GreenMachine Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Ik mis een aantal kuipklemmen, meest dringend zijn onderstaande nr 52. Iemand een idee hoe ik hier snel aan kan komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
boertjes Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Je lokale motorboer heeft ze 9 van de 10 keer wel op voorraad liggen. Ze zijn niet goedkoop trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CassiusZ Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Als het die zogenaamde wellnuts zijn......bereid je dan maar voor op een lichte hartverzakking. Toevallig had ik er laatst een paar nodig, dus een zakje van 5 gehaald.....of ik even €30,- wilde aftikken!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nijn Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Ze worden ook wel unwell-nuts genoemd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 En het beroerde is dat er vrijwel geen vervangende oplossing voor te maken is....... ik zou de slopers maar liever even afgaan in dat geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno71 Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Trimclips (spreidnagel) en ook die zijn origineel aan de prijs. Op ebay zijn wel wat alternatieven te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken_wood Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Volgens mij heb ik die nummer 52 ook niet in mijn kuip, maar om nou te zeggen dat ik ze mis Volgens mij heb ik die dingen nooit gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno71 Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 De clips zorgen er wel voor dat je kuipwerk 1 geheel vormt en niet tijdens het rijden alle kanten op klappert. M.a.w. schade voorkomen is beter dan.... plakken. Ik ben zojuist even op zoek geweest naar alternatieve opties: Link 1 Link 2 Link 3 Uiteraard diameter afhankelijk. Misschien iets voor een groupbuy, wie voelt zich geroepen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartjuuuh Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Ik heb net toevallig 10 van die klemmetjes gehaald. Kosten 1,90 per stuk, maar ze werken prima. Dat was bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Hadden ze gewoon op voorraad. De klemmetjes van Honda kostten daar 2,60 per stuk, maar die doen hetzelfde. 1,90 is niet goedkoop, maar ze zijn herbruikbaar dus ik vind het wel te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 klik Vond ik in de gauwigheid. Voor 15 dollar plus 8,5 dollar verzenden heb je er meteen 25.. Geen idee waarom die dingen hier in Nederland zo duur zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Ik heb alternatieve geprobeerd maar ik vind de originele toch een stuk fijner. Ik heb die met een kruiskopje en die moet je er in draaien en daarvan gaat het kopje snel stuk (kruis lam) en de originele is een kwartslag en dan is het los, blijven daardoor ook mooier. De originele zonder kruiskop breken snel af dus wel even opletten welke je koopt dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boertjes Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Heb er in 2 1/2 jaar 1 gesloopt. Die dingen moet je net als je motor met liefde behandelen, dan komt het helemaal goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreenMachine Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Ik heb net toevallig 10 van die klemmetjes gehaald. Kosten 1,90 per stuk, maar ze werken prima. Dat was bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Hadden ze gewoon op voorraad. De klemmetjes van Honda kostten daar 2,60 per stuk, maar die doen hetzelfde. 1,90 is niet goedkoop, maar ze zijn herbruikbaar dus ik vind het wel te doen. Allen dank voor de reacties! Ik rij wel even langs Hans van Wijk, vind 1,90 wel acceptabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartjuuuh Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Neem dan even een oude mee, dan kunnen ze ze sneller vinden (diameter is boeiend). Ik weet helaas geen nummer... Ze hebben die met een kruiskopje (duurder), maar ook met een pennetje wat je er in drukt. Als je dan nog verder drukt gaat ie weer open. Kruiskop-versie: "Goedkope" versie vóór monteren: Na monteren (vast): En weer los (pennetje ingedrukt): Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatjeVFR Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Hallo , ik mijn klemmetjes gekocht bij Skiffy Plastic Parts, goede en snelle levering. Veel keus Ik hoop dat je hierdoor verder geholpen bent. Gr. PatjeVFR :ride: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts