Ga naar inhoud

Welke bluetooth systemen praten met elkaar?


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey luitjes,

 

Ik ben eigenlijk benieuwd naar welke bluetooth setjes met elkaar communiceren aangezien niet elk motor rijdend stel en vrienden groep dezelfde helm hebben.

 

Zelf ga ik ook aan de test. Ik heb thuis liggen:

Schuberth SRC

N-com (versie 1)

Sqala rider solo

Chinese clone

2x Motorola setje via Marktplaats (40 euro) werken goed met elkaar!

 

evt allemaal in combi met de Zumo 550

 

Aangezien mijn vrouw nu sinds kort ook rijdt ben ik benieuwd welke van de setjes met elkaar praten.

Ik rij meestal met mijn Nolan hem met N-com systeem.

Mijn vrouw heeft een nieuwe NZI Vitesse II helm waar bluetooth ingebouwd zit (vermoedelijk fout geleverd aangezien we 219,- betaalden voor de helm. wat al goedkoop is, en bij het uitpakken ineens een bluetooth unit in de helm zagen. Terug surfend naar de webshop stond hij toch met bluetooth geadverteerd terwijl de reguliere winkelprijs 269 zonder bluetooh was... erg raar, maar wel een gelukje).

 

Ik zit nu op mijn werk maar ga als ik thuis ben ff aan de test.

 

Welke systemen kennen jullie die met elkaar praten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie zouden alle bluetooth toestellen met elkaar moeten communiceren. Dat is juist het principe achter "een standaard" als bluetooth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie zouden alle bluetooth toestellen met elkaar moeten communiceren. Dat is juist het principe achter "een standaard" als bluetooth.

En dat is het juist.

De ingebouwde systemen in de helmen praten juist bijna nooit met een ander merk.

 

Daarom leek het me leuk om een lijstje samen te stellen en ervaringen te delen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt in theorie, maar interessanter is over hoeveel kanalen / of met hoeveel tegelijk gepaird kan worden.

 

Kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat de Scala Solo maar met 1 gepaird kan worden, dus met de Zumo. Mijn teamset kan met max 2 anderen tegelijk communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een Scala G4 en ben er wel content mee.Verstaanbaarheid houd naar gelang omstandigheden bij 130 kmh wel zo'n beetje op. Dan krijg je toch wel teveel storing. En inderdaad hij communiceert met elk systeem als het maar een scala is. Verbinding is mogelijk met 3 verschillende motorrijders of 2 duo's op 2 motoren. Verder kun je je navi,telefoon en mp3 op aansluiten. Groot voordeel van dit systeem is het grote bereik van 1,5 km. Uiteraard in een vrije cirkel. Het systeem kan niet om het hoekje kijken.( B.v. grote gebouwen of rotswanden in de bergen.) Tevens geld bij aansluiting van een Q2 het bereik van de Q2 als maximum. Tip: kijk eens op Garmin.be. Deze jongens zijn een stuk goedkoper als in nederland, leveren snel en geven een goede service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een Scala XL Pro.

Kan met meerdere andere Scala's gekoppeld worden.

 

Maar weet iemand of je ook kan verbinden met een portofoon of zo iets.

Wat zijn de frequenties en/of kanalen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik weinig succes melden.

 

Alleen de 2 motorola's praten met elkaar, maar die horen ook bij elkaar.

De chinese clone praat met de Sqala

 

Helaas krijg ik de N-com (mijn helm) niet met de NZI van mijn vrouw aan de praat.

 

Heeft iemand een idee hoe dit alsnog te koppelen is? Via losse intercom ofzo?

Het is zonde als je een relatief duur bluetooth systeem hebt, dat je niet je met elkaar kan praten. En om nu Sqala's op de helmen te zetten terwijl er een systeem ingebouwd zit is ook zonde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Dat komt natuurlijk omdat er verschillende protocollen gebruikt worden door alle verschillende merken, zie hier voor de verschillen: http://www.radio-electronics.com/info/wire...th/profiles.php

 

Ik heb nog niet gekeken welke protocollen de hierboven genoemde merken hebben maar om ze met elkaar te kunnen laten praten zou je een soort universele router moeten hebben die het ene naar het andere protocol kan omzetten.

 

Bij Autocom hebben ze tegenwoordig de WIRE3 die zou wat verschillende systemen aan moeten kunnen maar helaas maar voor één pairing én via het bedrade Autocom-systeem.

 

Dit wordt nl gepretendeerd:

 

Has been tested to be compatible with the following popular Bluetooth headsets:

 

Sena

Cardo

Schuberth

Interphone

Nolan

Shark

J&M

 

Gr Newie

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi,

 

Vandaag getest met Qwerc, SRC van Schuberth en Cardo Q2 Pro werken met elkaar, maar dat is niet zo verwonderlijk want zijn beide van CARDO :1210:

 

Gr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg de Schuberth Src toch niet gepaired met de Solo. Is toch ook echt Cardo :)

 

Ik vind het overigens nog steeds volslagen onzin.

 

Dure helmen met in sommige gevallen een nog duurder BT setje, en niets praat met elkaar.

Zowel de vrouw als ik hebben fabrieksaf BT in de helm (Zij NZI, ik momenteel Nolan).

Is toch onzin dat ze niet kunnen praten met elkaar...

 

We gebruiken nu een 2e motorola BT setje om met elkaar te praten tijdens het rijden (cheap Marktplaats setje...)

Werkt trouwens prima...

aangepast door Arno71
quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dude,

 

Bij ons moest je wel even geduld hebben wilde je kunnen beginnen. De verbinding is er niet direct.

 

Op een ander forum las ik over de combi SOLO en Q2 Pro dat je wel 3 tot 4 minuten moet wachten totdat de verbinding er is na aanzetten.

Bij herkennen(pairen) zal do ook zoiets zijn.

 

Gr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...