Ga naar inhoud

cardan vfr1200


MVG
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat me tijdens mijn eerste ritten met mijn vfr1200 vooral opvalt zijn de hevige cardanreactie's(on/off) bij het rijden over slecht wegdek en aan lage snelheid.

Ik heb bij mijn vorige motoren nooit met cardan gereden en weet niet goed of het aan mijn manier van rijden ligt of aan de motor.

Als we gaan toeren rijd er ook een Goldwing1800 en een bmw k1200s mee,deze hebben ook een cardan maar het is me nooit opgevallen dat ook deze motoren daar zoveel last van hebben.

Kan ik deze cardanreactie's op een bepaalde manier verminderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Of die andere motoren daar geen last van hebben is natuurlijk moeilijk te van een afstand.

Maar: was er niet een software update die dat een heel stuk beter maakte?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

De vfr 1200 die ik gereden heb deed het vrijwel niet, ja je merkt het wel maar dan bij te lage toeren. Een versnelling lager en het is over.

Overigens 2000 tpm bij 50km/u en gas erop en gaan met die banaan tot 200 km/u ++. Is wel wat anders dan een 800.

 

Gr newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Powercomander op mijn VFR 1200f gezet. De combie laten afstellen. De 1200 rijd nu veeel soepeler. De lastwissel geluiden ( Constant Fahr Rükelen ) is nu over) Door de strenge emessie eisen staat de VFR onderin veel te schraal. Ik kun nu 50 km/h in de 4 rijden zonder CFR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ich hätte schon gasagt das in einem niedrigen gangwechsel es auch schon gelingt bei nür 50 kmps zu fahren ohne rückeln.

 

Die gangwechsel ist dass wichtigste in diesem.

 

Grüsse Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje @MVG; Heb je een geknepen VFR beperkte PK's, of een exemplaar met de volle 170+ PK's. Als ik het in het verleden goed heb begrepen zijn de geknepen motoren heel veel gevoeliger voor dit soort dingen, doordat die nog schraler lopen onderin de toeren. Wat de heren hiervoor namelijk bespreken zijn verbeteringen in de software van de VFR met vol vermogen, ik heb nog van niemand gehoort of dit ook voor de geknepen versie beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit op een 1200 gereden, maar bedoel je met "cardanreactie" de speling in de transmissie, dus bij gas los / gas, een schok?

 

Cardanreactie is wat anders, dat is het omhoog komen van de motor bij gas geven. Hebben met name eerdere fietsen met cardan last van, waarbij het achterdeel en het cardanhuis èèn geheel was. Bij alle moderne cardans zit daar nu een scharnierpunt.

Bij de 1200 is dit zeker.

Dus dan heb je het over speling die tussen de krukas en het achterwiel ontstaat?

 

(In Belgie zijn toch alle 1200's geknepen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cardanreacite is er inderdaad nauwelijks op de VFR1200, dat hebben ze heel slim opgelost.

 

Het "klikken" van de cardan (het lijkt een beetje op het geluid van een slappe ketting) heeft die van mij alleen bij erg lage toeren onder de 2000 met weinig gas.

Bij mij in de wijk 's morgens vaak bij het rustig wegrijden. (snel opschakelen, koude motor)

 

Waar het geluid precies wegkomt, geen idee, volgens de dealer kan het geen kwaad, het klinkt alleen raar.

En inderdaad versnelling naar beneden en het is weg.

 

Misschien er toch maar eens een PC-V op zetten, de s/w update heeft dit ook niet weggehaald, vanmorgen hoorde ik het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(In Belgie zijn toch alle 1200's geknepen?)

 

O, is dat zo?

Dat zou me anders zeer sterk verbazen. Dan heb ik iets gemist.

Stel je voor zeg, waar zijn ze dan mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, is dat zo?

Dat zou me anders zeer sterk verbazen. Dan heb ik iets gemist.

Stel je voor zeg, waar zijn ze dan mee bezig.

 

Oh dan vergis ik me. Had ergens iets gelezen over een 100pk grens. Ander land misschien of alleen een voorstel ofzo. :unsure:

Gevalletje Klok horen luiden en iets met een Klepel. :smileystupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

100Pk grens was ooit in Duitsland maar is daar ondertussen afgeschaft hoewel het nog wel veel voorkomt omdat de verzekering erg duur is bij vol vermogen.

Dat is ook het geval in België voor zover ik begrepen heb en daardoor is de 1200 daar in 116Pk maar vol vermogen is ook daar gewoon toegestaan.

Mocht ik het ook verkeerd begrepen hebben dan verbeteren de Belgen me wel :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt volgens mij in België kiezen, 100 pk of vol vermogen.

 

Hoe het precies zit weet ik niet, ongetwijfeld iets met verzekering en/of belasting. Maar je klokje en klepel zaten er niet zover naast :rolleyes: het is alleen niet zo gek dat ze alleen maar 100 pk fietsen hebben

 

edit: tegelijk met Ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje @MVG; Heb je een geknepen VFR beperkte PK's, of een exemplaar met de volle 170+ PK's. Als ik het in het verleden goed heb begrepen zijn de geknepen motoren heel veel gevoeliger voor dit soort dingen, doordat die nog schraler lopen onderin de toeren. Wat de heren hiervoor namelijk bespreken zijn verbeteringen in de software van de VFR met vol vermogen, ik heb nog van niemand gehoort of dit ook voor de geknepen versie beschikbaar is.

ja,het is een 116pk(stomme belgische wetgeving).Het omzetten naar 170pk zou me ongeveer 1200euro kosten(en is niet wettelijk).Hij is verkrijgbaar met 170pk maar dan betalen we 2500euro BIV(=inschrijving),nu betaal ik 125euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus hij is gewoon te koop met z'n volle vermogen maar je kan hem ook in gelimiteerde versie kopen om de eenmalige B.I.V. lager te houden.

 

En nu dan maar terug "on topic" zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...