Ga naar inhoud

Hyperpro veren


V4hier
 Delen

Aanbevolen berichten

De planning is om woensdag even naar Motorhuis Langezwaag te gaan om informatie in te winnen over het vervangen van het verenpakket door Hyperpro-vering.

Ben benieuwd naar de mogelijkheden. Aan de andere kant twijfel ik ook beetje om mijn motor zo'n investering nog wel waard is. Maar aan de andere kant, heb het idee dat de VFR nog lang niet "op" is en verbeterde rij-eigenschappen zijn ook wel wat waard.

 

Hoop in ieder geval voor mei een keuze te hebben gemaakt en wellicht de vering te laten vervangen, want dan moeten we de Viffer door de Eifel sturen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt daarnaast ook Rooske in Tynaarlo proberen m.b.t. het inwinnen van info.

Die zit naast Ohlins tegenwoordig ook in andere merken waaronder hyperpro.

Naar verluid zijn de prijzen niet raar.

Ik moet nog even een dag plannen maar ik ga eerst even bij Rooske langs voor advies.

 

Ik ben benieuwd naar je ervaringen van aankomende woensdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Garmin in de tanktas, ik hoop dat ik vanmiddag iets eerder de werkplek kan verlaten. Ben heel erg benieuwd naar de mogelijkheden. De rit naar en van Zwolle voelde als een cruiseschip die al deinend over de zee vaart, daar moeten we dus echt iets aan gaan doen. Arno, wanneer ga jij naar Zuidlaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rit naar en van Zwolle voelde als een cruiseschip die al deinend over de zee vaart

 

Daar had ik zaterdag ook last van, alleen lag de oorzaak ergens anders in de vorm van een spaanplaatschroef...

Ik heb nog geen datum geplanned om naar Tynaarlo te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nieuwe hyperpro shock zit er nu op. Ik heb nog 700 km met de oude demper met nieuwe veer gereden, dat was al een goed merkbaar verschil, ook natuurlijk omdat de voorveren vervangen zijn. Nu ook de demper achter is vervangen, is de wegligging nog verder verbeterd merk ik na een paar honderd km test-km's. De nieuwe demper is een eenvoudige emulsiedemper zonder extern reservoir, maar de veerweg is iets groter dan de standaard Showa. De uitgaande demping is met een klikring te verstellen zonder gereedschap. Met een haaksleutel is de veervoorspanning te verstellen, zoals bij de standaard demper. Door deze ingreep heb ik nu een heerlijk sturende fiets. Comfortabeler en tegelijk strakker. Goedkoper dan een nieuwe motor aanschaffen :) Meteen maar een hugger gemonteerd om de nieuwe demper glimmend te houden.

Bij Hyperpro heb ik het productieproces kunnen bekijken. Mooi om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...