Ga naar inhoud

86er start niet


snelheidsduivel
 Delen

Aanbevolen berichten

hoi,

 

ik wilde net met de motor naar mn werk maar mn rc 24 uit 86 wil niet starten. Op het contact werk alles, benzine pomp, lampjes en alles.

Zodra ik start hoor je ergens een klikje maar verder niets. Startmotor gaat dus ook niet rond.

Iemand een idee?

 

Afgelopen week heb ik hem rijdend weggezet.

Baal er behoorlijk van aangezien de 4wieler ook al bij de garage staat :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de snelle reacties.

 

Ik dacht zelf juist dat die "klik" van het startrelais komt.

Zal vanmiddag als ik weer thuis ben eens kijken.

 

Dat de accu dood is mag ik niet hopen, deze is nogal nieuw en dat zal dan haast moeten betekenen dat mn sr alweer kapot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, die klik is het aantrekken van het relais, maar het lijkt er op dat hij de stroom niet doorgeeft naar de startmotor.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de accu zo goed als plat is, kom je ook niet verder als klik! bij het startrelais. Ik zou werst eens de accuapanning meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de accu zo goed als plat is, kom je ook niet verder als klik! bij het startrelais. Ik zou werst eens de accuapanning meten.

 

:withstupid: Maar dan wel tijdens het starten.

Je kan dit ook, redelijk, controleren door op de controle lampjes te letten tijdens starten. Als ze zo goed als uitgaan is je accu plat.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de grote knop uitstaat, draait de startmotor wel rond bij de rc24. Tenminste bij de mijne. :P

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het starten al via de grote knop zou gaan zou het nooit de start stroom zijn, maar ten hoogste de aansturing en dan hoor je de klik weer niet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het het startrelais is dan moet de motor gewoon te starten zijn als je de startmotor even rechtstreeks op de accu aansluit.

Maar dan kan het ook nog de startknop zijn waar door oxidatie teveel weerstand in gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij mijn yamaha was er net genoeg overgangsweerstand om nog wel stroom door te laten voor de klik maar niet genoeg om hem ook echt om te zetten.

Dus toch, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verlichting blijft gewoon branden tijdens het starten, er zit natuurlijk wel een beetje een dipje in, maar weinig bijzonders. Zelfs met dimlicht aan valt deze niet weg.

Ga wel even met de meter aan de gang en zal iig beginnen bij de accu zowel onbelast als belast.

 

Sluit me in iedergeval qua gevoel even bij vfrikus aan, alles gaat goed tot aan het startrelais. Deze trekt aan en daarna gaat er iets mis volgens mij.

Maar goed; meten is weten.

 

Trouwens is het niet zo dat, normaal gesproken, bij een te lage accu spanning het startrelais gaat klepperen?

aangepast door snelheidsduivel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij mijn yamaha was er net genoeg overgangsweerstand om nog wel stroom door te laten voor de klik maar niet genoeg om hem ook echt om te zetten.

Dus toch, ja.

Als dat het geval is zijn de contacten van het start relais rot.

Een relais word aan getrokken of niet. Wat dat betreft een redelijk "digitaal" ding. Hij doet het of doet het niet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...