Ga naar inhoud

cardan vfr1200


MVG
 Delen

Aanbevolen berichten

Er zijn meerder manieren om dit gevoel te verbeteren, maar (als ik het goed begrepen heb) zal de 116pk versie er altijd iets last van houden. Heeft te maken met de manier waarop de ECU is voorzien van de 116pk limiet. Die knelt de brandstoftoevoer onderin net op een wijze die dit aan/uit gevoel lijkt te versterken. Ik heb zelf geen ervaring met de VFR1200, maar wel met een geknepen (116pk) 1200 van kennis. Wellis waar een ander merk motor, maar ook net als de VFR middels een andere ECU terug gebracht van 170+ naar 116pk. Hopelijk krijg je hier genoeg tips om het gevoel te verbeteren en wie weet heeft Honda-België binnenkort nog een software update voor de 116pk versies. Hier in Nederland is dat er namelijk wel voor de 176pk versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zwijg me over die software update,dealer wil dit niet doen omdat het alleen voor probleemgevallen zou zijn en volgens hem is er niets mis.Ook 3 mails naar Honda België bleven onbeantwoord!

aangepast door Arno71
Quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dutchgixxer: De update waar jij over praat is voor de 176pk versie. Die is waarschijnlijk niet over te nemen op de 116pk versie.

 

@MVG: Er zijn vast wel meer dealers in België. Probeer eens een mailtje naar een paar anderen, misschien dat die anders reageren. Anders een Nederlandse dealer net over de grens eens vragen of hij beschikking heeft over een update voor jou VFR. In Nederland krijgen namelijke alle VFR's de update wanneer de eigenaar dit wil. Probleem geval of niet.

Heeft jou dealer eigenlijk verteld wanneer een VFR een probleem geval is en wanneer niet? Persoonlijk zou ik met dit soort klachten naar dealer gaan en melden dat de motor nu niet naar wens rijdt. Helpt hij je niet verder eens kijken of je via Honda-België een klacht over slechte service van je dealer kunt achterlaten. Misschien reageren ze beter op klachten dan op vragen? :? Sterkte alvast met de rompslomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft een aanpassing in het lage toeren gebied tot 4500 t/m. De vermogens beperking zit veel hoger in toeren. De 100pk wordt bij 6000 t/m geleverd. Daar beginnen de servo gaskleppen af te regelen.

 

post-3961-1331584335.jpg

 

Afbeelding is van mijn VFR1200 6 de versnelling snelheid begrenzing actief

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag heb ik een afspraak bij mijn dealer,voor de sloten (tankdop die moeilijk open gaat) en hij gaat dan een keer met mijne motor rijden.Vandaag telefoon gekregen van Honda België (telefoniste) en die stuurde me weer door naar mijn dealer , ik moest het daar mee regelen . Vervolgens onmiddellijk naar mijn dealer gebeld dat Honda me doorstuurd naar hun en dus nu een afspraak voor donderdag.

WORD VERVOLGD !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes donderdag! De update erop zetten zal de dealer wel tijd (en dus geld) kosten, andere reden om het niet te doen kan hij toch haast niet hebben?

 

Ik zou zeggen, neem een paar grote kerels mee en zeg hem maar dat jullie het pand niet verlaten voordat hij het gefixed heeft. (grapje he, niet echt doen) :tease:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duchtgixxer: doelde er meer op dat er in de 116pk motoren een andere ecu zit, met andere software. Die zal update met de 176pk software waarschijnlijk niet pikken en een apparte 116pk software update nodig hebben. Als het namelijk dezelfde software update zou zijn als voor de 176pk versie zou hij het bijna aan een Nederlandse dealer kunnen gaan vragen, aangezien die de 176pk software gratis aan alle 1200's verstrekken. De Nederlandse dealers zullen echter geen 116pk software hebben, omdat die versie in Nederland nooit is uitgegeven.

Voor de vergelijk op een geupdate 176pk versie gaan proefrijden zou een heel erg verkeerd beeld geven, omdat de 116pk versie altijd anders aan blijft voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes donderdag! De update erop zetten zal de dealer wel tijd (en dus geld) kosten, andere reden om het niet te doen kan hij toch haast niet hebben?

...

 

Volgens mijn dealer kan hij de tijd die hij hier aan besteed gewoon bij Honda declareren.

 

Ik heb ook geen idee waarom de dealer van MVG zo moeilijk doet zeg :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is er al eens een forumlid (ook een belg met een 116pk) die deze problemen heeft aangekaart nl. Taaf. Ik heb hem daarnet een mailtje gestuurd met de vraag hoe het bij hem is afgelopen.Zijn Topic is geplaatst in april2011

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een deftige uitleg gekregen,mijn dealer heeft een mail voorgelezen van Honda België.

*Voor het stotteren of schokken bij bepaalde toeren is er een update voorzien van de ECU (zoals al aangegeven door andere forumleden).Deze zouden ze zowel voor de 116pk als voor de 170pk-versie hebben (het zal mischien niet dezelfde zijn,dat weet ik niet)

Als ik het goed begrepen heb dan kan dit ook verholpen worden door de gas een keer volledig open te draaien,op deze manier zal het probleem even verdwijnen maar na verloop van tijd terugkomen als je motor de update niet heeft gehad. (met update zou dit dus voorgoed verdwenen moeten zijn).

Deze update wordt wel alleen gegeven als de klant het probleem voorlegd,er komt dus geen terugroepactie

*wat het klakken betreft:op de nieuwe 2012 modellen zou dit opgelost zijn,een hele technische uitleg waar ik niet veel van begreep maar het kwam er op neer dat ze daar andere veren gaan gebruiken (het was iets met tandwielen en aandrijflijn).De kenners zullen dit mischien in de juiste volgorde kunnen zetten en dan begrijpen waar het over gaat.

In ieder geval, er is geen upgrade voorzien voor de 2010-2011 modellen en AL ZEKER NIET ONDER GARANTIE , dit stond zo letterlijk in de mail !

Als ik het dan goed begrijp dan is het op te lossen maar dit zou heel veel tijd en geld kosten.

Conclusie:er dient onderschijd gemaakt te worden tussen het klakken en het schokken,dit zijn 2 afzonderlijke gevallen.

Ik heb een afspraak gemaakt,moet mijn motor op 29maart binnen doen voor het updaten van de ECU en de dag erop terug komen halen omdat ze hem willen testen.

 

nog dit:heb eens naar de prijs gevragen van het nieuwe zadel die voortaan op de 2012 modellen zit : 605euro !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch een degelijke uitleg gekregen van je dealer, dus honda is wel degelijk op de hoogte van het probleem van het klakken cardan maar laat de mensen wat dat betreft voornamelijk de modellen voor 2012 wel in de kou staan wat dat probleem betreft, als ze het opgelost hebben

op het nieuwe model moet dit zeker kunnen bij de voorgaande modellen ook, het komt er op neer dat de kostprijs duur is en niet hersteld wordt onder garantie!! indertijd als ik motor gekocht heb heb ik toch ook goed geld moeten neertellen dan verwacht je op zijnminst dat ze hier een oplossing voor aanbieden en zeker voor een motorfiets dat bijna 17000 eur heeft gekost met opties erop!

 

of ik nog een nieuwe honda ga kopen ...... met zo'n dienst na verkoop...... ik denk dat ik andere paden ga bewandelen wat dat betreft , ze geven zelfs toe dat er een probleem is maar ze doen er niets aan daar komt het op neer!

 

de ecu dat je gaat laten updaten , hier moet ik je teleurstellen want dit gaat enkel om de gasrespons die soms niet goed is , dit heeft niets

te maken met het klakkende geluid cardan;

 

greetz taaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog dit:heb eens naar de prijs gevragen van het nieuwe zadel die voortaan op de 2012 modellen zit : 605euro !!!!!

Wat betreft je zadel, als ik een ander zadel zou kopen zal het geen van honda zijn maar van corbin,indien je later je motor verkoopt verkoop je zo'n zadel gemakkelijk door en wie ooit een corbin zadel heeft gehad wil niets anders meer

 

kijk eens www.buddyfashion.nl/store

 

zelfde prijs ongeveer dan jij hebt aangehaald

 

greetz taaf

aangepast door Arno71
Quote en link aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...