Ga naar inhoud

Binnen tassen koffersets


WilcoZwolle
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij pakken onze spullen altijd in een grote hoeveelheid plastic zakken, ook in de aanhanger, want waterdicht is een relatief begrip.

Als je alles over meerdere zakken verdeeld is er altijd iets droog. :rolleyes:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Rikus,

trouwens als je moet schipperen met de ruimte (en dat moet je per definitie op de motor), zijn vormvaste verpakkingen NOT DONE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom gebruiken wij ook meerdere plastic zakjes, want dan kan je altijd nog wel weer ergens wat tussen stoppen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n zelfde inhoud koffer, dus wat dat betreft ga ik er niet op vooruit.

Optisch is het een heel ander verhaal. :)~

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Rikus,

trouwens als je moet schipperen met de ruimte (en dat moet je per definitie op de motor), zijn vormvaste verpakkingen NOT DONE.

Tenzij de vorm precies pas is en dat geldt voor Givi-binnentassen (V35). En zo'n tas pakt beter in dan een koffer. Alles blijft netjes en zit beschermd. Nee, ik heb geen aandelen, maar ben wel al een paar jaar heel blij met deze binnentassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens een vakantie blijven de koffers gewoon op de motor. 2 zijkoffers en een topkoffer is gewoon wat veel om steeds mee te nemen een hotel in en weer uit. De Givi tassen hebben een sterke schouderband zodat je die over je rug kunt slingeren. Zo hou je een hand over voor je helm en een voor de topkoffer (met camera en andere electronica). Miss_Jline zorgt er bij ons voor dat we hooguit 2 tassen moeten meenemen en de rest blijft lekker op de motor zitten.

 

De standaard VFR koffers en de Givi koffers gaan van opzij open. Als je geen binnentassen gebruikt dan loop je het risico dat "alles" eruit valt als je de koffer open maakt. De Kisten aan de BMW gaan van bovenaf open. Heel handig als alles er los in zit en je van onderaf iets moet hebben (Not!). Gereedschap zit bijvoorbeeld onderin mijn koffers, als we dat nodig hebben (Kettingspanner voor de VFR, compressor voor de banden en de bandenspanningsmeter) dan til je er simpelweg 1 Givi binnentas uit en je kunt overal bij.

 

Ik ben groot voorstander van binnentassen en die van Givi uit mijn vorige post zijn relatief betaalbaar en geven jarenlang plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel van de tassen is dat ze zo goed als waterdicht zijn, op de ritsen na. Maar scheelt dat niet alles los in zakjes moet.

Dat ken ik ook en vind ik erg tijdsrovend als ik naar iets op zoek ben.

 

Ik zorg er inderdaad altijd voor dat we hooguit 2 tassen mee naar binnen hoeven te nemen.

En na verloop van tijd verzamel ik in 1 tas alle vuile was, zodat die ook lekker op de motor kan blijven zitten.

 

Toen we 2 jaar geleden bij de Turkse grens de papierhandel moesten regelen en het er ook naar uitzag dat alle bagage doorzocht moest worden, was ik al aan het bedenken in welke koffer de vuile was precies zat. Daar mochten ze dan mee beginnen en dan maar afwachten of ze door wilden gaan ;)

 

Gelukkig voor hen waren ze zo moe na het doorzoeken van de bagage van de passagiers van 2 volledige touringcars, dat wij doorgewuifd werden.... Jammer hoor..... hehehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaqueline,

 

Ik dacht dat vrouwen over het algemeen practisch zijn. Tegen het zoeken van welk zakje je moet hebben doe je toch alles in merkzakjes. Je moet er wel even vantevoren aan denken maar ondergoed in een tasje van Hünkermoller, tandenborstels en andere toilet attributen in een DA-tasje gereedschap in een Karwei-tasje etc. Kom je een heel eind mee :yahoo:

 

Inderdaad zorgen dat je op een tussenstop maar één koffer nodig hebt is wel verstandig en in te plannen. Eenmaal op de uitvalsbasis gaan de koffers er sowieso (althans bij mij) af.

 

Gr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha Ik ga nooit naar de Hünkermoller, DA of Karwei ;)

Nog praktischer is om doorzichtige zakjes te gebruikten en het liefste die je kunt sluiten en de lucht eruit kunt persen, scheelt ook weer ruimte.

Maar... heb ik nu dus allemaal niet nodig. Ik gebruik gewoon de GIVI tassen.

 

Uitvalbasis... ja, in de Eifel gaan voor die paar dagen de koffers er ook af en mee naar de kamer.

Maar als je 3 weken op rondreis bent, dan kan dat dus niet. Sterker nog, ik ga dit jaar proberen wat ruimte in de topkoffers te sparen, zodat daar de helmen in kunnen als we even ergens een stadje/dorpje o.i.d. gaan bezichtigen. Dus... nog minder meenemen... ik leer het wel ;) Elk jaar gaat er minder mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de grote rechthoekige zoals in de link van HansM en die passen prima in mijn 40liter Givikoffers. Je kan nog wat zaken zoals een slot, "burgerschoenen" of een paar extra handschoenen boven of onder de tas steken. Grootste voordeel is dat je niet steeds de koffers mee in het hotel moet zeulen. Enkel de tas(sen) met de spullen die ik voor de overnachting nodig hebt neem ik mee en helm, handschoenen en zelfs motorlaarzen blijven voor de nacht in de afgesloten koffers aan de motor. Waterdichtheid is voor mij geen argument want ik heb nog nooit last van vocht in mijn Givi's gehad (ook niet in Oostenrijk of de Vogezen na uren in de gietende regen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...