Ga naar inhoud

Schakelaar onder zadel aangebracht door vorige eigenaar


VFR newbie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds kort bezit ik een VFR 2001 (modeljaar 2000-2001). De vorige eigenaar heeft een aan/uit schakelaar onder het zadel gemaakt. Zie de foto's hieronder. Als ik de schakelaar uit zet gaat er een ledje branden (door de vorige eigenaar in de cockpit aangebracht).

 

De kleuren draden die uit/in de schakelaar gaan zijn: Rood (de rode loopt door naar de + van de accu), Geel/Rood, Zwart/Rood

 

Iemand enig idee wat het kan zijn?

 

post-1391-1330877860.jpg

 

post-1391-1330877853.jpg

post-5025-1330877011.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal lastig worden want voor alleen een LEDje (soms voor een alarm te simuleren) komen er wel veel draden uit :scratchchin:

Wat gebeurd er als de motor draait met de schakelaar op "aan"?

Misschien iets van running lights ofzo... gewoon eens proberen wat alle schakelaars doen met draaiende motor en alleen contact en bij geen van beide.

Probeer ook eens met draaiende motor de richtingaanwijzerschakelaar naar recht te doen en meteen naar links en daar laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag het de vorige eigenaar....

 

 

Kan het niet een soort van startblokkering zijn?

 

start de motor met de schakelaar in beide standen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de draden in de kabelboom gaan, moeten ze er ook ergens weer uitkomen. Volg dan dus even de draadboom. Of kijk eens op het dradenschema naar de draadkleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zijn dit soort schakelaars geplaatst om een accessoire in of uit te schakelen. Denk hierbij aan navigatie, radarverklikker of zender/intercom.

ik heb een vergelijkbare schakelaar op mijn motoren (maar ik zeg niet waarvoor).

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Low gearing?

 

Ik weet dat ze in oldtimers ook een extra geheime schakelaar hebben om de stroom te onderbreken. Dus een vorm van startonderbreker. Dus als hij start met schakelaar in beide standen, dan is het da niet :)

 

Kijk dan even na welke niet standaard aansluitingen je hebt. Bijv. Een 12v aansluiting etc... En anders de leverancier even vragen om dat schakelaartje maar eens nader te verklaren als je er niet uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...