Ga naar inhoud

Nieuwe helm gekocht


rocknrolla
 Delen

Aanbevolen berichten

Vrijdag middag een nieuwe helm gekocht de HJC IS 16 wit met zwart.

Pasvorm, model en prijs helemaal toppie.

 

Vanmorgen vroeg ging met de motor naar me werk met me nieuwe helm op.

Wat was dat schrikken wat een herrie in die helm, lijkt wel of ik me hoofd uit een rijdende auto steek.

Hoe ik ook ga zitten maak niks ik blijf last houden van veeeel windgeruis.(bij 60 km begint het al)

Gestopt en gekeken of alle ventilatie klepjes dicht staat, maakt niks uit.

Thuis gekomen en mijn oude UVEX wing RS op gezet en gaan rijden, wat een verademing met deze helm van 7 jaar oud.

 

Gebeld naar Motoport, en ik mag langs komen om te kijken voor een ander model of merk.

Heeft iemand nog een tip voor een goede helm.

 

gr Rocknrolla

aangepast door rocknrolla
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helm passen is een persoonlijke ervaring, aangezien geen enkel hoofd hetzelfde is.

Zoals Rob al aangeeft, ga eerst een aantal exemplaren proberen.

Daarnaast rijden veel motorrijders met oorproppen in ongeacht het type/merk helm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Ondanks dat mijn Shuberth C2 als stil bekend staat draag ik altijd gehoor bescherming. Als het maar lang genoeg duurt levert elk achtergrond geluid schade op.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand nog een tip voor een goede helm.

Zat goede helmen wbt geluid zolang de pasvorm, niet alleen rond het hoofd maar vooral ook rond de nek in orde is. Ik heb ook een Uvex gehad en die was redelijk stil maar boven de 100km/h zijn oordoppen toch wel noodzakelijk. Mijn huidige Schuberth S1 is veel stiller en heb ik, omdat ik mijn otoplstieken verloren ben, noodgedwongen een tijdje zonder gereden en dat ging op zich prima maar voor het comfort en om geen risico te lopen op gehoorbeschadiging altijd oordoppen dragen,ongeacht de helm.

 

Onderstaand overzicht laat zien dat je met een aantal helmen, zonder gebruik van oordoppen, al binnen een paar minuten op de snelweg een permanente gehoorbeschadiging hebt.

windnoise.png

 

gehoorschade.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dinsdag eens kijken voor een andere, en oordoppen gebruik ik ook met lange ritten.

 

V4 Rosso bedankt voor de info.

aangepast door rocknrolla
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...