Ga naar inhoud

welk kettingvet gebruik jij ??


Waltersan
 Delen

Aanbevolen berichten

S100 ,weisses kettenspray, Testsieger 2010 ,goed spul vind ik

Die heb ik ook, was goed getest en bevalt erg goed, smeer ook regelmatig, als ik terug kom van het toeren even op de middenbok en laten draaien dan is de ketting lekker warm en verspreid het vet zich goed.

Ook heb je hier een kleintje van voor op reis, staat al een jaar in de schuur en gaat deze zomer wél gebruikt worden.

 

Ik heb ook nog de Bell ray staan maar ik had het idee dat die wat meer spettert en je jatten zitten steeds onder als je die spuitbus vast hebt maar ook wel goed spul verder.

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

* Als ik met de hand zou smeren: Forte, Red Chain Grease

* Nu met Stihl Kettingzaagolie

 

Optimaal: Cardan

 

Hierna noooooit meer een fiets met ketting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optimaal: Cardan

 

Hierna noooooit meer een fiets met ketting.

En voor mij nooit meer een motor met cardan. Ik blijf het rijgevoel onnatuurlijk vinden....

Ik heb onlangs een pro-oiler aangeschaft met GPS-besturing. Ik ben benieuwd of ik daarmee hetzelfde kilometrage ga halen als met Motorex Chain-lube Road (55.000km op een Blackbird).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een PO zonder GPS houd mijn ketting het al 80.000 km. vol en als ik aan de achterkant aan de ketting trek op het grote wiel trek ik hem nog maar een paar mm. naar achteren.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn (originele) ketting heeft het met een Pro-oiler ruim 90.000 km uitgehouden en is toen bij een grote beurt bij Johan vervangen met de kettingwielen. De ketting was toen nog niet helemaal aan het einde van zijn levensduur maar zou een volgende beurt waarschijnlijk niet halen.

Het voorkettingwiel heb ik 2 maal vervangen in de tussentijd.

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote voordeel van S100 is dat het zeer goed hecht aan de ketting zeker als je het een tijdje laat inwerken en je achtervelg blijft ook lekker schoon :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit roept bij mij de vraag op wat het criterium is om te vervangen, wie kan me dat aan geven.

VFRikus

edit: ik heb ook al twee keer mijn voor kettingwiel vervangen

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat roept bij mij dan weer de vraag op of je ongestraft alleen een voortandwiel kunt vervangen aangezien ketting en tandwielen gelijktijdig vervangen dienen te worden. Althans, zo is het me altijd geleerd ergens in de grijze oudheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor mij nooit meer een motor met cardan. Ik blijf het rijgevoel onnatuurlijk vinden....

 

:scratchchin: onnatuurlijk ?? :scratchchin:

Geen idee :? We hebben het niet over zo'n plof Beemer maar een echte Honda.

 

Ik sta er anders in, na mijn ervaringen met de 1200F en X nooit meer een ketting :)

 

 

Dat roept bij mij dan weer de vraag op of je ongestraft alleen een voortandwiel kunt vervangen aangezien ketting en tandwielen gelijktijdig vervangen dienen te worden. Althans, zo is het me altijd geleerd ergens in de grijze oudheid.

 

 

Vroeger toen ik nog met een ketting reed...... :blush:

Deed ik ook altijd alles in zijn geheel vervangen.

 

Oh ja ik gebruikte de OSCO oiler.

Eenmaal trekken aan die bus wanneer ik voor de tweede maal tankte, bij veel regen bij elke tankbeurt.

Werkte makkelijk en goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat roept bij mij dan weer de vraag op of je ongestraft alleen een voortandwiel kunt vervangen aangezien ketting en tandwielen gelijktijdig vervangen dienen te worden. Althans, zo is het me altijd geleerd ergens in de grijze oudheid.

Nee, dat is volgens mij echt onzin omdat het voortandwiel nu eenmaal veel sneller slijt. Daar is toch geen hogere wiskunde voor nodig om dat concept te begrijpen. Het is niet zo dat de ketting het slijtpatroon van het voortandwiel overneemt en het achtertandwiel daarmee besmet. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik zou het voortandwiel wel regelmatig wisselen en er niet te lang mee wachten.

 

Zolang je de ketting nauwelijks (paar mm) van het achtertandwiel kan trekken, gewoon voortandwiel blijven wisselen. Zo doe ik het zelf ook. Heb net een nieuw voortandwiel d'r op gezet na ongeveer 30000 km. Ketting komt nog nauwelijks van achtertandwiel (<1 mm). AFAM ketting van mijn grote vriend Kevinblade (MF)

 

Wie een goed verhaal heeft waarom je iedere keer beide moet wisselen, krijgt van mij de beroemde digitale taart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie een goed verhaal heeft waarom je iedere keer beide moet wisselen, krijgt van mij de beroemde digitale taart.

 

In ieder geval goed voor de economie denk ik dan maar ^_^ en kwaad kan het sowieso niet, maar ik geloof gelijk dat het wat overdreven zal zijn en je gelijk hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...