Ga naar inhoud

waar laat je je helm


V4hier
 Delen

Aanbevolen berichten

Leuk advies in het instructieboekje van nieuwe helm: liever niet op de tank leggen i.v.m. mogelijke benzinedampen die de helm kunnen aantasten. Ook niet aan het stuur of over de spiegel hangen want dat is niet goed voor de binnenzijde. Natuurlijk wil je goed advies best opvolgen maar waar laat je je helm dan als je even tankt of een andere korte stop maakt? Je zou hem met de kinband aan een clip-on kunnen hangen. Op een muurtje leggen vind ik eigenlijk zonde omdat je dan makkelijk de onderkant van de voering beschadigt. Vroeger keek ik niet zo krap maar met een prijzige SR1 ben je wat voorzichtiger. Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Hetzelfde heb je eigenlijk ook als je het zadel verwijdert. Je legt hem niet op straat of een andere grove ondergrond want de rand waar de bekleding overheen is geslagen is zo stuk. Soms ben je echt aan het zoeken als er geen gras o.i.d. in de buurt is.

aangepast door V4hier
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik mijn topkofferdrager heb gemonteerd dan op de duobuddy of in de topkoffer. En anders op de grond naast de standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de VFR (750) zit bij het slot van je zadel een extra 'oog'. Dit kan je laten zakken. Daar doe je dan 1 van de ogen van je dubbel-D-ring sluiting door heen en daarna weer op slot et volia!

Na enig oefenen word je daar best handig in.

Stelen wordt ook wat lastig. Natuurlijk is doorknippen een eitje, echter wil niemand een helm hebben waarvan de sluiting mist/kapot is :).

 

Ik ga ff een plaatje zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kinsluiting dicht en dan omgekeerd aan de spiegel hangen. Of dat met een integraalhelm ook 'lekker' gaat weet ik niet.

En bij tanken hou ik hem gewoon op. Bij betalen aan een kassa gaat het kinstuk omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das grappig, blijkt dat ik het bij korte stops meestal anders doe dan ik dacht. Simpwel over de achterste voetsteun hangen!

post-3621-1329155036.jpg

 

Dit is voor als ik wegloop bij mijn schatjes (de helm + de motor ;))

post-3621-1329155020.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij tanken hou ik hem gewoon op. Bij betalen aan een kassa gaat het kinstuk omhoog.

 

Hier ook. En anders leg ik hem toch tussen tank en windscherm (waarbij hij op het stuur steunt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een integraal helm. Voor even hang ik hem aan het kinbandje over de linker spiegel. Voor wat langer aan het helmophangbeugeltje achteraan bij het zadelslot(is ie meteen ook niet zo makkelijk mee te nemen door iemand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook een intergraal helm, en met tanken , leg ik hem meestal op de pomp. anders hangt ie aan de spiegel , of ik leg hem op de tank. eingelijk bijna nooit op de grond nu ik er zo over na denk .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder z'n eigen methode :) Het helmslot bij het linker achterstepje gebruik ik ook als ik de helm bij de motor moet achterlaten, maar dat is niet altijd ideaal als de motor vies is. Sommigen zullen daar nooit last van hebben uiteraard ;) Een topkoffer is dan natuurlijk het handigste. Ook de suggestie op de grond op je handschoenen is een goed idee. Aan de spiegel hangen lijkt me ook niet echt kwaad kunnen trouwens, behalve als die vol vliegen zit.

Grappig eigenlijk dat ik soms zo loop te klooien als ik eerst m'n zonnebril afzet en op de tank leg, waar hij afwaait of schuift, en als hij blijft liggen valt hij wel als ik de helm ergens gehangen/gelegd heb en de motor kantelt als ik hem op de jiffy laat zakken, want dan ben ik die bril alweer vergeten. Onderdeel van het ritueel zullen we maar denken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook. En anders leg ik hem toch tussen tank en windscherm (waarbij hij op het stuur steunt.)

 

een integraal helm mag je niet ophouden bij het tanken. Straks al helemaal niet meer bij het boerkaverbod :bugerit:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...