VFRikus Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de leverancier van de heldere en smoke achterlichten er bij vermeld dat ze een E-keur hebben. Mocht er een motor APK komen zal het geen probleem zijn. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Belangrijke aanvullende informatie! Zie openingspost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacco76 Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Je schrijft het volgende: Â "De achterlichtunit van de VTEC is in sommige gevallen niet plug & play. Er schijnen 2 soorten knipperlichtaansluitingen te zijn... Het kan zijn dat het zo past maar het kan ook zijn dat je een kleine aanpassing moet doen." Â Ik ben nieuwsgierig wat deze kleine aanpassing inhoud. Is dit een aanpassing aan de bekabeling of aan de unit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 @Jacco76: Â Zal dit even exact navragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 De vraag is uitgezet bij Goparts. Â Als ik de verschillende units vergelijk (zie plaatje) dan zit er een verschil in de "houders" van de knipperlichten. Nummer 1 links en nummer 3 rechts. Â Unit pas sowieso goed in de motor en achterlichtlampje past ook zo. Mogelijk probleem ontstaat bij de aansluiting van de knippers. Dit schijnt op te lossen te zijn met een adapter of een hoekje uitvijlen in de unit. Exacte antwoord krijg ik nog. Â Wellicht kan iemand die er ervaring mee heeft, Arno71?, alvast wat duidelijkheid geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Antwoord van Goparts mbt aanpassen achterlichtunit indien nodig: Â De sockets die in het achterlicht zitten kunnen verschillend zijn bij honda, ze hebben 2 typen gebruikt. Of anders gezegd 2 verschillende passingen. De nummers 1 + 2 + 3 die in de exploded views staan horen normaal hetzelfde te zijn zou je zeggen. Helaas is dit niet altijd het geval geweest je hebt kans dat je bij de modellen voor 2005 een andere passing tegen kan komen ze worden dan in de tekening dan ook vaak anders genummerd. Voorbeeld bij de linkse tekening zie je nummer 1 en 2 staan. Terwijl bij de rechtse alleen nummer 3 staat. Â Dus wat moet je aanpassen de passing in het achterlicht, we kunnen maar een passing maken op een achterlicht. Je kunt natuurlijk ook andere sockets kopen maar dan weet je niet exact welke je er nu in hebt zitten. Ik heb er wat foto's van bijgedaan zodat je weet wat ik bedoel. De aanpassing is dus om een stukje plastic weg te halen met het stanley mes zodat je socket past. Â Let wel je hebt best kans dat het helemaal niet hoeft voor te komen, maar voor de zekerheid melden we het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacco76 Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Bedankt Wilco. Â Als dit alles is dan gaat het helemaal goed komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Graag gedaan. Â Aanpassing schijnt met 2 linkerhanden en 1 oog te doen te zijn. Â Maar Goparts meldt het liever op voorhand, evenals de levertijd, om gezeur achteraf te voorkomen. Ook al heb je kans dat het gewoon zo past. Â Persoonlijk kan ik dat alleen maar waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Toen Honda met de witte knipperlichten is gekomen ('06 dacht is) hebben ze een andere fitting gebruikt, misschien waren ze bang voor een run op die dingen van de eigenaren van de oudere modellen. De O-ring kan ook nog wat tegenstribbeling opleveren want die is voor die fitting wat aan de dikke kant waardoor je de fitting met de mod (goed te doen met een dremel) nog steeds niet lekker makkelijk gaat. Controleer ook even de afdichting tussen unit en lampekap want bij die van mij was die niet van beste kwaliteit waardoor er vocht in kwam en watervlekken aan de binnekant zichtbaar werden. Hier de losgemaakte unit met de restanten kit. En hier weer in elkaar met een nieuwe kitlaag van goede kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Bedankt voor de extra info en foto's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jappe Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Ik haak even af Wilco. Ik heb even andere dingen aan mijn motor te vervangen die ik belangrijker vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 Nog 2 daagjes! Sluiting 8 april... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRobert Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Kopen, kopen, kopen mensen! Korting! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Nog 1 dagje tot de sluiting... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted April 8, 2012 Author Share Posted April 8, 2012 Lampen te koop, lampen te koop! Laatste kans, sluiting vandaag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts