaf maart heb laten verzekeren.

Momenteel zijn handvatverwarming en een volledige kofferset van Honda de enige accessoires op mijn motor.

Mijn meningen zijn gebaseerd op de beperkte km dat ik nog maar gereden heb en vergeleken met mijn vorige motor nl.de Triumph Sprint st1050.

+punten:*afwerking van de motor

*geweldige remmen

*soepel schakelen

*standard vering is al zeer goed

*modern design(hoewel ik eerst serieus moest wennen)

*afwerking van de accessoires van Honda

*zwaartepunt ligt goed(hij voelt niet aan als een motor van 267kg)

*...

 

-punten:*verbruik van 6,6 tot 7,0l/100km

*zadel is veel te glad

*kwaliteit sloten is ondermaats(krijg mijn tankdop soms niet open en het contact opzetten gaat soms zeer stroef -ook met reservesleutel)

*hevige reactie (on/off) van cardan op slecht wegdek

*geluid onderin

*xenon past niet

*???

 

wat er op het vervanglijstje staat:*ander zadel

*middenbok

*DAM uitlaat

*tanktas

*170pk

 

Op de vraag of ik er opnieuw een zou kopen kan ik voorlopig niet antwoorden omdat ik hem nog niet lang genoeg heb.Wat me wel een beetje tegenvalt is de Honda service.Ik heb al 2x een mailtje gestuurd naar Honda België met de vraag of er ook in België een software update is voorzien voor de vfr1200 , buiten het antwoord dat mijn mail is ontvangen en ik binnen enkele dagen een antwoord mag verwachten heb ik nog niets ontvangen.

 

Mijn ideale motor: *vfr1200 met het geluid van een Triumph sprint st1050(=3cilinder)

*sportievere kleuren en bestickering

*koplampen van een Ducati 1199 Panigale

*gewicht 200kg

*verbruik van een liter of 5

 

Maar ik denk dat ik daar nog lang op zal moeten wachten!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb ook een vfr 1200 bouwjaar 2010 en zet hier mijn bevindingen betreft vfr 1200

 

pluspunten / rechtuitstabiliteit top alsook baanligging ( wel zwaarder sturen dan mijn vorige vfr 800 v tec)

 

mooi en degelijke afwerking carrosseriedelen die mooi aansluiten,

 

nadelen, bij stadsverkeer en stapvoets rijden 1ste en 2de versnelling op lage toeren zeer hinderlijk lawaai cardan transmissie! (motor laag vermogen) hiervoor heb ik met honda pan st 1300 gereden

dus het is mijn eerste honda niet ,daar heb ik dit probleem nooit geweten dan ga je er vanuit dat de techniek met de tijd zou moeten verbeteren op gebied van de cardan bij de vfr 1200 is dit dus NIET zo

 

verbruik zou beter mogen ( persoonlijke mening) en te kleine tank

 

bij de nieuwe modellen 2012 zou dit probleem verholpen zijn door de mapping aan te passen nieuwe versie, dus honda was zeker en vast op de hoogte van het probleem ( klakken van de cardan)!

 

voor de rest een dijk van een motorfiets en mooi design ( wel vindt ik dat honda zijn klanten laat in de kou staan betreft het probleem cardan en ze hiervoor een oplossing MOGEN aanbieden , ik ben de enige niet met dit probleem.

 

als er nog mensen zijn met dit probleem kunnen we er misschien samen iets aan verhelpen

 

Greetz taaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 mogelijkheden om de gas aanname en CFR te verbeteren :

 

ga naar de honda dealer en laat de update in de ECU schieten.

Of monteer een PC-V. De gasaanname is dan zijde zacht en ook het CFR is verdwenen.

Het onderliggende "probleem" is dat de VFR tgv emmissie eisen te schraal is afgesteld beneden de 3500 t/m.

 

post-3961-1331722483.jpg

 

Je kunt in de grafiek zien dat bij kleine gasklep openingen zeg tot 20% en bij toerentallen tussen 2500 en 3500 veel extra brandstof ingespoten moet worden op een juist benzine lucht mengel te krijgen.

@2500 t/min en 15-20% gasklepopening wordt er zelf 15 % meer benzine ingespoten. Op de plekken in de matrix waar meer brandstof wordt ingespoten levert het blok nu ook meer koppel.

Alle dips zij verdwenen.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft de powercommander , dit gaat denk ik niets uithalen aangezien de motor op laag vermogen staat ( belgie) mijn dealer heeft mij verteld dat dit niets uitdoet van pwc te plaatsen ( indien laag vermogen)

 

het klakken van de cardan hiermee gaat dit wel niet verholpen zijn denk ik, honda is wel op de hoogte van dit probleem maar spijtig genoeg laten ze ons hiermee in de kou staan ..... of er nog een volgende honda komt.....? weet ik niet .....

 

hiervoor heb ik een honda pan gehad cardan geen wisselreacties voelbaar , vfr daartegen dat is wat anders!

 

stadsverkeer dus binnen bebouwde kom op lage toeren is dit onaangenaam om mee te rijden, op autosnelweg een dijk van een motorfiets , maar de dag van vandaag met alle snelheidsbeperkingen 50 en 30 km/u is dit een hinderpaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou hierbij dan ook mijn bevindingen na 2 jaar VFR1200 en 15.000 km.

 

Positief:

geweldig mooie motor (natuurlijk rood!), die nog steeds veel positieve reactie geeft.

Erg veel vermogen.

Top remmen

Heerlijke en vertrouwde wegligging (banden, dunlop sportsmart)

Heerlijk geluid (met Akra zonder db-killer)

 

 

Wat mag beter:

Sloten, vooral tank en buddy geeft soms wat hapering

Tankinhoud

Gasreactie bij lage toerentallen

 

Ergo conclusio: heerlijke motor met een paar minpuntjes, ik zou hem zo weer kopen!

 

@dutchgixxer: ik ben zeer benieuwd naar zo'n power commander, wat kost zo iets, kun je hem zelf inbouwen en hoe bepaal je de optimale mapping ( ik neem aan op een rollenbank?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

MVG: wat betreft het geluid onderin: Ik heb i.o.m. hoofd technische dienst van Honda Nederland het staalkabeltje losgetrokken dat beneden de 5000 toeren die 2e klep dichttrekt. Op die manier krijg je géén storingsmelding van de elektronica, maar wél een mooi geluid onderin. Ik koop beslist geen andere uitlaat. Als je achter de motor staat is hij optisch in balans: aan de ene kant de cardan, aan de andere kant de "speciale" uitlaat.

 

Na 2 jaar en 43.000 km verder:

# moeizaam werkend contactslot (is onder garantie al een keer vervangen) en tankdop (zeer vaak smeren helpt wel iets).

# op vakantie bij het openen van de bezinetankdop is de sleutel afgebroken. (Ik heb ALTIJD een reservesleutel bij me. Gelukkig konden we, na wat gepruts, zelf de halve sleutel uit het slot krijgen en kon ik tanken). In Nederland onder garantie een nieuwe sleutel ontvangen.

# bij ca. 30.000 km bijna door de lak van de zijkant van de tank heen. (Ik heb geen andere motorkleding gekoht. Dus het moet aan de lakkwaliteit liggen!!!) Ik heb op goodwill basis eenmalig nieuwe zijdelen ontvangen. Nu zit er een protectiefolie overheen.

# 1x met elektronische startproblemen voor mijn deur stilgestaan. De motor is door de dealer opgehaald. Voor het inladen is door de dealer ook alles geprobeerd. Bij het uitladen bij de dealer liep de motor weer. Alles is nagemeten, maar de storing is niet gevonden. Ik heb er tot op heden geen startproblemen gehad.

# de kabelboom die over het balhoofd loopt heeft de lak weggesleten. De dealer vond dit geen terechte "klacht" maar heeft mij verzekerd dat dit, ook in de toekomst, geen doorslijten van de kabels tot gevolg zou hebben.

 

Heel veel koppel en vermogen.

Perfecte (vakantie)motor: ook voor lange afstanden.

 

Ben ik tevreden? ja. (Na wat garantiegevalletjes en de software update).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 VFR800's jarenlang te hebben gereden sinds een week in het bezit van een zwarte VFR1200F Touring Edition dus lekker compleet. ( specs zie site Honda ). Als extra daarbuiten zit er sinds gisteravond een BOS GTS demper op.

 

Sja wat valt er te vertellen na 450 kms.. het verbruik vind ik afgezet tegen de VFR800 redelijk maar mag nu nog niet echt aan het gas gaan hangen en het blok is ook nog niet ingelopen. Ik merk overigens totaal niet dat ik met een cardan onderweg ben ( eerste motor met cardan voor mij ), wegligging is super moet iets meer in de bocht gelegd worden tov de 800 maar ligt ie eenmaal dan brengt ook weinig hem meer van zijn lijn af en het gas pakt goed op, niet schokkerig... Windbescherming is super, heb de afgelopen week toch al menige regendruppel over me heen gehad en ook met de verhoogde ruit totaal geen last van turbulentie.)

 

Gewichtstoename is ook verwaarloosbaar qua gevoel, goede zit weinig last van de polsen...

 

Wat me wel ''stoort'' is de claxon, die zit niet alleen op een ''vreemd'' plek maar je moet lange duimen hebben om te claxoneren anders moet je hand toch enigszins van het stuur om erbij te kunnen ( of ik ben anatomisch niet helemaal in orde...:-) ) Is nu rechts indrukken terwijl links naar je toe volgens mij handiger is. Benzinemeter blijft lang op full staan...dan ineens zakken de blokjes redelijk snel op je display dus geen idee of dat nu echt helemaal naar behoren werkt.

 

As weekend naar de Eifel met vrouwlief daarna zijn 1000 beurt en dan heb ik vast meer te vertellen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...