Ga naar inhoud

nieuwe helm kopen


erjo
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, tis een Shoei XR1100 geworden. WIT, dus ik lijk net de broer van de Stig, maar dan enkele kilo's zwaarder......

 

Past goed, is stil (ten opzichte van de Shark-voorganger)....

 

Cardo is gemonteerd, dus bij een beetje goed weer morgen een uitgebreide test...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Leuk om te lezen hoe iedereen op zijn/haar manier met het fenomeen helm omgaat. OOk leerzaam en interessant. Maar dit geheel ter zijde: ik heb vorige week mijn nieuwe Shark Speed-R helm opgehaald en afgelopen zondag maar eens over de kruin getrokken. Heeft allemaal lang geduurd vanwege de grote vraag en achterstand met productie, distirbuite en levering.

 

Eerste indrukken: helm is mooi om te zien en kwalitatief goed afgewerkt:

binnenzijde is comfortabel met dragen en zit 'goed' strak om je gezicht:

pasvorm voor mijn hoofd goed, even wennen weer maar dat voelde prettig aan:

onder de binnenvoering zit kleefband waarmee je Blue Tooth oordoppen en microfoon kunt opplakken:

oorluidsprekers zitten in een soort zakje: comfortabel qua dragen:

draad van microfoon en oorspeakers zijn goed en en heel eeenvoudig weg te werken onder de binnenebekleding:

mooi en zwaar vizier, grote beeldhoek:

ingebouwde zonnebril die op het neuskapje aansluit:

kinstukje die je onder in de helmrand schuift en wind aan de onderkant van de helm afschermt:

vizier instelbaar v.w.b. mate van strak of losser op en neer halen;

geluidsnivo bij 70 - 90 km uur normaal (Scala Pro II goed te horen)

bij 100 - 130 km per uur redelijk, je voorkomt nooit dat alle geluid geelimineerd wordt:

 

 

Dus petje af voor Shark!

 

Groetjes, Erwin José

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week ook maar de knoop doorgehakt.

 

Keuze gemaakt tussen C3 / Neotec en Nolan N104. Het is na passen en proefrijden de Nolan N104 geworden. Zat erg goed en heel gebruiksvriendelijk ( vizier, schuifjes voor ventilatie etc.).

 

De keuze tussen deze en de Neotec was lastig. Het zijn beide goede helmen. De Neotec was zelfs iets stiller en voelde "stijver"aan. Maar ja in vergelijking met m'n bijna 10 jaar oude HJC waren beide nogal wat stiller.

 

 

Het was uiteindelijk de mooie set aanbieding, N104 + B4 bluetooth systeem, wat de doorslag gaf. Ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden, maar totnogtoe erg tevreden en dat B4 systeem met radio, telefoon, helm-helm en navigatie, verbindingsmogelijkheid.... top!

 

Wat ik een ieder aan wil raden is niet alleen passen maar ook even gaan proefrijden. Hiermee vorm je al in een paar km een bruikbare mening wat bijdraagt tot de juiste keuze.

 

grtz.

Ral

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de aanschaf van mn VFR ook een nieuwe helm aangeschaft want mijn Shoei race replica was toch een jaar of ... :unsure: minstens 10 oud.... Ik heb wat reviews mbt tot mn nieuwe Shark Vision R gelezen....maar reviews zijn natuurlijk heel persoonlijke zaken. Pasvorm getest en het zit eigenlijk perfect, ruimte om de oortjes van de headset goed in weg te werken, uitneembare wasbare voering en een geintegreerd zonnescherm ( das een heel prettige en natuurlijk coole gadget) Binnen de range van de Vision R heb je dan ook nog bepaalde kleuren. Ik heb gekozen voor de illumi en die ziet er in het donker dan ook wel enorm cool uit....die witte stukken gloeien dan helemaal lichtblauw op....echt supergaaf ( zie foto) :photoqj9:

 

post-5004-1340538869.jpg

 

Qua crashtests is hij gewoon goed. Heb ik dan geen andere wensen of minpuntjes meer zul je denken.....wel dus. Een helm die windruis elimineert. Nou weet ik wel dat dat nooit helemaal geëlimineerd kan worden maar ik heb het idee, en kan me daar natuurlijk in vergissen dat mn oude shoei dat beter deed....veel beter (binnenkort weer eens een stukje opzetten en testen). Nou heb ik natuurlijk de mogelijkheid om mn op maat gemaakte oordopjes in te doen.....maar wat moet ik dan nog met die speakertjes aan de binnenkant mbt to navigatie...helemaal nix dus.

 

Dus ja het design en is geweldig ( net als vele Bandit helmen) draagcomfort zeer prettig, maar volgende keer wanneer ik weer een helm ga kopen ga ik er eerst een stukje mee rijden en kijk of hij ook aan MIJN windruis criteria voldoet. Is hij dan slecht , nee helemaal nie...... zolang ik van de autoweg afblijf is hij ook cool, lekker comfy en redelijk qua geluid.

 

Ik kan dus alle dingen die ERJO hierboven beschrijft beamen behalve het geluidsnivo maar dat zou qua type nog iets anders kunnen zijn. Bij 100-120 zou ik het als redelijk bestempelen....vanaf 130 is dr geen tommie meer hoorbaar, of dat wat ik hoor zou zou tommies Brammetje moeten zijn die constant in mn oren fluit, en vanaf die snelheid omhoog wordt het geluidsnivo rechtevenredig slechter.Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat in tegenstelling tot mijn oude Shoei er hier uitsparingen zijn gemaakt voor een headset....en daar waar uitsparingen zitten kan nou éénmaal geen isolatie zitten.

Dus tip voor de volgende aanschaf....design check, draagcomfort check, en dan de windruis check dmv stukje rijden.

,

aangepast door **INSOMNIAC**
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik natuurlijk de mogelijkheid om mn op maat gemaakte oordopjes in te doen.....maar wat moet ik dan nog met die speakertjes aan de binnenkant mbt to navigatie...helemaal nix dus.

Wat is er op tegen om oordoppen in te doen én te luisteren naar de navigatie? Geluid zal wat harder moeten worden gezet.

Zelf rij ik met oordoppen en met een bluetoothcommunicatieset en dat gaat goed samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here. Ik heb een Shoei Neotec wat zeker weten mijn stilste helm tot nu toe is, maar ik heb ook altijd oordoppen in, ook als ik muziek wil luisteren of met anderen wil praten. Gaat prima! B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er op tegen om oordoppen in te doen én te luisteren naar de navigatie? Geluid zal wat harder moeten worden gezet.

Zelf rij ik met oordoppen en met een bluetoothcommunicatieset en dat gaat goed samen.

 

 

Op zich is er helemaal nix op tegen maar de instructies van mn tomtom klinken ( zelfs op zn hardst) niet hard genoeg. Inkomende telefoongesprekken daarintegen komen wat harder door.Zal eens op mn gemak kijken of de oortjes nog wat beter gepositioneerd kunnen worden. Heb inmiddels de versterkte tomtom stemmen gedownload (en nu maar hopen dat de speakertjes niet overstuurd raken en vervormen). Zou zo maar kunnen dat mn BT set en tomtom niet de beste match zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
@ mover,

 

mag ik je wijzen hierop:

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=19020

Bedankt voor de tip, maar afgezien van het feit dat ik natuurlijk veel te laat ben had ik sowieso geen gebruik van je aanbod gemaakt... Ik ben de laatste tijd veelvuldig aan het passen geweest, en ik ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwere Schuberth-helmen (de C3 en helaas ook de S2) niet de juiste pasvorm voor mijn hoofd hebben. Over een maand krijg ik voor mijn verjaardag een helm die me bij het passen meteen als gegoten zat en ook verder aan al mijn eisen/wensen voldoet:

 

p29_white_b.jpg

 

Een Shoei Neotec in het wit B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook de neotech gewoon een fijne helm en past perfect.

ook na een lange rit 450 km doet de helm geen zeer of heeft zgn drukplekken.

 

ik ben er blij mee.

 

mvg van tonnie

aangepast door VFRLoos
Quote verwijderd ...... again
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...