Ga naar inhoud

nieuwe helm kopen


erjo
 Delen

Aanbevolen berichten

vandaag naar de motorbeurs geweest. Eerst naar de VFR stand gelopen en en kop koffie genuttigd en een leuke gadget gekregen. Wat en cluppie he? Na de kofie de beurs rondgelopen. Mijn doel was een nieuwe helm scoren. Mijn huidige schuberth helm is bijna 6 jaar in de weer geweest. Ik ben diverse stands afgelopen maar ik zag uitsluitend c3 helmen, geen integraal helmen. Mijn voorkeur gaat uit naar een integraal helm, Schubert heeft een hele goede reputatie op geluids niveau; voor mij een belangrijk criterium. Al lopend kwam ik bij Shark helmen terecht, in dit geval de importeur. Daar heb ik een model Speed R gepast, het nieuwste type wat nog niet in de winkel licht. Opvallend was en hele goede pasvorm, grotere kijkhoek, dus en groter vizier wat met name aan de zijkant meer zicht biedt. Het vizier is aan de onderkant en bovenkant dikker, waardoor er geen enkele vertekening is. Verder heft de helm een ingebouwd zonnevizier wat uitgeschoven tot op het puntje van je neus komt. Ook de ventilatie is goed, met diverse instelmogelijkheden. Binnenkant heft uitneembare kussens die lekker strak zitten en goed aanvoelen. De helm heeft een aerodynamische vorm en ziet er zeer goed verzorgd uit. Je begrijpt het, ik twijfel nu tussen Schuberth en Shark. Wie heeft ervaring met een Shark helm, tred naar voren zodat ik weet wat te doen.

 

Ik hoor het graag van jullie, Shark gebruikers.

 

Groetjes, ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

aangezien de helm nog niet in de winkels ligt zal er ook nog geen lid zijn die er ervaring mee heeft?

nog geen reviews op het grote wereldwijde web gevonden?

 

als de geluidsspecificaties goed zijn en hij zit goed en lekker zou ik er gewoon voor gaan (ik vind pasvorm zelf het belangrijkste criterium)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zusje heeft na veel zoeken uiteindelijk ook een Shark-helm gekocht vorig jaar en is er erg tevreden mee. Voor zover ik dat van buiten kon beoordelen (ik pas geen xxs :P) zag hij er erg mooi uit qua afwerking enzo. En dat zonnevizier werkt erg goed. Net als de Pinlock. Was ook niet heel goedkoop trouwens, maar dat is een Schuberth ook niet...

Ik ga in ieder geval morgen ook even kijken, heb ook een nieuwe helm op het verlanglijstje staan voor dit jaar... :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de C3 en vind hem heerlijk zitten, geluidsisolatie is goed, maar ik rij wel met oordoppen. (toch te veel lawaai om zonder te rijden, maar dat is bij elke helm zo volgens mij)

 

De C3 is een fijne helm, maar ik zou voor een aanbieding gaan.

De prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen scheef.

 

Ik heb er toch wel wat probleembjes mee gehad.

Zonnevizier aansluitpunten die afbreken (garantie gevalletje)

Het vizier lekt nu (dat begon al na 1,5 jaar, prijsopgave gehad van rond de 130 eur)

pinlock werkt nu niet meer goed (ok dat is normaal dat een pinlock na een aantal draaguren dat gaat doen)

 

Kortom fijne helm, maar er gaat nog wel eens iets mis mee, dus hij had wel wat goedkoper gemogen in mijn ogen.

(ik gebruik hem dan wel dagenlijks van maart-november) dus gebruikt wordt hij dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, als je naar een beurs gaat waar Schubert wel staat (zoals de Intermot in Keulen), dan hebben ze daar een servicepunt en repareren ze jouw helm (meestal) gratis.

Als jij een mail stuurt naar de fabriek met een kopie naar de importeur (Splash Design) dan zullen ze je waarschijnlijk ook een beter aanbod doen dan wat je nu hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, als je naar een beurs gaat waar Schubert wel staat (zoals de Intermot in Keulen), dan hebben ze daar een servicepunt en repareren ze jouw helm (meestal) gratis.

ik heb een Shoei systeemhelm en zij hebben het voordeel dat deze een servicepunt hebben op de motorbeurs, bij de TT en bij de WSBK.

ik had na twee jaar probleem met de ventilatieschuif op de kin, is het complete draaiende kindeel ter plekke kosteloos vervangen, topservice!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je helm aan je criteria voldoet, dus integraal, weinig ruis en goede pasvorm. Vergeet dan ook niet op gewicht en kwaliteit te letten. Wel zo fijn als je niet continue 10kg op je nek hebt die wind staat te vangen. Pinlock vizier is ook handig weet ik uit ervaring en eventueel dus een ingebouwde zonnebril.

 

Wat veel mensen vergeten is om te kijken naar de aerodynamica. Als je nu veel last hebt van de wind, kan je misschien zorgen dat je een helm koopt die dat anders wegwerkt. Zelf heb ik tijdens het passen geen Shark genomen omdat hij bij mij op mijn voorhoofd klemde. De pasvorm van een schoei paste het beste bij mij eigenwijze hoofdje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, als je naar een beurs gaat waar Schubert wel staat (zoals de Intermot in Keulen), dan hebben ze daar een servicepunt en repareren ze jouw helm (meestal) gratis.

Als jij een mail stuurt naar de fabriek met een kopie naar de importeur (Splash Design) dan zullen ze je waarschijnlijk ook een beter aanbod doen dan wat je nu hebt.

 

hmm ik kijk wel even, de helm wordt 3 jaar dit jaar, dus het wordt tijd om hem weer te vervangen.

Bedankt voor de tip iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kwaliteitshelm gaat normaal gesproken zo'n 5 jaar ( 7 voor de mooi weer rijder) mee dus 3 jaar vind ik wel wat weinig.

Ik heb de Nolan N103 en die gaat er nog niet uit na bijna 4 jaar nu ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad 3 jaar is wat weinig, maar ik gebruik hem wel in weer en wind en hij heeft er al een 45.000 km opzitten

 

En als ik dan flink moet betalen voor een lekreparatie en er moet ook nog een nieuwe pinlock in dat wordt het toch wel duur en misschien aardig om weer naar een nieuwe te kijken.

 

Zal er eens een mailtje aanweiden dan, maar ik heb persoonlijk geen zin meer om 200 eur in een C3 van 3 jaar oud te stoppen.

Hij was al te duur in mijn ogen en dan komt dit er ook weer overheen. Nog meer geld, laat maar zeg ik dan er zijn wel andere merken helmen.

 

Misschien ook maar eens naar de Nolan kijken, Petra moet wel weer een nieuwe helm, die van haar is nu ruim 6 jaar, dus misschien kan ik ergens een leuke deal maken.

Shubert staat voorlopig niet als eerste keus, dat mag duidelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinlock zijn de kosten niet maar voor dat zonnevizier mag Schubert wel over de brug komen vind ik.

Ik heb problemen gehad met de bediening van het zonnevizier in de Nolan en hij viel bij een gat in de weg (of slechte spoorwegovergang enz.) vanzelf een stukje naar beneden en Nolan heeft beide upgrades geheel gratis opgelost terwijl het probleem met de bediening pas na de garantieperiode optrad.

Dus van een helmenfabrikant zoals Schubert die toch wel als de betere gezien wordt met bijbehorende prijs mag je toch wel wat meer verwachten :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Weken geleden hebben mijn vrouw en ik een Schuberth C3 gekocht (25% korting en niet uit de voorraad, maar van de importeur). Redenen: voor ons een heel goede pasvorm, solide en degelijke uitstraling, goede recensies en een strak design. Bovendien is de helm nu ruim 3 jaar op de markt en zijn er lichte modificaties geweest, waardoor de kinderziektes er wel uit zijn. Overal kun je wel onderdelen (hoop er niet veel nodig te hebben) krijgen. We hadden ook nog bijna de communicatieset erbij gekocht. Helaas komt die niet zo sterk uit de testen. Onze Cardo-set, waar we heel tevreden mee zijn, konden we er heel goed in monteren (kraag voor een klein stukje opengetornd en alles netjes weggewerkt).

 

Een andere zeer goede en heel goed geteste helm is de Lazer Monaco (carbon!). Superlicht, ook zeer degelijk en bovendien scherp in prijs. Uniek meekleurend vizier. Helaas zeer slecht verkrijgbaar (wel bij Rad in België). Dus: waar moet je heen bij een eventuele reparatie? Hoe kom je aan onderdelen? Bovendien zat mijn kin klem tegen het kinstuk, terwijl ik bij de C3 (maatje M) nog voldoende ruimte heb voor een microfoon.

 

Bij andere nieuwe helmen, Shoei Neotec, HJC R-PHA max, ben ik toch wat huiverig voor onverwachte tekortkomingen. Bovendien zien deze helmen er lomp uit als je ze vergelijkt met de C3. Vergelijk het kinstuk maar eens met elkaar.

 

Maar goed, TS gaat voor een integraalhelm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is natuurlijk heel veel keus in helmen maar het zijn de eisen die je voor jezelf stelt waaraan de helm moet voldoen en een ander belangrijk aspect is je budget. Ik heb daarom gekozen voor de BMW helm waarbij het geluidsaspect een belangrijke eis was voor mij. Let er dus op dat je niet alleen een stille helm hebt en dan vervolgens erachter komt dat je een grote 'Bluetooth kast' aan je helm plakt omdat er niets anders paste.

Zie hier voor meer info.

 

Als ik weer de keus krijg om een helm te kopen zou ik hem weer kopen. Maar dat zei ik van mijn vorige Schuberth Concept toen ook. Tijden en technieken veranderen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag voor het eerst met mij nieuwe Shoei Neotec naar mijn werk gereden. (Gisteren opgehaald bij de dealer.)

 

Neotec_AnthraciteMetallic__75299_zoom.jpg

 

Direct de G4 Scala Rider er opgezet. Je ken het hele interieur eruit halen als je dat wilt, maar voor de montage hoef je alleen de wangstukken en de oorstukken eruit te halen. Er zitten in de helm speciale uitsparingen voor de montage van de speakers.

 

Wat een heerlijke comfortabele en stille helm. En met de kou vanmorgen was de verder uitstekende ventilatie goed te voelen (en dus maar weer dicht gedaan. Ik was net gewend aan die 28 gr in Johannesburg).

 

Als ik er wat langer mee gereden heb laat ik wel meer weten hoe die verder bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik kijk wel even, de helm wordt 3 jaar dit jaar, dus het wordt tijd om hem weer te vervangen.

Bedankt voor de tip iig

 

Shoei zegt in hun gebruiksaanwijzing dat die om de vijf jaar vervangen moet worden.

Dat lijkt mij ook wel een leeftijd die een kwaliteitshelm moet mee kunnen gaan.

Zelf heb ik 5 jaar en ongeveer 60.000 km met mijn vorige helm gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...