Ga naar inhoud

welk kettingvet gebruik jij ??


Waltersan
 Delen

Aanbevolen berichten

In de inleiding hebben ze het netjes over de opbouw van een ketting, de o-ringen en zo. En volgens mij klopt daar het verhaal wat ze vertellen over de smeerwerking. Verderop op in het artikel gaat het - dacht ik - mis. Dan ineens moet het vet overal in doordringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel Ray

En dan voor je achtertandwiel met je linkerhand de bus met rietje tussen de plaatjes van de ketting mikken terwijl je met je rechterhand je wiel ronddraait. Ff oefenen en dan lukt dat heel goed zonder je hele velg onder te spuiten en fling off is werkelijk minimaal te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht even, waarom moet hij nu Ray bellen :blush:

BTW Als ik als VFRLoos nu geleerd heb dat het een kettingwiel is (en geen tandwiel) als er een ketting langsloopt, dan .......... :)

...dan heb je goed opgelet en blijkt eens te meer dat ik een rijder ben en geen monteur! ;)

 

Verder :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Xeramic, een 'ceramic synthetic chain spray' met 'space technology' :wijsneus: , zal wel goed zijn denk ik.

Of het bijdraagt aan de levensduur van ketting en kettingwielen kan ik niet zeggen. Ik zie hier kilometerstanden van 50k voorbij komen met een kettingset, om dat te halen zal ik mijn VFR nog wel een jaar of tien moeten houden.

 

VFRiendelijke groet,

 

Barrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij vroeg je niet af hoeveel kettingen er in een ruimtevaartuig zitten. :scratchchin:

 

 

Eeeh.....nee, ik dacht dat er materialen 'from outer space' in gebruikt waren........ ;)

 

VFRriendelijke groet,

 

Barrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Een of ander droog kettingsmeer uit een spuitbus die zo af en toe bij de Lidl te koop zijn ("W5 CC Kettingspray"). Omdat het geen vet is maar een droog goedje ("synthetisch, sterk hechtend, droog smeermiddel") blijft het achterwiel schoon. Nou ja, het wordt in ieder geval niet viezer dan de stof en drek van de weg die door het rijden op het wiel komt ;)

 

:withstupid: Und hier Caramba Kettenspray. Schleudert nicht ab. Motorrad Test: Sehr Gut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel Ray

En dan voor je achtertandwiel met je linkerhand de bus met rietje tussen de plaatjes van de ketting mikken terwijl je met je rechterhand je wiel ronddraait. Ff oefenen en dan lukt dat heel goed zonder je hele velg onder te spuiten en fling off is werkelijk minimaal te noemen.

 

Laat ik zelfs daar nog te lui voor zijn. Dat mag ie op de middenbok stationair in zn 1 voor mij doen. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pro-Oiler.

Beste tool voor je motor wat er is. Je vergeet nooit meer je ketting in te vetten.

Wel af en toe checken of er nog voldoende olie in het reservoir zit. Zoiets had ik recent.

Maar verder perfect ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vetpot weer uit het stof gehaald. Ik gebruik duchams uit de blauwe pot met geel deksel. Ik smeer direct na bijna elke rit. Een PO staat nog op de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...