Ga naar inhoud

Pilot road 2 of 3?


McFly
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb een keer de 200 overschreden, maar ik vind er geen zak aan. Veel te vermoeiend ook.

Ik rijd ook als een slome, denk ik.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een slome rijder bestaat niet, lekker je eigen tempo rijden, dat is ook beter voor je gezondheid. Nooit over je grenzen heen gaan.

 

Maar ook bij langzame snelheden merk je wel degelijk wat een band doet hoor. Een lange bocht bv op een klaverblad en je rijd een 60 km/h lekker schuin dan voel je wel degelijk wat de banden doen.

Maar het is net wat Frank zegt de ene merkt het eerder dan de andere.

 

En er is gewenning, toen ik rond mijn 20ste op mijn CBX rond reed vond ik het best een goed sturende en remmende motor, heerlijk, met de lekkere 6 pitter sound :piraat:

 

Toen ik twee jaar geleden weer een CBX kocht en ik natuurlijk verwend was door de huidige techniek van de VFR1200 was die machine niet te vergelijken zeg, worstelen om hem door de bocht te krijgen en om te remmen moet je een anker bij je hebben :pompomdown: (de sound blijft wel geweldig) (en goede banden eronder, nieuwe schokbrekers enz)

 

Zo is het inderdaad wel eens goed om tijdens je motor-carrière een aantal banden te proberen om zo een eigen gevoel te hebben bij meerdere banden. Dutchgixxer verteld het uitstekend.

 

Ik ben een Michilin mannetje (ja, ik begin er ook in het echt op te lijken :pompomdown: )

 

BT's die het best goed doen bij droog weer bevallen mij helemaal niet, zeker in de regen. Ik heb er niets mee.

En dan zet Honda standaard ook nog van die oude modellen er op :dry: op de Hornet van Petra staan verdorie BT-012's die zijn ook al weer oud. Misschien maar weer eens naar Frank toe......

 

MPR banden bevallen mij goed, het wat bewegen in de bocht en bij zijwind ondervind ik niet als hinderlijk, het vallen in de bocht vind ik zelfs wel een lekker gevoel, alhoewel ik me kan voorstellen dat iemand anders dat een akelig gevoel vind. De BT ligt neutraler in de bocht.

 

Sportbanden zijn sowieso veel lekkerder maar bij woon-werk verkeer ook door de regen geen optie, ze zijn ook veel te snel glad.

 

De Dunlops heb ik nog niet gereden, moet ik toch maar eens doen, eerst de MPR3 maar eens oprijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Wat heet sloom, ik houd gewoon niet van heel hard jakkeren. Ik vind 60 en 80 kilometer wegen met veel bochten veel leuker.

En ondanks dat ik niet vaak hard rijd heb ik niet veel "schaam"rand op mijn banden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , Een goeie opmerking van Frank om verschillende setjes te proberen tijdens je motor carriere.

Die van mij is eigenlijk nog maar net weer begonnen, heb van de Zomer de VFR aangeschaft en meteen lekker rijden, goede spanning erin 2,5/2,9

en rijden maar, totaal nog geen ervaring met banden en dergelijke maarja je wilt rijden na zòn lange tijd dus een aantal tochtjes gemaakt en relatief veel woon/werkverkeer

In de tussentijd lid geworden van dit forum en dan ga je leren over hoe en wat met de Fiets , zo ook over de bandjes en hoe ;) Mijn fiets had ongeveer 4 jaar stilgestaan in een droge verwarmde hal totdat ik begon te rijden, maar het vreemde vond ik dat de banden zeer snel sleten, voor Pirelli en achter Bridgestone , dus na een dikke 1000 km was de voorband op ,je zag hem slijten dus toch maar eens gekeken naar de jaartal code en ja je voelt `m al ,allebei zwaar verouderd, voor `97 en achter 2002 , erg dom van mijn kant :blush: Ik was te enthousiast om maar te kunnen rijden en ik denk dat ik veel geluk heb gehad, voor het zelfde geld :?

Even back to topic , ik ga nu voor de MPR2 en dan maar zien hoe ze bevallen, en zo niet dan oprijden en wat anders eronder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...
Ik heb begin vorig jaar ook voor de keuze gestaan voor een setje PR2 of PR3 en heb voor de PR2 gekozen vanwege de vele kleine sipes in het loopvlak van de PR3 die mogelijk veel steentje oppikken en daardoor eerder tot lekrijden leiden. Geen idee of dat het geval is, maar er was toen helemaal weinig ervaring met het nieuwe type en de PR2 is mij in het verleden zeer goed bevalle, stukken beter dan de PR1.

 

 

Ik heb 2 achterbanden van de pilot road 2 lekgereden omdat het profiel daar gevoeliger voor zou zijn; of ik heb gewoon pech gehad.

Momenteel zit er weer een setje pilot road 1 op en die heb ik elk geval niet lek gereden.

 

Komende week komt er een setje road 3 op en het zal mij benieuwen hoe die bevallen.

 

Nerveus gedrag heb ik nog nooit ervaren met welke michelin dan ook maar ik hou ook wel van een licht sturende motor die gemakkelijk om te gooien is in de bochten!!!

 

 

 

Groetsels VFRené

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 sets MPR2 opgereden en 1 keer een lek gehad en nu had ik vorige week de Radsmart lek dus lekrijden is gewoon pech hebben.

In beide gevallen gewoon een veter erin gefrot dus fijn opmaken die band B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja, het is maar net wat je lekker vind. Zo heb ik bij al mijn Michelin banden geen goed gevoel aan overgehouden. De PR 1 is er bij mij voor einde km's afgehaald omdat hij na 8000 km alle kanten begon op te glijden behalve de goede en ook nog onverwachts, de PR 2 hetzelfde liedje. De PR 3 zal ik dus niet meer proberen. Ik ben niet levensmoe.

 

En ik had op de CBR600 al zo'n mooie ervaring met de standaard gemonteerde Macadam..... Al is die wel stabiel bij remmen. Voorband zat een mooi vierkant blokje op en achterband tot op het canvas geremd :whistle:

Na het korte vliegmoment heb ik op mijn nieuwe brommer gelijk goed rubber geëist. :D

 

Edit: het laatste verhaal was in 1995, toen er nog geen PR's waren. Heb de PR's pas uitgetest op de VFR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel heel raaqr dat de ene zweert bij MPR2 en/of 3...en de ander hem niet wil omdat hij niet levensmoe is. Ik heb er zelf nooit mee gereden, maar zover uiteenlopende meningen??? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de 180 in B uitvoering, oftewel de versterkte uitvoering? Vooral mensen die met beide utvoeringen hebben gereden zouden hier misschien iets over kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf net een nieuwe MPR3 op laten leggen en er lag een MPR2 op. De band beweegt minder, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat de voorvering is aangepast. Onder streep zitten banden toch vooral tussen je oren. Het gaat om het vertrouwen wat je er in hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na een Eifel weekend met zowel droog als zeer nat asfalt erg te vreden over de MPR3, enige hekel punt is dat ie op hoge snelheid (180+) wat wiebelt met de koffers achterop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar mag je de band niet de schuld aangeven. Ligt echt aan jezelf dat je te hard rijdt met de koffers. Laatste keer heb ik ook rond de 200 met de zijkoffers erop gereden en dat komt door de turbulentie, wat een wiebel/schud gevoel geeft in je motor.

 

Maar ik heb me laten vertellen dat Honda de max. adviessnelheid met koffers op je motor legt op 130 km/h.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan kloppen Rob, staat me iig iets van bij op basis van de usermanual die bij de VFR zat.

Al met al, met of zonder koffer: het zijn super bandjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...