Ga naar inhoud

tevreden over vfr1200 ?


MVG
 Delen

Aanbevolen berichten

. Benzinemeter blijft lang op full staan...dan ineens zakken de blokjes redelijk snel op je display dus geen idee of dat nu echt helemaal naar behoren werkt.

 

Rond de 100 km gaat normaal het eerste blokje uit (afhankelijk hoe vol je je tank doet) en daarna na gaat er telkens na +/- 25 km een blokje uit. Reserve blokje gaat vrij vroeg knipperen. Bij mij meestal rond de 250 km. Hoeveelheid kilometers afhankelijk van je rechterhand en buitenluchttemperatuur natuurlijk. :rolleyes:

 

mvgr. Johans VFR :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij niet het 2012 model? dan kun je toch de boorcomputer voor de resterende km's gebruiken?

 

Die benzinemeter blokjes is inderdaad wat progressief in verloop ipv lineair

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tsjaa, het aantal kilometers valt nog tegen, maar toch maar even een korte review. :wijsneus:

 

Lekker veel vermogen, beregoede remmen, kl*te slot in tankdop, snel protectiefolie op tank aanbrengen. Heb geen middenbok, dus moet nog op zoek naar paddock-stand. Flitsender(e) spuitwerk/ bestickering zou wenselijk zijn.

 

Staat op BT016's, maar reageert af en toe op belijning (kan aan banden liggen). In de (hopelijk nabije) toekomst te voorzien van Puig ruit en DAM uitlaat.

 

Cardan-reactie is er,maar alleen bij erg lage toeren. Dus dan maar wat meer toeren draaien, kost wel wat meer benzine,maar ik heb toch geen andere hobby, dus....

 

2012 mapping levert merkbare verbetering.

 

 

Als ik eens echt wat gereden heb, zal ik wel eens updaten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

wat het slot betreft : dit heb ik al vaker gehoord en heb er zelf ook problemen mee , zowel tankdop als contactslot gaan zeer moeizaam en ik ben dan ook aan het overwegen om een tankdop van Evotech aan te schaffen (zie MDI). Deze zien er goed uit maar het enige probleem (of is het mischien oplossing ?)is dat deze geen slot hebben.

Protectiefolie heb ik er ook opzitten van motorsticker.nl,je kan daar ook een volledige kit voor de vfr1200 bestellen die ook een protectiefolie voorziet voor spiegel,koplamp,enz....(altijd makkelijk bij een valpartij of steenslag).volledige kit komt op 128,25euro verzendkosten inbegrepen :shock:

aangepast door VFRLoos
Quote is overbodig dus verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op de site van detecto lack schutz. Staat ook folie voor de VFR1200f op. Veel voordeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag test gelezen over de 2012-vfr in motoren&toerisme:WE ZIJN ER BIJNA,WE ZIJN ER BIJNA MAAR NOG NIET HELEMAAL...

conclusie,de vfr1200-2012 komt frivoler voor de dag:*achterlicht is vervangen door een led-exemplaar

*meer grip op het zadel

*aangepaste wijzerplaat

*meer info op het dashbord

andere verbeteringen zijn nieuwe elektonica en een grotere voorkamer van de uitlaat moeten voor een vlottere uitstroom van de verbrande gassen zorgen wat de souplesse in de lagere toeren moet bevorderen,de samenwerking tussen krachtbon en cardan verloopt een stuk geciviliseerder al is de motor nog niet helemaal vrij van cardanreacties. door de hele elektonica aan te passen creëerde Honda de mogelijkheid om de vfr voortaan van tractiecontrole te voorzien.

met een verbruik van 6,9 l/100km en een tankinhoud van 19l zouden ze een 285km kunnen rijden hebben eer de boel droog valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja de sloten van de VFR 1200 zijn gewoon slecht van kwaliteit. Ik spuit er af en toe wat WD40 in. Vorig jaar maart stond ik in Rotterdam (Kop van Zuid) en bij het willen starten van de motor kreeg ik de sleutel niet gedraaid. (de motor was net 1 jaar oud) Vreselijk aan het pielen geweest, bang om de sleutel kapot te draaien en de ANWB gebeld. Uurtje wachten en met een busje WD40 draaide het slot weer. De ANWB kent dit probleem. Het materiaal van de sloten van veel merken en type motoren is een vorm van 'onbewerkt' metaal. Gevoeliger dus voor vuil, corrosie waardoor het slot niet goed draait.

 

Dus houdt 'm in het vet, dan start ie net!

 

Gr. ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren een dagje in de ardennen rondgereden,opvallend was dat het verbruik een pak minder was dan dat de motor nodig heeft als ik bij mij in de buurt blijf.Het ritje ginder was goed voor een verbruik van 6,3l en de terugweg over de snelweg had hij niet meer dan 5,7l/100km nodig (met 2 op de motor + koffers).normaal verbruikt hij een 6,8l.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ja de sloten van de VFR 1200 zijn gewoon slecht van kwaliteit. Ik spuit er af en toe wat WD40 in.

Geen WD40 gebruiken (dat trekt vuil aan) maar gewoon slotspray. Dat wordt o.a. door Abus (slotenfabrikant) geleverd.

aangepast door Arno71
Quote aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik een voorstander van grafietpoeder. Dit trekt helemaal geen vuil aan. Echter moet je wel zeeer voorzichtig zijn met grafiet. Gebruik je te veel dan blokkeert je slot zeker. Het goede is dan wel weer dat je het er zo uitblaast. Doseren dus.

 

WD40 zou ik ook afraden om dezelfde reden als AFS al noemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...